Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Erste Banka obeležava 160 godina od osnivanja Novosadske štedionice

Vek i po bankarske tradicije
Foto: Novi Sad, islustracija Erste Banka
Srpska ekonomija

Pre tačno 160 godina, 1864. godine, osnovana je prva finansijska institucija na teritoriji današnje Republike Srbije – Novosadska štedionica, koja danas posluje kao Erste Banka.

Nastala po ugledu na slične zavode iz Pešte i Budima, kao prva banka a ujedno i prvi novčani zavod, Novosadska štedionica je bila pokretač razvoja bankarskog sistema na ovim prostorima. Kroz svoju više od vek i po dugu i bogatu istoriju, banka je usled stalnih društvenih promena nekoliko puta menjala svoj naziv. Nakon Drugog svetskog rata postala je Privredna banka Vojvodine, ali je najduže poslovala pod imenom koje je postalo sinonim za pouzdanost i stabilnost u bankarskom sektoru – Novosadska banka.

Sredinom 2005. godine, većinski deo akcija Novosadske banke kupuje Erste Bank iz Austrije (Erste Bank der oesterreichischen Sparkassen AG) i od te godine Novosadska banka počinje da posluje kao Erste Bank a.d. Novi Sad, čime postaje članica Erste Grupe. Zanimljivo je da je i austrijska Erste Banka osnovana pre više od dva veka kao prva štedionica u toj zemlji.

„Vizija Novosadske štedionice – da doprinosi prosperitetu društva kroz finansijsku nezavisnost građana, živi tokom svih ovih godina. S tom vizijom Erste Banka posluje i danas, posvećena pružanju savremenih finansijskih usluga i podrške zajednici. Ponosni smo na našu 160 godina dugu istoriju, nasleđe i ulogu u razvoju čitavog bankarskog sektora u Srbiji. U skladu sa tim, nastavićemo da pomažemo klijentima da se staraju o svom finansijskom zdravlju, realizuju poslovne ideje i ostvaruju lične ciljeve“, izjavila je Jasna Terzić, predsednica Izvršnog odbora Erste Banke.

Današnja Erste Banka u Srbiji nastavila je tradiciju demokratizacije bankarstva, pružajući podršku stanovništvu, lokalnim zajednicama i malim i srednjim preduzećima kroz inovativne finansijske proizvode i personalizovanu uslugu, kao i kroz negovanje dugoročnog odnosa sa njima. Pored toga, u skladu sa svojim strateškim opredeljenjem ka društveno odgovornom poslovanju, Erste Banka godinama, kroz različite projekte i inicijative, radi na finansijskom opismenjavanju građana, podržava obrazovanje, kulturu, sport i ekologiju, sa željom da doprinese razvoju i poboljšanju kvaliteta života u čitavoj zajednici.

Opslužujući skoro pola miliona klijenata u svojih 88 filijala, Erste Banka je danas jedan od ključnih aktera u finansijskom sektoru Srbije, čime doprinosi jačanju pozicije Erste Grupe kao vodeće bankarske grupe u Centralnoj i Istočnoj Evropi.

Ostali naslovi

Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu
Za prazničnu rasvetu u Beču Grad i Privredna komora preuzimaju 75% troškova
Srpska ekonomija
Vreme božićnih i novogodišnjih praznika je najvažniji period za bečke trgovce. Četvrti kvartal je deo godine kada se od prodaje ostvaruje najveći prihod. Zbog toga se trgovci trude da stvore pozitivno okruženje u tom periodu oko praznika. U šoping-centrima glavno mesto zauzima praznična rasveta, koja trgovcima predstavlja dodatni trošak
Preventivni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Preventivni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koje sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja u saradnji sa Grand kafom i Fondom B92 pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, biće dostupni ženama i u oktobru, tokom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke
Godišnji edukativni program Američke privredne komore AmChamps proslavlja deceniju uspeha
Srpska ekonomija
Tokom 10 godina razvoja AmChamps program prošao je kroz različite izazove i danas se sa ponosom može reći da je kroz raličite aktivnosti prošlo ukupno 478 učesnika - 239 menadžera iz 138 kompanija i 239 studenata sa 32 fakulteta iz 4 grada (Beograda, Niša, Kragujevca i Novog Sada)
Trka za šume
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac u partnerstvu sa Serbia Business Run i ove godine organizuje akciju pošumljavanja „Trka za šume“ sa ciljem da društveno najodgovornije kompanije koje posluju u Srbiji doniraju stabla koja će biti posađena na odabranoj lokaciji. Prošle godine je uz podršku mnogobrojnih kompanija posađeno 2.000 stabala u Zrenjaninu
Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“