Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Svaki dan je sportski dan

Zdravo rastimo
Foto: Duško Radišić i Miloš Miloševski
Srpska ekonomija

ZdravoRastimo, projekat koji više od decenije radi na edukaciji dece i njihovih roditelja o važnosti pravilne ishrane i redovne fizičke aktivnosti, na terenima Sportskog centra „Mladost” u Čačku obeležio start kampanje „Svaki dan je sportski dan“. Kroz interaktivnu radionicu o usvajanju zdravih navika čačanskim osnovcima demonstrirane su jednostavne i zabavne vežbe, ali se sa njima pričalo i o tome šta za njihovo telo znači redovna fizička aktivnost i uravnotežena ishrana.

U okviru kampanje „Svaki dan je sportski dan“, koju podržava Ministarstvo prosvete, a realizuje se u partnerstvu sa Savezom za školski sport Srbije, već od ponedeljka biće započet 21-dnevni izazov nazvan Nacionalno razmrdavanje. Osnovci i njihovi nastavnici u školama širom Srbije će svakog dana u naredne tri nedelje odvojiti vreme za vežbanje, jer je toliko vremena minimalno potrebno da se kreiraju zdrave navike.

„Sa velikim zadovoljstvom smo podržali ovu inicijativu. Ona se na sjajan način nadovezuje na naš pilot-program povećanja broja časova fizičkog, koji je ovog septembra pokrenut u 120 osnovnih i srednjih škola. Svi znamo koliko je redovna fizička aktivnost važna za fizičko i mentalno zdravlje, ali ne treba zaboraviti ni da ona kod dece podstiče druženje, razvoj empatije i pozitivno utiče na sveukupni razvoj ličnosti,” izjavila je Slađana Parezanović, rukovodilac Školske uprave u Čačku koja se pridružila manifestaciji ispred Ministarstva prosvete. Kako bi se deci pružila podrška i ohrabrenje da se od ponedeljka u narednih 21 dan okrenu redovnoj fizičkoj aktivnosti, ideja kampanje je da se ove godine pokrenu svi građani naše zemlje, bez obzira na godine i fizičku spremnost i da u svakodnevnu rutinu uključe jednostavne vežbe koje će podeliti na društvenim mrežama uz korišćenje oznaka #svakidanjesportskidan, #nacionalnorazmrdavanje i #zdravorastimo. Na ovaj način, cela Srbija će deci poslati poruku da vežbanje može da bude zabavno, da ne mora uvek da podrazumeva sportsku opremu ili salu, kao ni finansijska ulaganja.

Dovoljno je da se fizička aktivnost sprovodi 21 dan u kontinuitetu, jer je toliko minimalno potrebno da pređe u naviku. Bilo koji vid kretanja preduslov je dobrog zdravlja, kako fizičkog tako i mentalnog, a naročito je važno za pravilan rast i razvoj najmlađih. Podatak koji zabrinjava jeste da se deca u Srbiji sve manje kreću, a sve više okreću sadržajima na ekranima.

Prema istraživanju Instituta Batut samo jedna trećina školske dece fizički je aktivna svakog dana,što u kombinaciji sa neadekvatnom ishranom vodi u prekomerenu telesnu masu i gojaznost, koji za posledicu imaju niz zdravstvenih problema.Zbog toga je važno da se nešto učini što pre i da odrasli pozitivnim primerom ohrabre decu da svaki dan bude dan za trčanje, šetnju, penjanje, skakanje, istezanje i sve one aktivnosti koje se mogu jednostavno primenjivati, bilo gde i bilo kada.

Nakon Čačka, ZdravoRastimo će se u toku kampanje „Svaki dan je sportski dan“ družiti i vežbati sa osnovcima u Karavukovu, Subotici, Zemunu i Batočini i odvojiti sredstva za donaciju sportske opreme.

ZdravoRastimo program sprovodi se u Srbiji punih 12 godina u cilju promocije zdravih navika kod najmlađih generacija. Deo je globalne Nestlé for Healthier Kids inicijative, a u Srbiji se realizuje u partnerstvu sa Savezom za školski sport Srbije i Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut”. Do sada je njime obuhvaćeno više od 120.000 osnovaca koji su stekli dragocena znanja o uravnoteženoj ishrani i važnosti redovne fizičke aktivnosti.

