Socijalna preduzeća mogu u narednih 10 godina da dostignu sve potrebne investicione standarde i budu prirodan izbor svakog investitora. Da bi se to ostvarilo, potrebna je snažna podrška kroz adekvatan zakonodavni okvir, poslovno umrežavanje, razvoj poslovnih veština i finansijskih instrumenata, istaknuto je tokom predstavljanja Strategije za ulaganja u društveni uticaj u Dunavskom regionu, na završnoj konferenciji projekta FinanceforSocialChange održanoj od 24-26. novembra, u Budimpešti.
„Najvažniji rezultat ovog projekta za Privrednu komoru Srbije, predstavnike nadležnih institucija i socijalna preduzeća je kreiranje Metodologije za mapiranje socijalnih preduzeća i definisanje kriterijuma za merenje socijalnog i ekonomskog uticaja socijalnih preduzeća u Srbiji", kaže Milica Pavić iz Centra za mikro, mala i srednja privredna društva Privredne komore Srbije. Dodaje da je pored izrađene metodologije, Privredna komora Srbije kroz aktivnosti projekta pripremila program mentorisanja i edukacije namenjen socijalnim preduzećima. „Više od 40 socijalnih preduzeća je prošlo našu obuku i mentoring, kako bi učestvovalo u regionalnom takmičenju za najbolju poslovnu ideju sa socijalnim uticajem“, rekla je Pavić i podsetila da je preduzeće Karitas iz Šapca jedno od četiri socijalna preduzeća, koje je osvojilo 7.000 eura za poslovnu ideju „Avlija održivog razvoja“, saopštila je PKS.
Kako objašnjava, deset socijalnih preduzeća je imalo individualne mentorske radionice, nakon čega su sva preduzeća imala redefinisan biznis plan koji će im pomoći da lakše apliciraju za programe podrške kao i da animiraju potencijalne poslovne partnere i investitore.
Na konferenciji u Budimpešti, predstavljeni su razvojni akcioni planovi za socijalna preduzeća iz Srbije, Slovenije i Moldavije, kao i programi finansijske podrške za ovaj sektor u Hrvatskoj i Bugarskoj. Održan je panel o uticaju pandemije izazvane virusom Kovid-19 na poslovanje socijalnih preduzeća, a predstavljeni su i primeri dobre prakse iz ovog sektora.
Tokom trogodišnjeg projekta održano je preko 120 nacionalnih i regionalnih radionica u zemljama Dunavskog regiona, pripremljena je onlajn platforma namenjena razvoju poslovnih kapaciteta socijalnih preduzeća sa preko 70 tutoriala iz oblasti razvoja finansija, marketinga, prodaje, upravljanja ljudskim resursima, održano je takmičenje za najbolji biznis plan sa društvenim uticajem na kojem je učestvovalo preko 250 socijalnih preduzeća iz regiona, izrađena je regionalna strategija, kao i akcioni planovi usmereni na brži razvoj investicionih i poslovnih kapaciteta socijalnih preduzeća.
Projekat realizuje Privredna komora Srbije u saradnji sa 14 partnerskih organizacija iz 11 zemalja Dunavskog regiona među kojima su Austrija, Slovenija, Mađarska, Bugarska, Rumunija, Hrvatska,Nemačka, Moldavija, i Slovačka..