Promene u ekonomiji i načinu savremenog života, konzumiranju proizvoda, pristupa prosecu kupovine, održivom zelenom poslovanju, kao i brizi o lojalnosti kupaca, zahtevaju konstantnu edukaciju i prilagođavanje tržišta i njegovih aktera ka dovoljno fleksibilnom modelu sa povećanim korišćenjem chatbot-ova i sofisticiranim dizajnom fokusiranom ka kupcima.
To je zaključak treće po redu „Let’s Talk eComm“ konferencije koju su organizovali Udruženje za trgovinu Privredne komore Srbije u saradnji sa eCommerce Asocijacijom Srbije, a na kojoj je prisustvovalo više od 100 privrednika, članica PKS-a i eCommere Asocijacije Srbije.
Na četiri panela stručnjaci su diskutovali o novim trendovima plaćanja, sprečavanju sive ekonomije u internet trgovini, logistici, uslugama dostave i eRatail-u, edukaciji učesnika na tržištu e-trgovine, i drugim temama.
Na prvom panelu „Sprečavanje sive ekonomije u internet trgovini” istaknuto je da je korišćenjem modernih softverskih rešenja koja omogućavaju skeniranje javno dostupnih oglasa na internetu, broj skeniranih oglasnih poruka za tri godine primene porastao sa 300 na 30.000 godišnje, a uklonjeno je preko 11.000 oglasnih poruka.
Na panelu „Trendovi plaćanja u online trgovini” istaknuto je da, iako je korona uticala na ubrzanje digitalizacije domaćeg tržišta, online trgovina u Srbiji je još uvek daleko ispod evropskog proseka. Učesnici ovog panela su se složili da je edukacija tržišta, potrošača ali i trgovaca ključna, uz pomoć državnih uprava, a kako bi se onlajn trgovina i plaćanje podigli na evropski nivo.
U ecommerce prostoru postoji značajan prostor za unapređenje saradnje između logističkih i drugih ecommerce subjekata, čime bi se korisničko iskustvo poboljšalo, te bi rezultiralo celokupnim poboljšanjem digitalnog ekosistema, ukazano je na panelu “Logistics, Fullfilment & Delivery in ecommerce”.
Poslednji panel bio je posvećen temi „eRataila”, kombinacija ecommerce-a i retail-a, gde je napomenuto da je uvek u centru svih aktivnost kupac, dok se kompanije trude da istraživanjem i analiziranjem tržišta, ali i potreba i navika potrošača, budu kontinuirano prisutne u internet ali i u klasičnoj prodaji.