Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Cirkularna ekonomija u praksi

Beograd
Srpska ekonomija

Kako uskladiti ekonomski rast sa zaštitom životne sredine, imajući u vidu ograničenost prirodnih resursa koji su nam na raspolaganju? Odgovor na ovo pitanje daje cirkularna ekonomija kao suprotnost preovlađujućem modelu koji se oslanja na princip „uzmi, iskoristi, baci“. U „kružnoj“ ekonomiji potencira se ponovna upotreba proizvoda i efikasnije korišćenje materijala i resursa.

Dobar primer kako navedeno izgleda u praksi je nova Nestlé fabrika koja je nedavno otvorena u Surčinu. Cirkularni model primenjen je već u izgradnji upotrebom izolacionih eko-panela od reciklirane ambalaže Nestlé supa i majoneza.

U modernom objektu proizvodiće se hrana na biljnoj bazi, koja se takođe uklapa u model poslovanja koji dugoročno podržava dobrobit ljudi i planete. U pitanju je asortiman brenda GARDEN GOURMET koji prati trendove u ishrani, nudeći potrošačima nutritivno bogate obroke na bazi soje, pšenice i raznih vrsta povrća.

I ostale prakse koje kompanija Nestlé primenjuje pokazuju kako se cirkularna ekonomija može integrisati u modernu prehrambenu proizvodnju. Fabrika koristi najsavremenije proizvodne tehnologije, obnovljivu energiju, upravljanje otpadom sa ciljem da se optimizuje efikasnost, a uticaj na životnu sredinu svede na minimum.

Nestlé je jedan od najambicioznijih lokalnih ciljeva - ,,Zero Waste to Landfill” postigao 2019. godine, postavši tako kompanija sa prvom fabrikom u Srbiji koja je prestala da odlaže otpad na deponije, a ovaj cilj nastavlja da sledi i nova fabrika. Takođe, kompanija je uložila u najmodernije postrojenje za preradu otpadnih voda, te zahvaljujući ovom postrojenju otpadne vode iz proizvodnih procesa obe fabrike se prerađuju, vraćajući čistu vodu u srpsku prirodu. Napredni sistemi za tretman vode čuvaju ovaj dragoceni resurs u skladu sa održivim praksama, a struja koja se koristi dolazi iz obnovljivih izvora.

Na ovaj način Nestlé donosi investicije i inovacije na srpsko tržište, unapređujući lokalnu ekonomiju i prehrambenu industriju, i napreduje ka globalnom cilju da do 2050. godine dostigne nulte emisije gasova staklene bašte u svim poslovnim operacijama.

„Ponosni smo na naš brend GARDEN GOURMET koji odražava viziju kompanije Nestlé o održivoj proizvodnji hrane koja je dobra za ljude i planetu. Potrošačima nudimo dodatne opcije da uživaju u hranljivim i ukusnim obrocima na biljnoj bazi, koji mogu biti i odlična alternativa u danima posta. Čvrsto verujemo da budućnost proizvodnje hrane leži u rukama onih kojima su prioritet održivost, inovativnost i principi cirkularne ekonomije,“ kaže Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za Nestlé jugoistočno evropsko tržište.

Nova fabrika se prostire na 18.440 kvadratnih metara i zapošljava 220 ljudi. U pitanju je investicija od 80 miliona švajcarskih franaka, realizovana bez državnih subvencija, a daće značajan doprinos izvozu budući da je najveći deo proizvodnje namenjen evropskim zemljama.

Posebno je značajna i za domaće poljoprivrednike, jer Nestlé korišćenjem lokalnih sastojaka dodatno osnažuje lokalne proizvođače soje. Šireći svoj program regenerativne poljoprivrede u Srbiji, kompanija je 2022. godine uspostavila partnerstvo sa lokalnim dobavljačem sojinog proteina u Srbiji i njegovim poljoprivrednicima kako bi oni prešli na održivije poljoprivredne prakse.

