Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke

Beograd
Srpska ekonomija

Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, i ove godine biće dostupni ženama i u oktobru. Tokom ovog Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke, mobilni mamograf će biti postavljen na Kalemegdanu, a od petka 4. oktobra, svoj termin za preventivni mamografski pregled dame će moći da zakažu radnim danima od 9 do 14 časova, na brojeve telefona 0607171969 i 0607171523, do popunjavanja termina.

U okviru ove akcije, od 2021. godine, preventivne preglede uradilo je više od 43.000 žena. Zato je važno da sve dame od 45 do 69 godina, koje u poslednje dve godine nisu obavile mamografski pregled, kao i žene iznad 40 godina koje u svojoj porodičnoj anamnezi imaju blisku srodnicu obolelu ili lečenu od raka dojke, zakažu svoj termin.

Ovogodišnje zaštitno lice kampanje je Anđelka Stević Žugić, televizijska i pozorišna glumica, koja je podržala ovu humanitarnu akciju i pridružila se Grand kafi u širenju svesti o važnosti preventivnih pregleda.

U Srbiji rak dojke predstavlja najčešći maligni tumor kod žena od kojeg svake godine oboli 4.000 žena, a nažalost 1.600 izgubi život. Zato mamografija predstavlja najvažniji korak u ranom otkrivanju i prevenciji ove bolesti jer, ukoliko se otkrije u ranoj fazi, rak dojke je izlečiv u preko 90% slučajeva. U prilog važnosti pravovremenih pregleda govore i poslednji podaci Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ koji pokazuju da je, od 2013. dо 2022. gоdinе, brој žеnа prеminulih оd raka dojke smаnjеn zа 16,9 оdstо.

„Oktobar, kao Međunarodni mesec borbe protiv raka dojke, obeležava se u mnogim zemljama širom sveta, i ima za cilj da podigne svest o značaju prevencije ove bolesti i skrene pažnju na njenu visoku rasprostranjenost. Mi u Grand kafi već četiri godine u kontinuitetu radimo na širenju svesti o prevenciji ove bolesti i značaju rane dijagnostike. Do sada je u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled'“ dijagnostiku u mobilnom mamografu obavilo više od 43.000 žena, a zajednički cilj svih nas koji smo deo ove kampanje jeste da podstaknemo žena da brinu o svom zdravlju. Ovi podaci, o broju pregledanih žena u mobilnom mamografu, na koje smo ponosni, potvrđuju da smo na dobrom putu da u tome uspemo“, kažu u Grand kafi.

Ostali naslovi

Iznajmljivanje električnih trotineta u Nišu
Srpska ekonomija
Građani i posetioci Niša prvi su u Srbiji dobili mogućnost da putem aplikacije Yandex Go iznajmljuju električne trotinete. Nova usluga pokrenuta je kao pilot projekat, Unapređenje mikromobilnosti na teritoriji grada Niša, Gradske uprave za komunalne delatnosti, poslove inspekcije i komunalne milicije i kompanije Yandex Srbija
Za manje od nedelju dana počinje Weekend svih Weekenda
Srpska ekonomija
Od 18. do 21. septembra očekuje nas punoletno izdanje festivala u kojem se pod jednim krovom okuplja šest tematskih celina, Weekend.18, HR.Weekend, AI.Weekend, Finance.Weekend, kao i premijerna izdanja Investment.Weekenda i Energy.Weekenda, a jedna ulaznica važi za sv
Obuka najmlađe generacije vojnika na služenju vojnog roka
Srpska ekonomija
U centrima Vojske Srbije za osnovnu obuku u Somboru i Leskovcu u toku je realizacija prve faze individualne obuke vojnika na služenju vojnog roka generacije „septembar 2025“
Forbes Women’s Summit 25. septembra u Beogradu
Srpska ekonomija
Ovog septembra, Forbes Women’s Summit 2025 ponovo okuplja žene koje pomeraju granice – iz biznisa, nauke, umetnosti, tehnologije i javnog delovanja. Kroz pažljivo strukturirane tematske celine, otvorene razgovore i interaktivne sesije, učesnice će i ove godine imati priliku da razmene iskustva, stvore nova partnerstva i osnaže se za sledeći korak – lično, profesionalno i društveno
Više od polovine računara i dalje koristi operativni sistem Windows 10
Srpska ekonomija
Prema statistici kompanije Kaspersky, više od polovine individualnih korisnika i skoro 60% korporativnih korisnika trenutno koristi operativni sistem Windows 10. Samo 33% korisnika je do sada nadogradilo svoje uređaje na najnoviju verziju operativnog sistema - Windows 11
Porast broja srpskih turista u Španiji
Srpska ekonomija
Između 2023. i 2024. Španiju je posetilo 84.630 srpskih turista, što predstavlja rast od 27 odsto. U prvom kvartalu 2025. zabeleženo je povećanje od skoro 9% u poređenju sa istim periodom prethodne godine. Ovom turističkom rastu značajno su doprinele nove avio-linije i bogati kalendar događaja koji Španiju čine neodoljivom destinacijom
Otvoren konkurs za prijem kandidata iz građanstva na Kurs za podoficire
Srpska ekonomija
Generalštab Vojske Srbije raspisao je javni konkurs za osposobljavanje kandidata iz građanstva na Kursu za podoficire, radi njihovog prijema u profesionalnu vojnu službu u svojstvu podoficira na neodređeno vreme. Konkurs je otvoren do 30. septembra 2025. godine
Osnaživanje mladih poljoprivrednika
Srpska ekonomija
U okviru nastavka aktivnosti „Osnaživanje mladih poljoprivrednika”, koju sprovodi Fondacija Ana i Vlade Divac u saradnji sa opštinama Požega, Čajetina, Gornji Milanovac, Nova Varoš, Prijepolje, Užice i Arilje, 20 učenika i učenica završne godine Poljoprivrede škole sa domom učenika „Ljubo Mićić“ u Požeg su potpisali ugovore o donaciji  poljoprivredne opreme
Bolji uslovi boravka za osobe sa teškoćama u razvoju u Zrenjaninu
Srpska ekonomija
Kompanija MaxBet obezbedila bolje uslove za korisnike Dnevnog boravka za osobe sa teškoćama u razvoju u Zrenjaninu, koji funkcioniše u okviru Centra za pružanje usluga socijalne zaštite „Most“. Donacijom novih stolica za letnju baštu i garnitura za sedenje na terasi, korisnicima je omogućen prijatniji, udobniji i funkcionalniji prostor za svakodnevne aktivnosti
Tiha pošta komšijska – audio-projekat u dve telefonske govornice u Beču
Srpska ekonomija
Telefonske govornice kao simbol povezivanja ljudi, iskoristila je bečka umetnica Laura Andres u svojoj instalaciji „Tiha pošta“ u okviru projekta „Umetnost u javnom prostoru Beča“ i zabeležila glasove i priče komšija koji žive u stanovima u vlasništvu grada