Ostali naslovi

Bečki lokali puni i tokom božićnih praznika
Srpska ekonomija
Bečki ugostitelji i tokom Božića rade punim kapacitetom. Posebno 25. i 26. decembar ubrajaju se među dane sa najvećim prometom u godini. Oko dve trećine ugostiteljskih objekata otvoreno je bar jednog od ta dva praznična dana, saopštila je Privredna komora Beča
Pripadnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije na Sajmu profesionalne orijentacije u Pirotu
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije, u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje iz Pirota organizovali su Sajam profesionalne orijentacije, obrazovanja i zapošljavanja u tom gradu i tom prilikom predstavili mogućnosti zasnivanja radnog odnosa u vojsci, kao i obrazovne i studijske programe Univerziteta odbrane
Produženo ograničenje rasta poreske osnovice od 10% do kraja 2027.
Srpska ekonomija
Vlada Republike Srbije donela je odluku da produži do kraja 2027. godine primenu ograničenja prema kojem se poreska osnovica za preduzetnike paušalce može uvećavati najviše do 10% godišnje. Ova mera jedna je od preporuka koju je Savet za male biznise NALED-a aktivno  zagovarao u dijalogu sa Ministarstvom finansija
Spoj tradicije i vizije budućnosti
Srpska ekonomija
Fudbalski klub Partizan i kompanija MaxBet predstavili su u svom premijum lokalu na Novom Beogradu zvanični kalendar kluba za 2026. godinu. Događaj je obeležio simboličan korak ka budućnosti, spajajući bogatu istoriju kluba sa novim ciljevima
Tatra Defence iz CSG Grupe obezbedila strateški ugovor za proizvodnju trupa tenkova Leopard 2A8
Srpska ekonomija
Tatra Defence (TD), član CSG Grupe, potpisala je strateški ugovor sa kompanijom KNDS Deutschland za proizvodnju trupa za glavne borbene tenkove Leopard 2A8. Ugovor obuhvata proizvodnju 150 trupova, uz opciju za dodatnih do 300 jedinica
Sajam turizma i auto-moto sajam u Beču 2026.
Srpska ekonomija
Nakon uspešne premijere sa više od 71.000 posetilaca, kombinacija sajmova u Beču „Ferien-Messe Wien“ i „Vienna Drive“ ulazi u drugo izdanje. Od 15. do 18. januara 2026. godine, na bečkom sajmištu „VIECON Messe Wien“ održavaju se istovremeno sajam turizma i auto-moto-sajam
Obuka na novim borbenim vozilima u jedinicama Vojske Srbije
Srpska ekonomija
U bazi „Jug“ i na poligonu „Borovac“ kod Bujanovca u toku je obuka pripadnika pešadijskog bataljona iz sastava Četvrte brigade kopnene vojske na oklopnim borbenim vozilima „lazar 3M“, kojima je jedinica opremljena u prethodnom periodu
Najsigurniji praznični poklon - vaučer
Srpska ekonomija
Vaučeri i ove godine spadaju među najpopularnije božićne poklone Bečlija. Prema aktuelnoj studiji Privredne komore Beča, 495.000 osoba poklanja vaučere u ukupnoj vrednosti od oko 74 miliona evra. Prosečna vrednost jednog vaučera ove godine iznosi oko 150 evra, što je povećanje od oko 25 odsto u odnosu na prethodnu godinu
Otvoren konkurs za osnovce Naš vojnik, naš heroj
Srpska ekonomija
Ministarstvo odbrane i ove godine poziva osnovce da sa učiteljima i nastavnicima tradicionalno učestvuju na nagradnom konkursu „Naš vojnik, naš heroj” i da radovima na temu „Srpska vojska na Krfu” iskažu svoju kreativnost i osvoje vredne nagrade
Obuka na savremenim artiljerijskim sistemima
Srpska ekonomija
U rejonu mirnodopskog razmeštaja Mešovite artiljerijske brigade u Nišu u toku je obuka pripadnika jedinice na samohodnim top-haubicama 155 mm B-52 M-15 „nora“