Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke

Beograd
Srpska ekonomija

Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, i ove godine biće dostupni ženama i u oktobru. Tokom ovog Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke, mobilni mamograf će biti postavljen na Kalemegdanu, a od petka 4. oktobra, svoj termin za preventivni mamografski pregled dame će moći da zakažu radnim danima od 9 do 14 časova, na brojeve telefona 0607171969 i 0607171523, do popunjavanja termina.

U okviru ove akcije, od 2021. godine, preventivne preglede uradilo je više od 43.000 žena. Zato je važno da sve dame od 45 do 69 godina, koje u poslednje dve godine nisu obavile mamografski pregled, kao i žene iznad 40 godina koje u svojoj porodičnoj anamnezi imaju blisku srodnicu obolelu ili lečenu od raka dojke, zakažu svoj termin.

Ovogodišnje zaštitno lice kampanje je Anđelka Stević Žugić, televizijska i pozorišna glumica, koja je podržala ovu humanitarnu akciju i pridružila se Grand kafi u širenju svesti o važnosti preventivnih pregleda.

U Srbiji rak dojke predstavlja najčešći maligni tumor kod žena od kojeg svake godine oboli 4.000 žena, a nažalost 1.600 izgubi život. Zato mamografija predstavlja najvažniji korak u ranom otkrivanju i prevenciji ove bolesti jer, ukoliko se otkrije u ranoj fazi, rak dojke je izlečiv u preko 90% slučajeva. U prilog važnosti pravovremenih pregleda govore i poslednji podaci Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ koji pokazuju da je, od 2013. dо 2022. gоdinе, brој žеnа prеminulih оd raka dojke smаnjеn zа 16,9 оdstо.

„Oktobar, kao Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke, obeležava se u mnogim zemljama širom sveta, i ima za cilj da podigne svest o značaju prevencije ove bolesti i skrene pažnju na njenu visoku rasprostranjenost. Mi u Grand kafi već četiri godine u kontinuitetu radimo na širenju svesti o prevenciji ove bolesti i značaju rane dijagnostike. Do sada je u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled'“ dijagnostiku u mobilnom mamografu obavilo više od 43.000 žena, a zajednički cilj svih nas koji smo deo ove kampanje jeste da podstaknemo žena da brinu o svom zdravlju. Ovi podaci, o broju pregledanih žena u mobilnom mamografu, na koje smo ponosni, potvrđuju da smo na dobrom putu da u tome uspemo“, kažu u Grand kafi.

Ostali naslovi

Bečki lokali puni i tokom božićnih praznika
Srpska ekonomija
Bečki ugostitelji i tokom Božića rade punim kapacitetom. Posebno 25. i 26. decembar ubrajaju se među dane sa najvećim prometom u godini. Oko dve trećine ugostiteljskih objekata otvoreno je bar jednog od ta dva praznična dana, saopštila je Privredna komora Beča
Pripadnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije na Sajmu profesionalne orijentacije u Pirotu
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije, u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje iz Pirota organizovali su Sajam profesionalne orijentacije, obrazovanja i zapošljavanja u tom gradu i tom prilikom predstavili mogućnosti zasnivanja radnog odnosa u vojsci, kao i obrazovne i studijske programe Univerziteta odbrane
Produženo ograničenje rasta poreske osnovice od 10% do kraja 2027.
Srpska ekonomija
Vlada Republike Srbije donela je odluku da produži do kraja 2027. godine primenu ograničenja prema kojem se poreska osnovica za preduzetnike paušalce može uvećavati najviše do 10% godišnje. Ova mera jedna je od preporuka koju je Savet za male biznise NALED-a aktivno  zagovarao u dijalogu sa Ministarstvom finansija
Spoj tradicije i vizije budućnosti
Srpska ekonomija
Fudbalski klub Partizan i kompanija MaxBet predstavili su u svom premijum lokalu na Novom Beogradu zvanični kalendar kluba za 2026. godinu. Događaj je obeležio simboličan korak ka budućnosti, spajajući bogatu istoriju kluba sa novim ciljevima
Tatra Defence iz CSG Grupe obezbedila strateški ugovor za proizvodnju trupa tenkova Leopard 2A8
Srpska ekonomija
Tatra Defence (TD), član CSG Grupe, potpisala je strateški ugovor sa kompanijom KNDS Deutschland za proizvodnju trupa za glavne borbene tenkove Leopard 2A8. Ugovor obuhvata proizvodnju 150 trupova, uz opciju za dodatnih do 300 jedinica
Sajam turizma i auto-moto sajam u Beču 2026.
Srpska ekonomija
Nakon uspešne premijere sa više od 71.000 posetilaca, kombinacija sajmova u Beču „Ferien-Messe Wien“ i „Vienna Drive“ ulazi u drugo izdanje. Od 15. do 18. januara 2026. godine, na bečkom sajmištu „VIECON Messe Wien“ održavaju se istovremeno sajam turizma i auto-moto-sajam
Obuka na novim borbenim vozilima u jedinicama Vojske Srbije
Srpska ekonomija
U bazi „Jug“ i na poligonu „Borovac“ kod Bujanovca u toku je obuka pripadnika pešadijskog bataljona iz sastava Četvrte brigade kopnene vojske na oklopnim borbenim vozilima „lazar 3M“, kojima je jedinica opremljena u prethodnom periodu
Najsigurniji praznični poklon - vaučer
Srpska ekonomija
Vaučeri i ove godine spadaju među najpopularnije božićne poklone Bečlija. Prema aktuelnoj studiji Privredne komore Beča, 495.000 osoba poklanja vaučere u ukupnoj vrednosti od oko 74 miliona evra. Prosečna vrednost jednog vaučera ove godine iznosi oko 150 evra, što je povećanje od oko 25 odsto u odnosu na prethodnu godinu
Otvoren konkurs za osnovce Naš vojnik, naš heroj
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane i ove godine poziva osnovce da sa učiteljima i nastavnicima tradicionalno učestvuju na nagradnom konkursu „Naš vojnik, naš heroj” i da radovima na temu „Srpska vojska na Krfu” iskažu svoju kreativnost i osvoje vredne nagrade
Obuka na savremenim artiljerijskim sistemima
Srpska ekonomija
U rejonu mirnodopskog razmeštaja Mešovite artiljerijske brigade u Nišu u toku je obuka pripadnika jedinice na samohodnim top-haubicama 155 mm B-52 M-15 „nora“