Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Srpski gejmeri privukli veliku pažnju u Kelnu

Keln
Foto:PKS
Srpska ekonomija

Devet gejmerskih kompanija iz Srbije koje u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) uz podršku Privredne komore Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj, prvi put organizovano  učestvuju  na najvećem svetskom gejming sajmu u Kelnu, GAMESCOM, od 23. do 27. avgusta, privukle su veliku pažnju međunarodne poslovne javnosti i posetilaca.

Pod sloganom THE NEW FRONTIER OF EUROPEAN GAME DEV, na nacionalnom štandu Srbije, u biznis zoni sajma, pored Asocijacije gejmera, nastupaju: Two Desperados, Art Bully, GameBiz Consulting, Spring Onion Studio, Digital Asset Tailors, Onyx Studio, Fortuna Esports, kao i nezavisni studiji Shosha Games i Phobos, objavila je Privredna komora Srbije. 

U pitanju su firme koje ne samo proizvode igre, već se bave e-sportom, produciraju trejlere, animacije, karaktere i grafičke elemente za domaće i strane klijente, bave se konsultantskim radom u poljima marketinga, monetizacije i poslovnog razvoja u domenu gejminga... Za srpske gejming kompanije i domaće igre zainteresovani su izdavači, investitori, mediji i gejmeri koji su u redu čekali da probaju naše igre. Za samo dva dana na štandu je održano više od 60 unapred ugovorenih sastanaka.

Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije kaže da gejmerska industrija jeste specifična jer spaja tehnologiju i kreativnu industriju, angažujući umetnike, dizajnere, producente, proizvođače muzike i zvuka, a pre svega, programere.

Srpska gejmerska industrija na godišnjem nivou prihoduje preko 150 miliona evra, a rast od 10 odsto očekuje se i ove godine.

„Sposobni smo za najkompleksnije i najkomercijalnije projekte, očekuje se da srpske kompanije ove godine samostalno proizvedu takozvani blokbaster u video igrama. Zajednički nastup na sajmu video igara predstavlja iskorak u izlasku na globalno tržište i pokazuje da Srbija može da ponudi konkurentna tehnološka, ali i kreativna  rešenja“, naglasio je Vesović.

 "Ovaj nastup sa jedne strane pokazuje ogroman napredak koji je ostvarila domaća gejming industrija. Naše igre, usluge i zaposleni u industriji na globalno tržište plasiraju konkurentne digitalne proizvode koje konzumira preko 100 miliona igrača u svetu. Sa druge strane, ovo je tek početak naših planova. Na licu mesta smo videli kako to rade druge velike industrije u Evropi i sada smo sigurni da idemo u pravom smeru", objašnjava Marija Ilić, predsednica Upravnog odbora SGA.

Kristina Janković Obućina, izvšni menadžer Asocijacije industrije video igara Srbije kaže da u Kelnu nastupaju zrele kompanije, nezavisni timovi i pružaoci usluga, presek svega što srpska gejming industrija može da ponudi. “Prvi organizovani nastup u Kelnu je veliki uspeh naše industrije i nadamo se da ćemo uspeti da se predstavimo što većem broju izdavača, investitora, drugih svetskih gejming industrija. Fokus je na afirmaciji vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globlanim igračima“, ukazala je Obućina.

 Tamara Milovanović iz marketing tima kompanije Two Desperados, poznate po igricama Woka Woka, Viola`s Quest i NoNo Crossing, ukazuje da je sajam „žarište gejm dev scene , gde imamo priliku da se upoznamo i popričamo sa ljudima koji razvijaju najrazličitije igre iz najrazličitijih žanrova. Za srpsku gejming scenu važno je da se postavi na svetsku mapu gejminga“, navodi Milovanović.

 Nikola Šoškić, osnivač gejming studija iz Beograda Shosha Games, koji pravi igru  Water, Me and You kaže da je njihov cilj nastupa na sajmu, pre svega, da nađu izdavača. „Potreban nam je neko ko želi da radi sa nama zato što misli da je igrica dobra, a ne samo da bi zaradio novac, jer dobar izdavač je ne samo spona između gejm divelopera i potrošača, nego omogućuje da se  igra dobro proda i da diveloper ostane na tržištu, da napravi još igara“, kaže Šoškić.

