Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Izabrani najbolji urbani baštovani

Zeleni gradovi - svetlija budućnost
Srpska ekonomija

Kompanija Nestlé Srbija po drugi put je organizovala konkurs za najbolje urbane baštovane, s ciljem da doprinese širenju svesti o važnosti stvaranja zelenih oaza u gradskim sredinama, koje, pored toga što oplemenjuju životni prostor, utiču i na stvaranje zdravijeg okruženja. Ove godine pobedu je odneo Miodrag Miletić, koji je nagrađen baštenskom ljuljaškom i paketom Nestlé proizvoda.

Miodrag Miletić je kao najboljeg baštovana nominovao svog deku Mirka Kovačevića i oni će zajedno, sa komšijama i prijateljima, uživati u nagradama i nastaviti da neguju duh zajedništva i dobrih komšijskih odnosa.

Konkurs je bio osmišljen tako da istakne značaj zajedništva i urbanog baštovanstva, koje podrazumeva da svaki pojedinac doprinosi stvaranju zelenijih i održivijih gradova. Urbano baštovanstvo ima ključnu ulogu u promovisanju odgovornosti prema životnoj sredini, a ova inicijativa je samo jedan od načina na koji se kompanije mogu povezati sa lokalnim zajednicama i pozitivno uticati i na širu okolinu.

Ove godine, Facebook korisnici su imali priliku da nominuju svoje prijatelje, komšije, kolege ili članove porodice kao najbolje urbane baštovane podelivši fotografiju njihove bašte, dvorišta, terase ili nekog drugog zelenog kutka na zvaničnoj Facebook stranici kompanije Nestlé. Na konkurs je stiglo 125 prijava, a najlepšu baštu odabrao je žiri u sastavu: Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé, Biljana Marinov, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i članica Udruženja pejzažnih arhitekata Srbije, Maja Čorbić, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i hortikulture iz JKP „Srbijašume“ i Dejan Dragićević, baštovan, TV voditelj i kreator digitalnog sadržaja.

„Ponosni smo na to koliko građana je prihvatilo ideju urbanog baštovanstva. Inspirišuće je videti kako mali, individualni napori mogu imati veliki uticaj na životnu sredinu“, istakla je Ivanka Stojnić, menadžerka za održivi razvoj u kompaniji Nestlé i dodala:

„Nastavljamo da promovišemo i druge prakse održivosti, kao što je regenerativna poljoprivreda. Pružajući podršku poljoprivrednim proizvođačima, Nestlé svojim primerom podstiče i druge kompanije i pojedince da se okrenu održivijim praksama proizvodnje. Kao najveći svetski proizvođač hrane težimo tome da do 2030. godine 50 odsto ključnih sirovina svih Nestlé proizvoda bude iz regenerativne poljoprivrede.“

Podsetimo, kompanija Nestle Srbija je 2021. godine zasadila 225 Pančićevih omorika duž bulevara Milutina Milankovića na Novom Beogradu, dok je 2022. u saradnji sa JKP „Srbijašume“ posađeno 400 stabala Pančićeve omorike, crnog bora, tuje, tise, breze, japanske crne šljive, lavande, hibiskusa i drugih kultura u teniskim juniorskim klubovima u Beogradu. Prošle godine je posađeno čak 7.638 mladica hrasta lužnjaka u šumskom kompleksu Crni Lug u Surčinu, kao i više stotina stabala oko poljoprivrednih gazdinstava dobavljača.

