Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Stvarano u Srbiji i žig Čuvarkuća rastu iz godine u godinu podstičući domaću privredu

Zajedno gradimo prave vrednosti
Srpska ekonomija

Projekat Privredne komore Srbije (PKS) „Stvarano u Srbiji“, usmeren na podršku domaćoj proizvodnji i proizvođačima, kao i žig „Čuvarkuća“ koji nose naši proizvodi istaknutog kvaliteta, u 2025. ulaze u petu godinu postojanja sa sve većim brojem kompanija koje šire palete proizvoda sa ovim prestižnim znakom i kandiduju nove.   

„U procesu obnove korišćenja žiga trenutno je 45 kompanija čiji su proizvodi „Čuvarkuće“, a firme imaju uvek isti cilj - da se potrošači okrenu kupovini domaćih proizvoda. Proizvod koji poseduje žig ima vrednost koja dolazi iz Srbije, bilo kroz resurse, zaposlene ili proizvodne procese. To su kompanije i prepoznale, stalno proširuju svoje liste proizvoda na kojima žele da bude žig 'Čuvarkuća'“, istakao je Đorđe Živanović, savetnik predsednika PKS.

„Stvarano u Srbiji“, koji je PKS zajedno sa Vladom Srbije pokrenula 2020, podseća Živanović, ne obuhvata samo prehrambeni sektor, iako je tu najviše „Čuvarkuća“. Ovaj žig koriste kompanije iz različitih industrija, uključujući građevinarstvo, farmaciju, tekstilnu industriju i mnoge druge, a u narednom periodu je u planu da se širi i na druge sektore, objavila je PKS.

Ovaj projekat od početka ima cilj da potrošačima omogući da na jednostavan način prepoznaju proizvode koji ne samo da ispunjavaju visoke standarde kvaliteta i zaštite životne sredine, već i direktno doprinose razvoju domaće privrede, očuvanju radnih mesta i zaposlenosti.

„Domaći proizvođači ne opstaju sami. Oni su deo lokalnih priča koje se razvijaju u fabrikama, poljima i radionicama širom Srbije. Svaki njihov napredak znači i nova radna mesta. Ljudi koji zarađuju proizvodeći ovde troše taj novac na druge domaće robe i usluge, što omogućava ekonomiji da raste u krugovima. Ovo nije apstraktna teorija. Podaci pokazuju da je prodaja srpskih poljoprivrednih proizvoda porasla za 7,5 posto, dok sve više artikala na policama nosi lokalni pečat. Taj rast nije slučajnost. On počiva na poverenju potrošača koji sve češće cene svežinu, transparentan lanac snabdevanja i veću kontrolu nad procesom proizvodnje“, objašnjava Živanović.

Čuvamo životnu sredinu

Ekološki aspekat je jednako važan. Domaće voće, povrće ili proizvodi od mesa ne moraju da pređu pola planete da bi stigli do stola. Kraći put od njive do prodavnice znači manje emisije gasova, manju potrebu za konzervansima i veću sigurnost za krajnjeg kupca. Sve se ovo pretoči u zdraviju ishranu, očuvanu prirodu i ozdravljenje lokalnog ekosistema, a još jedan cilj koji sam projekat „Čuvarkuća“ ima jeste i zaštita životne sredine, istakao je predstavnik PKS.

Čuvarkuće od zanatskih radnji do velikih brendova

Važno je što „Čuvarkuća“ ne pripada samo velikim brendovima. Inovatori, mala preduzeća i zanatske radnje imaju priliku da se istaknu i ravnopravno konkurišu na tržištu. Mnoge firme koje učestvuju u ovom programu posluju duže od jedne decenije, ali nikad nije kasno da se uključe i novi akteri. Projekat svima pruža šansu da se dokažu, donosi jasne uslove i prati rezultate.

„Kada kupimo proizvod sa ovom oznakom, dobijamo mnogo više od samog artikla. Dobijamo priču o ulaganju u mlade stručnjake, održive prakse i tehnologije razvijene u našoj zemlji. Mnogi brendovi izvoze te iste artikle na inostrana tržišta, pokazujući da srpski kvalitet i inovativnost mogu stati uz rame sa svetskim imenima. To je svojevrsna potvrda da smo sposobni da kreiramo konkurentne proizvode i gradimo reputaciju zemlje koja veruje u svoje resurse“, dodaje Živanović.

Podrška kreativcima i inovatorima

Važno je da kupovina domaćeg ne bude samo odluka vođena cenom ili navikom već svestan potez koji znači podršku onima koji u Srbiji stvaraju nova rešenja, kvalitet i stabilnost. Svaki put kad biramo domaće, pokazujemo da verujemo u zajednicu, u ljude oko nas i u potencijal koji čeka da bude oslobođen.

