U toku su pripreme za primenu eFakture, a na osnovu ankete među kompanijama i dalje deo njih nije spreman za ovu važnu novinu, tako da je sa olakšanjem prihvaćena vest da se primena eFakture odlaže do 1. maja naredne godine, čulo se na onlajn okruglom stolu “Pripreme za primenu eFakture” koju su organizovali Društvo za informatiku Srbije i Udruženje za elektronsku komunikaciju i informaciono društvo PKS-a.
Istaknuto je takođe, da su kompanije imale veliki broj pitanja, kao što su ko može da obavlja poslove info posrednika, da li se obuhvataju fakture koje se šalju u inostranstvo, šta se dešava sa odbijenim fakturama, da li će biti probnog perioda i dr. Odgovori na ova i druga pitanja trebalo bi da se nađu na sajtu www.efaktura.gov.rs.
Unija poslodavaca podržava uvođenje eFakture, ali i ukazuje da neki to shvataju kao komplikovanje poslovanja. Zato bi trebalo dalje razvijati edukaciju korisnika, kao efikasniju komunikaciju sa Ministarstvom finansija kako bi se brže otklanjale nedoumice i otvorena pitanja.
Na okruglom stolu istaknuto je da IT kompanije koje proizvode ERP softver treba da prilagede svoja rešenja primeni eFakture čime će dobiti još veće tržište za svoje prozvode.
Sa skupa je upućen poziv da se intenzivira rad na pripremama za uvođenje eFakture i da Društvo za informatiku Srbije i PKS nastave da prate pripreme i podržavaju aktivnosti na primeni eFakture. U februaru naredne godine će se, nakon sveobuhvatnije ankete o stanju priprema, organizovati novi skup za sagledavanje novog stanja za uvođenje eFakture.
Učesnici skupa su podsetili da eFaktura podrazumeva potpunu digitalizaciju svih elemenata za njenu izradu, prenos, prijem, evidentiranje, plaćanje i čuvanje. Time se obezbeđuje podizanje organizovanosti, efkasnosti, ekonomičnosti i bezednosti sistema. Uvođenje eFakture će Srbiju dovesti na još viši i širi nivo digitalizacije poslovanja.