Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Najavljeni letovi na tečni vodonik koji emituju 90% manje štetnih gasova od kerozina

Amsterdam
Foto: 1920_zeroaviaklmbeeld
Srpska ekonomija

Holandska avio-kompanija KLM Royal Dutch Airlines i ZeroAvia, kompanija za proizvodnju avio-motora sa nultom emisijom štetnih gasova, sklopile su juče partnerstvo i najavile letove na tečni vodonik.

Prvi demonstracioni let u realnim uslovima planiran je za 2026. godinu, a avion će biti opremljen ZeroAvia motorom ZA2000 nulte emisije, koji se napaja tečnim vodonikom kao gorivom. Vodonični motori koriste vodonik u gorivim ćelijama za proizvodnju električne energije, koja se zatim koristi za napajanje električnih motora koji okreću propelere aviona. Jedina emisija koja se pri tome stvara jeste vodena para niske temperature i relevantne studije procenjuju da ovakav vodonični pogon ima 90% manji klimatski uticaj u odnosu na letove koji koriste kerozin.[1]

Takođe, kompanije do najavljenog leta će uložiti dodatni napor da odaberu optimalne aerodrome za testiranje, pribave dozvole regulatornih vlasti, obezbede dovoljne količine tečnog vodonika i razviju prateću vodoničnu infrastrukturu.

Partnerstvo ima za cilj da ubrza ekološku tranziciju KLM-a i obezbedi održivije napredne vazduhoplovne tehnologije unutar mreže letova ove avio-kompanije, kao i da podstakne evropsku avio-industriju na korišćenje tečnog vodonika i vodoničnih motora.

„Komercijalna avijacija se sve više okreće ka vodonično-električnim motorima kao potencijalnom rešenju za čistiju budućnost avijacije. Zadovoljstvo nam je što ćemo sarađivati sa avio-kompanijom KLM, koja ima tako bogatu istoriju”, izjavio je Sergej Kiseljev, glavni poslovni direktor ZeroAvia.

„KLM je sebi postavio zadatak da bude lider na putu ka održivijoj budućnosti avijacije i zato aktivno podržavamo i podstičemo različite inovacije i tehnologije u industriji. Zajedno sa našim partnerima sprovodimo istraživanja o letovima na električni, vodonični i hibridni pogon i istražujemo načine da ubrzamo ovaj napredak”, izjavio je Marten Kopmans, generalni direktor KLM Citihopper.

KLM i ZeroAvia će za prvi let testirati modifikovani avion ATR 72 ili Dash 8 400 opremljen ZA2000 motorima.

 

 

Ostali naslovi

Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu
Za prazničnu rasvetu u Beču Grad i Privredna komora preuzimaju 75% troškova
Srpska ekonomija
Vreme božićnih i novogodišnjih praznika je najvažniji period za bečke trgovce. Četvrti kvartal je deo godine kada se od prodaje ostvaruje najveći prihod. Zbog toga se trgovci trude da stvore pozitivno okruženje u tom periodu oko praznika. U šoping-centrima glavno mesto zauzima praznična rasveta, koja trgovcima predstavlja dodatni trošak
Preventivni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Preventivni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koje sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja u saradnji sa Grand kafom i Fondom B92 pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, biće dostupni ženama i u oktobru, tokom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke
Godišnji edukativni program Američke privredne komore AmChamps proslavlja deceniju uspeha
Srpska ekonomija
Tokom 10 godina razvoja AmChamps program prošao je kroz različite izazove i danas se sa ponosom može reći da je kroz raličite aktivnosti prošlo ukupno 478 učesnika - 239 menadžera iz 138 kompanija i 239 studenata sa 32 fakulteta iz 4 grada (Beograda, Niša, Kragujevca i Novog Sada)
Trka za šume
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac u partnerstvu sa Serbia Business Run i ove godine organizuje akciju pošumljavanja „Trka za šume“ sa ciljem da društveno najodgovornije kompanije koje posluju u Srbiji doniraju stabla koja će biti posađena na odabranoj lokaciji. Prošle godine je uz podršku mnogobrojnih kompanija posađeno 2.000 stabala u Zrenjaninu
Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“