„Sve se na kraju slije u jednu jednostavnu misao: da vrednost koju stvaramo ovde ostaje ovde. Kupovina domaćih proizvoda gradi ekonomske temelje kojima se ponosimo, čini nas otpornijim na globalne izazove i inspiriše sledeću generaciju da veruje u sopstvene kapacitete“, poručuju iz tima „Čuvarkuća“.

 

Ostali naslovi

Srećna Nova godina i božićni praznici!
Srpska ekonomija
Srećnu Novu godinu i božićne praznike želi vam redakcija Srpske ekonomije!
U toku je 17. zimska kampanja dobrovoljnog davalaštva krvi
Srpska ekonomija
Tradicionalnu Zimsku kampanju, već sedamnaest godina, organizuju Institut za transfuziju krvi Srbije i Crveni krst Srbije, uz podršku lokalnih samouprava i medija Zimska kampanja je počela 3. januara i završava se 28. februara
Deca bez roditeljskog staranja zaslužuju posebnu pažnju države
Srpska ekonomija
Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u Vladi Republike Srbije Aleksandar Martinović posetio je Centar za zaštitu odojčadi, dece i omladine Beograd u Zvečanskoj ulici. Martinović je ovom prilikom podelio novogodišnje pakete deci smeštenoj u ovoj ustanovi socijalne zaštite, a direktoru Centra Zoranu Milačiću uručio novčanu donaciju
Top tri digitalne reforme za 2025.
Srpska ekonomija
Uvođenje jedinstvenog elektronskog zdravstvenog Kartona, reforma parafiskalnih nameta kroz uvođenje elektronskog plaćanja svih neporeskih nameta i sveobuhvatno rešavanje imovinsko-pravnih odnosa na nepokretnostima sa fokusom na pitanje legalizacije, top tri su digitalne reforme NALED-a za 2025. godinu
NALED formira Savet za male biznise u martu – Fokus na osnaživanju preduzetnica
Srpska ekonomija
Mali biznisi u Srbiji suočavaju se sa brojnim izazovima – od složenih administrativnih procedura, preko otežanog pristupa finansiranju, do nedostatka podrške za digitalnu transformaciju. Ovi problemi otežavaju njihov rast i umanjuju konkurentnost na tržištu
Oklopne jedinice udarna manevarska snaga Vojske Srbije
Srpska ekonomija
Pripadnici oklopnih jedinica, opremljenih najmoćnijim i najkorisnijim sistemima Kopnene vojske, osposobljeni su za brza, smela, iznenadna i snažna borbena dejstva i neprekidno se usavršvaju kako bi očuvali visok nivo borbene gotovosti za realizaciju dodeljenih zadataka
Paketići za Božić deci bez roditeljskog staranja
Srpska ekonomija
Njihova Kraljevska Visočanstva Prestolonaslednik Aleksandar i Princeza Katarina nastavili su tradiciju donošenja božićne radosti deci iz Srbije i Republike Srpske. Ove godine, prijem u Belom Dvoru okupio je više od 1.000 mališana bez roditeljskog staranja, dece sa teškoćama u razvoju i socijalno ugrožene dece, omogućivši im da osete toplinu i duh ovog prelepog praznika
Za bolji kvalitet života u Srbiji tokom 2024. godine 2,5 miliona dolara
Srpska ekonomija
Tokom 2024. godine, Fondacija Ana i Vlade Divac je, zajedno sa partnerima i zahvaljujući donatorima i podršci pojedinaca, podržala više od 23,000 građana i građanki u Srbiji, donacijama u vrednosti od 2,5 miliona dolara
Objavljeni pobednici konkursa za idejno rešenje Muzeja Nikole Tesle
Srpska ekonomija
Prva nagrada na Međunarodnom konkursu za arhitektonsko-urbanističko idejno rešenje novog Muzeja Nikole Tesle u zgradi nekadašnje Fabrike hartije Milana Vape u iznosu od 60.000 evra dodeljena je projektu koji su zajedničkim snagama osmislili britanski arhitektonski studio Zaha Hadid Architects i domaći arhitektonski studio Bureau Cube Partner
Otvoren konkurs za prijem u tenkovske, mehanizovane i artiljerijske jedinice Vojske Srbije
Srpska ekonomija
Državljani Republike Srbije starosti do 30 godina, koji gaje ljubav prema vojnom pozivu mogu da se prijave do 15. februara i dobiju priliku da steknu siguran i dobro plaćen posao, uz beneficirani radni staž, kvalitetno vojno zdravstveno osiguranje za sebe i članove svoje porodice te mogućnost stalnog usavršavanja i napredovanja u službi