Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Borba protiv raka dojke

Zdravstvena zaštita žena
Srpska ekonomija

Četvrtu godinu zaredom, farmaceutska kompanija Galenika aktivno podržava borbu protiv raka dojke kroz svoj društveno-odgovorni projekat koji obuhvata donaciju i kampanju podizanja svesti o važnosti prevencije i rane dijagnostike za uspešnost lečenja. Naime, tokom celog oktobra, od svakog kupljenog Galenikinog Pantenol proizvoda (bilo da je reč o Pantenol kremi, masti, rastvoru, oribletama ili peni), Galenika će izdvajati 20 dinara za ovu humanitarnu inicijativu. Ovog puta Galenika će donirati sredstva Institutu za onkologiju Vojvodine u Sremskoj Kamenici, pridružujući se naporima ove važne institucije u borbi protiv karcinoma dojke.

Galenikina kampanja ove godine nosi naziv ,,Pantenol priča o grudima", a pored same donacije, ona ukazuje i na važnost prevencije, rane dijagnostike i redovnih samopregleda. Prethodnih godina donacije su bile usmerene na Institut za onkologiju i radiologiju Srbije, kao i Ženskom centru ,,Milica’’ za potrebe Nacionalnog centra za pružanje iskustvene podrške ženama obolelim od raka dojke i raka grlića materice. Na ovaj način, Galenika aktivno podržava borbu protiv karcinoma dojke jer ovo je tema koja zahteva informisanje i zajedništvo.

Rаk dојkе, kako se navodi na sajtu Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ prеdstаvljа vоdеći uzrоk оbоlеvаnjа i umirаnjа оd mаlignih bоlеsti u žеnsкој pоpulаciјi širоm svеtа. Prema istom izvoru, kаdа sе оtкriје nа vrеmе rак dојке је izlеčiv u prеко 90% slučајеvа, što je izuzetno važan podatak. Rana dijagnoza takođe otvara vrata za nove, manje invazivne i efikasnije tretmane i terapije. Rana dijagnostika i prevencija ne samo da pomažu u spašavanju života, već poboljšavaju i kvalitet života pacijentkinja.

Emocionalna podrška i briga koju pružaju porodica i zajednica igraju veliku ulogu u procesu ozdravljenja. Iz tog razloga se „Pantenol priča o grudima“ zasniva na poruci: Podeli - Podseti - Proveri. A svaki kupac Galenikinog Pantenol proizvoda tokom oktobra učestvuje u donaciji Institutu i doprinosi unapređenju uslova lečenja.

Kako se navodi na sajtu Instituta za onkologiju Vojvodine, preko 70% raka dojke pronađu same žene prilikom samopregleda. Stoga, pored godišnjih pregleda kod lekara, preporuka je da se samopregled grudi obavlja i kod kuće, jednom mesečno. On traje svega par minuta, koji mnogo znače, a predstavlja set propisanih palpatornih koraka koje svako može i treba redovno da obavlja.

Podaci potvrđuju da samopregled dojki, lekarski pregledi i druge preventivne mere imaju veliki značaj u borbi protiv raka dojke. Neka i ovaj oktobar zajedno sa Galenikom, bude mesec u kojem podsećamo i proveravamo svoje zdravlje i posvećujemo posebnu pažnju priči o grudima.

Ostali naslovi

Raste potražnja za karšeringom u Beču
Srpska ekonomija
Zajedničko korišćenje automobila od strane više osoba trebalo bi da smanji troškove, sačuva životnu sredinu i smanji broj automobila na ulicama. U Austriji je ovaj sistem rasprostranjeniji nego što se često pretpostavlja. U oko 300 opština i gradova se nudi karšering-usluga
Ona zna - Projekat za ekonomsko osnaživanje žena
Srpska ekonomija
Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Impact Hub pokrenuli su danas četvorogodišnji projekat za ekonomsko osnaživanje žena - „Ona zna“ koji radi na ekonomskom osnaživanju žena iz Jablaničkog i Pčinjskog okruga – posebno mladih žena, nezaposlenih i žena sa nižom stručnom spremom
Praznik muzike u Francuskom institutu uz hitove Šarla Aznavura
Srpska ekonomija
Ove godine obeležava se stogodišnjica rođenja Šarla Aznavura, slavnog francuskog pop pevača, kompozitora, tekstopisca, glumca... Neprolazni su njegovi hitovi La Bohème, She, Hier encore, Une vie d’amour, Emmenez-moi, For me formidable…
Očekivana smanjenja kamatnih stopa i neznatne promene u stanju globalne trgovine
Srpska ekonomija
Evropska centralna banka početkom juna je, donekle očekivano, smanjila kamatnu stopu za 0,25 procentnih poena, a većina centralnih banaka u ovom trenutku predviđa da će se inflacija u njihovim zemljama vratiti u granice cilja u drugoj polovini ove ili prvoj polovini naredne godine
Stipendije za srednjoškolce
Srpska ekonomija
U okviru aktivnosti „Osnaživanje mladih poljoprivrednika”, 23 srednjoškolca iz Požege i okolnih opština, koji su izabrani putem konkursa za dodelu sredstava za podsticaj poljoporivrede, dobilo je opremu u vrednosti do 300.000 dinara za unapređenje svojih gazdinstava
Konferencija o noćnom životu u Beču
Srpska ekonomija
„Šta malde generacije cene kada je u pitanju provod? Odgovor na pitanje će pokušati da da „Vienna After Dark“, konferencija za urbani noćni život sa fokusom na klupsku kulturu, koja će se održati u Beču od 14. do 16. novembra 2024. godine
Besplatni letnji programi za decu u Dečjem kulturnom centru Beograda
Srpska ekonomija
Dečji kulturni centar Beograda i ovog letnjeg raspusta pripremio je besplatne programe i kreativne radionice za decu i mlade koji svoj raspust provode u Beogradu. Na adresi ovog centra, u Takovskoj 8, deca će imati priliku da vide proces rada i da oprobaju svoja umeća u Ateljeu za likovnu i primenjenu umetnost, Baletskom studiju, Muzičkoj igraonici ...
Senta dobila gradski bunar za pijaću vodu
Srpska ekonomija
Novi gradski bunar za snabdevanje pijaćom vodom u Senti pušten je u rad, dok je njegovom izgradnjom omogućeno neometano snabdevanje pijaćom vodom svih 11.000 stanovnika ovog grada i prevazilaženje izazova u vodosnabdevanju sa kojima su se Senćani do sada suočavali
U konkurenciji više od 170 inovativnih rešenja za StarTech grantove od 50.000 dolara
Srpska ekonomija
Na ovogodišnjem konkursu StarTech programa za razvoj inovacija i digitalnu transformaciju privrede Srbije prijavilo se više od 170 preduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća. Ogromno interesovanje za grantove, koji iznose 50.000 dolara, četvrtu godinu zaredom potvrđuje značaj ovakvih inicijativa u podršci domaćim inovatorima
Coca-Cola HBC Srbija postala zvanični partner Evropskog prvenstva u vodenim sportovima
Srpska ekonomija
U prostorijama SRC „25. maj – Milan Gale Muškatirović“ danas je potpisan sporazum o saradnji između jedne od najvećih svetskih punionica brendova kompanije Coca-Cola i Evropskog prvenstva u vodenim sportovima, čime su čuveni brendovi Rosa i Powerade postali zvanična pića evropskog šampionata