U okviru globalnog projekta regenerativne poljoprivrede kompanije Nestlé, Srbija je postala regionalni pionir u primeni ovih regenerativnih praksi. Za Nestlé je to način da zajedno sa lokalnom zajednicom doprinese borbi protiv klimatskih promena, čime brine o životnoj sredini gradeći održivu budućnost.

Ostali naslovi

Uskršnje darivanje dece bez roditeljskog staranja na Belom Dvoru
Srpska ekonomija
Njihova Kraljevska Visočanstva Prestolonaslednik Aleksandar i Princeza Katarina ponovo su bili domaćini tradicionalnog uskršnjeg prijema u Belom Dvoru za više od 1.000 socijalno ugrožene dece. Ova tradicija, započeta pre više od 20 godina, ima za cilj da podeli radost praznika sa decom iz ugroženih kategorija
Patike postaju deo uniforme
Srpska ekonomija
Počev od 6. maja, holandski avio-prevoznik KLM Royal Dutch Airlines dozvoljava svojim zaposlenima da uz uniformu nose patike
Er Srbija prevezla milion putnika od početka godine
Srpska ekonomija
Er Srbija je 25. aprila prevezla milionitog putnika u 2024. godini. Taj rezultat srpska nacionalna avio-kompanija zabeležila je dve nedelje ranije u odnosu na 2023. godinu, kada je milion prevezenih putnika zabeleženo 08. maja
Produžen rok za zaključenje ugovora o reprogramu duga
Srpska ekonomija
Iz Javnog komunalnog preduzeća „Infostan tehnologije” obaveštavaju korisnike komunalnih usluga koji se nalaze u sistemu objedinjene naplate da je produžen rok u kojem mogu reprogramirati dug i potpisati ugovor o priznavanju duga i otplati na rate
Spojeni koloseci na deonici brze pruge Novi Sad–Subotica
Srpska ekonomija
Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar odbrane Miloš Vučević  prisustvovao je ceremoniji spajanja koloseka na deonici Novi Sad–Subotica u Bačkoj Topoli, poručivši da će se do kraja ove godine od Beograda do Subotice ovom prugom putovati za 80 minuta
Prva fabrika kineske kompanije Lianbo u Srbiji otpočela sa radom
Srpska ekonomija
Kineska kompanija Jiangsu Lianbo Precision Technology, koja od 2011. godine proizvodi metalne delove (rotore i statore) za sve vrste motora u automobilskoj industriji, pustila je u rad svoju prvu fabriku u Evropi, u Radnoj zoni u Kaću
Objavljena Mapa Registra mera i podsticaja regionalnog razvoja
Srpska ekonomija
Agencija za privredne registre Republike Srbije objavila je Mapu Registra mera i podsticaja regionalnog razvoja (Mapa RegMPRR), na kojoj su prikazane informacije o ulaganjima države, privrednom razvoju i privrednim potencijalima, sa godišnjim podacima za 2023. godinu
Petnaest godina prijateljstva u akciji
Srpska ekonomija
Francusko-srpska privredna komora održala je u Beogradu svoje tradicionalno Gala veče kada je proslavila i svoj 15. rođendan u društvu više od 250 članica, partnera i prijatelja Komore. Događaj je ove godine za temu imao Dobrodošli u budućnost
Uloga mladih u promovisanju razumevanja, jednakosti i poverenja
Srpska ekonomija
Mladi ljudi su spremni da ulože sve svoje kapacitete da se njihov glas i za njihova dela čuje, ali im je potrebna podrška u vidu ulaganja u inicijative usmerene ka mladima, zaključak je sa konferencije „Uloga mladih u promovisanju razumevanja, jednakosti i poverenja“ održane u Beogradu
Platforma Budi deo plana prvi korak ka formiranju jedinstvenog eProstora 
Srpska ekonomija
Građani iz cele Srbije koji su se registrovali na platformu „Budi deo plana“ dobili su prva obaveštenja o aktuelnom procesu izmena planskih dokumenta grada Kragujevca, na koja mogu da podnesu eventualne primedbe do 7. maja