Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Podrška srpskim kompanijama u osvajanju međunarodnog tržišta

Privredna komora Srbije
Srpska ekonomija

Privredna komora Srbije, u saradnji sa Švajcarskim programom za promociju izvoza (SIPPO), razvila je „Vodič za održivi marketing“ – praktičan alat namenjen malim i srednjim preduzećima (MSP) i organizacijama za podršku poslovanju (BSO), u okviru inicijative „Održivi izvoz“.

U vremenu kada održivost postaje ključna za konkurentnost, ovaj vodič pomaže kompanijama da svoje odgovorno poslovanje i održive prakse pretoče u uverljive, transparentne i efektne marketinške poruke. Potrošači, investitori i partneri sve više vrednuju transparentnost, etičnost i usklađenost sa globalnim standardima – zbog čega komunikacija održivosti postaje nezaobilazan element svake međunarodne strategije, ističe Dušanka Kalezić, savetnica predsednika Privredne komore Srbije.

Kroz konkretne smernice i primere, vodič omogućava izvoznicima iz Srbije da jasno i verodostojno istaknu svoje napore u oblasti:

dostojanstvenih radnih uslova,

održivog lanca snabdevanja,

smanjenja ugljeničnog otiska,

usklađenosti sa Ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih nacija (UN SDGs).

Vodič je deo šireg seta resursa koji uključuje i alat za procenu spremnosti kompanija za održivo poslovanje, preporuke za unapređenje performansi održivosti, smernice za izradu strategije održivosti i izveštaja o održivom poslovanju.

Cilj ovih alata je sistemska podrška kompanijama koje žele da osnaže svoju poziciju na zahtevnim međunarodnim tržištima kroz primenu principa održivog razvoja, dodala je Kalezić.

Vodič se zasniva na pretpostavci da su sve tvrdnje o održivosti utemeljene na merljivim i proverljivim aktivnostima. Njegova svrha je da kompanijama pomogne da:

razumeju aktuelne i predstojeće propise EU (npr. Direktiva o zelenim tvrdnjama – GCD, Digitalni pasoš proizvoda – DPP, Uredba o ambalaži – PPWR),

prepoznaju i promovišu održive prakse relevantne za strane partnere,

nauče kako da autentično predstave svoje aktivnosti putem veb-sajtova, etiketa, ambalaže, promotivnih materijala i nastupa na sajmovima,

usklade komunikaciju sa UN SDGs.

Poseban akcenat stavljen je na izbegavanje tzv. „greenwashinga“, odnosno iznošenja netačnih ili neproverenih tvrdnji, uz podsticanje jasnog, transparentnog i odgovornog izveštavanja, objavila je PKS.

Efikasna komunikacija održivosti nije sredstvo samopromocije, već strateški proces koji omogućava:

podizanje standarda u industriji i među partnerima,

motivaciju dobavljača i saradnika za napredak,

jačanje poverenja kod regulatora, potrošača i investitora,

interno angažovanje i jasno definisanje organizacione svrhe.

Na zvaničnom sajtu Privredne komore Srbije dostupan je Vodič za održivi marketing

Ostali naslovi

Svetski samit gradonačelnika u Beču
Srpska ekonomija
U glavnom gradu Austrije se od 2. do 4. jula 2025. godine održava međunarodna konferencija gradonačelnika na temu održivog razvoja gradova. „World Cities Summit Mayors Forum“ okupiće oko 70 gradonačelnika i predstavnika gradskih vlasti iz celog sveta, među njima i iz Londona, Hamburga, Seula, Brizbejna, Praga, Dohe, Dubaija itd
Život je lep kada stvaramo zajedno
Srpska ekonomija
Kompanija LG Electronics proglasila je pobednike ovogodišnjeg likovnog konkursa za učenike osnovnih škola pod nazivom „Život je lep kada stvaramo zajedno“. Konkurs je organizovan s ciljem da podstakne dečju kreativnost i istakne značaj univerzalnih vrednosti kao što su prijateljstvo, solidarnost, saosećanje i timski duh
Pitali smo beogradske vozače koliko su odgovorni, a evo koji su njihovi izgovori
Srpska ekonomija
Prva lekcija svakog vozača početnika jeste da se upozna s vozilom – da podesi sedište, da namesti retrovizore, da komotno može da dohvati papučice. I što više iskustva ima, vozač preskače jedan važan korak, zato što ga podrazumeva – da „podesi“ sebe. Odnosno, da proveri da li je dovoljno usredsređen za vožnju i odmoran. To, naravno, znači i – bez alkohola u krv
Upisni rok za vojne škole do 30. juna
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane raspisalo je drugi upisni rok za školovanje u prestižnim vojno-obrazovnim ustanovama - Vojnoj akademiji, Vojnoj gimnaziji i Srednjoj stručnoj vojnoj školi „1300 kaplara”. Sv zainteresovani mogu se prijaviti do 30. juna 2025. godine
Prestižna nagrada za Vienna AirportCity
Srpska ekonomija
Poslovni centar „Vienna AirportCity“ ponovo je dobio prestižnu nagradu „European Real Estate Brand Award 2025“ (REB) u kategoriji „Poslovni kampus Austrije“. Time se lokacija na bečkom aerodromu već šesti put zaredom svrstava u sam vrh austrijske industrije nekretnina
Beograd na mapi evropske automobilističke elite – stiže 6to6 Motor Europe Tour 2025
Srpska ekonomija
Beograd ovog leta ulazi u red gradova koji žive za snagu motora, perfekciju dizajna i zvuk visokooktanskih emocija! U sklopu prestižnog Europe Tour 2025, u nedelju, 29. juna, od 19 do 21 čas, na Kula Plazi u Beogradu na vodi, ljubitelje automobilizma očekuje jedinstvena izložba luksuznih sportskih automobila
Osnovna obuka vojnika na služenju vojnog roka
Srpska ekonomija
U centrima za obuku Vojske Srbije u Somboru, Valjevu i Leskovcu u toku je realizacija osnovne obuke vojnika koji su dobrovoljno služenje vojnog roka započeli početkom ovog meseca
Prva edikativna radionica o bezbednosti dece u saobraćaju na Novom Beogradu
Srpska ekonomija
Najpoznatiji junak kampanje za bezbednost dece u saobraćaju „Pažljivko” u svom prepoznatljivom kostimu, uz angažovanje stručnog lica, održao im je veoma kvalitetan saobraćajno-obrazovni čas, obogaćen svim onim važnim informacijama, ali i protkan zabavnim karakterom, kako bi im bio što zanimljiviji
PKS predstavila devet novih AI servisa za privredu
Srpska ekonomija
Privredi su na raspolaganju: Digitalni katalog izvoznika, ESG Standard, InnoLab, PKS AI, BIZ Srbija, BizChat, CA Cloud, Upravljaj upravnikom i Reputeo AI Chat, alati razvijeni s ciljem da obezbede dostupnost znanja i podršku 24/7, bez čekanja i papirologije
Cvetna iznenađenja po čitavom Beču
Srpska ekonomija
Ko se tokom vikenda, 28. i 29. juna 2025. nađe u glavnom gradu Austrije neka tokom šetnje širom otvori oči! Naime, povodom „Dana usamljenog buketa“ (Lonely Bouquet Day), bečki cvećari sakriće oko 1.000 pažljivo aranžiranih malih buketa širom grada, kao mirisni pozdrav svim Bečlijama