Ostali naslovi

Beč – nova aplikacija za više stabala u gradu
Srpska ekonomija
Najtoplije leto od početka merenja u Beču ove godine prouzrokovalo je besane noći i nepodnošljivu vrućinu. Važno za hlađenje u gradu je drveće a uskoro bi ga u glavnom gradu Austrije moglo biti više. Bečki startap želi da razvije aplikaciju koja će pokazivati gde postoji prostor za sadnju drveća
Fondacija Ana i Vlade Divac: 2,5 miliona dolara za bolji kvalitet života u Srbiji tokom 2024.
Srpska ekonomija
Kroz veći broj razvojnih projekata i humanitarnih akcija, Fondacija je nastavila da podržava ugrožene porodice, poljoprivredna gazdinstva, organizacije civilnog društva, obrazovne i zdravstvene ustanove, azile za životinje, kao i mnogobrojne pojedince a posebno mlade, žene i osobe sa invaliditetom
Svet u slici - slika sveta
Srpska ekonomija
Interdisciplinarna izložba „Svet u slici – Slika sveta“  rezultat je istoimenog poziva umetnicima čija su dela nadahnuta verskim i kulturnim  nasleđem, odnosno religioznom umetničkom sferom i identitetima tradicionalnih Crkava i verskih zajednica na teritoriji Republike Srbije
Beskamatna sredstva za poljoprivrednike u Topoli
Srpska ekonomija
Opština Topola, Fondacija Ana i Vlade Divac i Agencija za ruralni razvoj opštine Topola, potpisali su danas ugovor o osnivanju Lokalnog fonda za razvoj poljoprivrede, čime je ova opština postala dvadeseta u Srbiji koja je aktivirala ovakav fond uz podršku USAID-a. Obezbeđeno je 4 miliona dinara za podršku gazdinstvima putem beskamatnih finansijskih pozajmica
Praznična proslava Saveta evropskih poslovnih udruženja i privrednih komora u Srbiji (CEBAC)
Srpska ekonomija
U Beogradu je održan završni događaj Saveta evropskih poslovnih udruženja i privrednih komora u Srbiji (CEBAC) – praznični koktel. U društvu preko 200 preduzeća članica, CEBAC je proslavio prvih 6 meseci poslovanja
Prvi ženski kamerni ansambl u Beču
Srpska ekonomija
Nakon velikog uspeha prvog novogodišnjeg koncerta kompozitorki, održanog 1. januara 2024. u Erbar sali u Beču, došlo je do ključnog razvoja na bečkoj muzičkoj sceni. Osnovan je ansambl „La Philharmonica“, prvi kamerni ansambl koji čine isključivo članice Bečke filharmonije
Devet srednjih škola u Srbiji dobilo savremenu opremu za unapređenje obrazovanja
Srpska ekonomija
Tehnička škola iz Pirota, Škola za učenike oštećenog vida „Veljko Ramadanović“ iz Zemuna i Hemijsko-tehnološka škola iz Subotice predstavile su danas u Beogradu novu doniranu opremu koju koriste kako bi podigle kvalitet nastave u STEM oblastima (nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika)
Za osnaživanje mladih poljoprivrednika u Kraljevu 1.7 miliona dinara
Srpska ekonomija
Maturanti Poljoprivredno-hemijske škole „Dr Đorđe Radić“ dobili finansijska sredstva za unapređenje poljoprivrednih gazdinstava
Kompanije će povećati budžete za IT bezbednost do 9% u naredne dve godine
Srpska ekonomija
Kompanije planiraju da povećaju budžete za IT bezbednost do 9%. Medijalni budžet za sajber bezbednost velikih kompanija iznosio je 5,7 miliona dolara, dok je za celokupan IT bilo izdvojeno 41,8 miliona dolara. Mala i srednja preduzeća investirala su 0,2 miliona dolara u IT bezbednost iz medijalnog IT budžeta koji je iznosio 1,6 miliona dolara
Zajedničkim snagama ka privlačenju talenata iz dijaspore kroz inicijativu Roots
Srpska ekonomija
Roots LinkedIn zajednica je osmišljena kao platforma za umrežavanje, razmenu znanja i iskustava, ali i stvaranje profesionalnih prilika. Inicijativa proizilazi iz istraživanja koje je sprovela kompanija Nelt u saradnji sa Srpskom asocijacijom menadžera kako bi se bolje razumele potrebe profesionalaca iz dijaspore