Prema njegovim rečima, nastup u Kelnu im je veoma koristan jer prvi put nastupaju na ovako velikom sajmu i upoznali su veliki broj ljudi iz gejming industrije iz Amerike, Japana... „Verujem da srpska gejming industrija ovim nastupom pravi prvi veliki korak ka investicijama iz celog sveta“, dodao je on. 

Ove godine očekuje se preko 300 hiljada posetilaca, što Gamescom čini najvećim gejming sajmom na svetu. Pored Srbije, u biznis zoni sajma nacionalne štandove imaju još 32 države sveta.  Učešće startapa Phobos na Gamescom-u podržao je i Naučno-tehnološki park Beograd, uz podršku Vlade Švajcarske kroz projekat “Tehnopark Srbija 2- Podsticanje izvoza kroz razvoj tehnoloških parkova”, kao alumniste programa Raising Starts.

Ostali naslovi

Radno vreme pijaca tokom praznika
Srpska ekonomija
Sve pijace koje posluju u sastavu Javnog komunalnog preduzeća „Beogradske pijace” radiće za vreme prvomajskih i uskršnjih praznika po uobičajenom radnom vremenu, izuzev na Uskrs, u nedelju, 5. maja, saopštavaju iz „Beogradskih pijaca”
Sabvufer-koncerti za gluve osobe
Srpska ekonomija
„Sub_Bar“ je naziv za novi, inovativni koncept događaja gde se sastaju gluve osobe, osobe sa oštećenjem sluha i oni koju čuju, da zajedno uživo iskuse elektronsku muziku putem vibracija. Ovo se postiže pomoću sabvufera
Ostvareni su ciljevi akcije Bitka za porodilišta
Srpska ekonomija
Masovne manifestacije poput Beogradskog maratona jesu idealna prilika da se, pored takmičarskog i ferplej duha, javnosti prenesu poruke koje nose snažan humanitarni koncept
Uskršnje darivanje dece bez roditeljskog staranja na Belom Dvoru
Srpska ekonomija
Njihova Kraljevska Visočanstva Prestolonaslednik Aleksandar i Princeza Katarina ponovo su bili domaćini tradicionalnog uskršnjeg prijema u Belom Dvoru za više od 1.000 socijalno ugrožene dece. Ova tradicija, započeta pre više od 20 godina, ima za cilj da podeli radost praznika sa decom iz ugroženih kategorija
Patike postaju deo uniforme
Srpska ekonomija
Počev od 6. maja, holandski avio-prevoznik KLM Royal Dutch Airlines dozvoljava svojim zaposlenima da uz uniformu nose patike
Er Srbija prevezla milion putnika od početka godine
Srpska ekonomija
Er Srbija je 25. aprila prevezla milionitog putnika u 2024. godini. Taj rezultat srpska nacionalna avio-kompanija zabeležila je dve nedelje ranije u odnosu na 2023. godinu, kada je milion prevezenih putnika zabeleženo 08. maja
Produžen rok za zaključenje ugovora o reprogramu duga
Srpska ekonomija
Iz Javnog komunalnog preduzeća „Infostan tehnologije” obaveštavaju korisnike komunalnih usluga koji se nalaze u sistemu objedinjene naplate da je produžen rok u kojem mogu reprogramirati dug i potpisati ugovor o priznavanju duga i otplati na rate
Spojeni koloseci na deonici brze pruge Novi Sad–Subotica
Srpska ekonomija
Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar odbrane Miloš Vučević  prisustvovao je ceremoniji spajanja koloseka na deonici Novi Sad–Subotica u Bačkoj Topoli, poručivši da će se do kraja ove godine od Beograda do Subotice ovom prugom putovati za 80 minuta
Prva fabrika kineske kompanije Lianbo u Srbiji otpočela sa radom
Srpska ekonomija
Kineska kompanija Jiangsu Lianbo Precision Technology, koja od 2011. godine proizvodi metalne delove (rotore i statore) za sve vrste motora u automobilskoj industriji, pustila je u rad svoju prvu fabriku u Evropi, u industrijskom parku CTPark Novi Sad East koji se nalazi na kaćkoj petlji
Objavljena Mapa Registra mera i podsticaja regionalnog razvoja
Srpska ekonomija
Agencija za privredne registre Republike Srbije objavila je Mapu Registra mera i podsticaja regionalnog razvoja (Mapa RegMPRR), na kojoj su prikazane informacije o ulaganjima države, privrednom razvoju i privrednim potencijalima, sa godišnjim podacima za 2023. godinu