Više od 500 sastanaka srpskih i kineskih kompanija, dogovor oko stavljanja srpske robe na listu prioritetnog uvoza u Kinu, značajno povećanje interesovanja kineskih kompanija za naše proizvode i brojni dogovoreni zajednički projekti domaćih i kineskih partnera – sve to predstavlja rezultat nedavnog nastupa srpskih kompanija na China International Supply Chain Expo u Pekingu, ostvarenog uz podršku Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS).
Na sajmu u Pekingu, jednom od najvažnijih svetskih događaja u oblasti logistike, intermodalnog transporta, IT i trgovine, 12 domaćih kompanija predstavilo je svoju ponudu i ostvarilo kontakte sa kineskim partnerima, uključujući vodeće tehnološke i trgovačke gigante, potvrđujući time da Srbija može da bude snažan igrač u globalnim lancima snabdevanja, obkavila je PKS.
Marko Čadež, predsednik PKS, istakao je značaj otvaranja kineskog tržišta za srpske proizvode i usluge, ali i konkretne korake koji su preduzeti:
„Dogovorili smo i ključne korake sa Upravom carina Kine za brže usaglašavanje sertifikata i procedura. Srbija je stavljena na listu prioriteta, što je strateški važno za naš izvoz”, istakao je Čadež.
Tokom boravka u Kini, Čadež se sastao sa potpredsednikom Kineske privredne komore za međunarodnu trgovinu, rukovodstvom sajma CIIE, predstavnicima China Council for the Promotion of International Trade, guvernerima više kineskih provincija i obratio se na konferenciji Alijanse novog međunarodnog kopneno-pomorskog trgovinskog koridora (International Land-Sea Trade Corridor – ILSTC), čiji je PKS suosnivač zajedno sa 18 nacionalnih komora.
Odlični rezultati srpskih kompanija u Kini
Marko Dobočanin iz Silver Bell Group kaže da su imali više od 200 sastanaka, uključujući i razgovore sa NSPUR i Chinese Commerce Group, a u planu je i otvaranje predstavništva u Čaojang distriktu.
„Sjajna prilika da povežemo srpske i kineske kompanije i nastavimo rast našeg čeličnog partnerstva.”
Milšped Grupa, koja već ima kancelarije u Kini, iskoristila je Sajam za niz važnih susreta, uključujući Šandong grupu, Volvo Cars, Geely, kinesku železnicu i druge.
„Imali smo priliku da se vidimo sa preko 30 kompanija koje posluju na tržištu Evropske unije i da razgovaramo o potencijalnoj saradnji. Iskoristili smo priliku da pozovemo sve kineske kompanije da dođu i investiraju u Srbiji”, rekao je Gojko Stanivuković iz Milšpeda.
I srpske vinarije spremne za velika tržišta
Pored kompanija, na paviljonu su promovisana i vina naših vinarija BT Winery, Zvonko Bogdan, Lastar i Deurić. U sektoru vinarstva, BT Winery je posebno izdvojio kontakt sa Sam’s Club-om, ogrankom Walmart-a koji žele da uvoze srpska vina:
„Wine Vision nas je progurao da se postavimo na svetskoj mapi vinskih proizvođača. Prisustvujući na ovakvim sajmovima sa ovakvim štandom podižemo naš kredibilitet u svetu”, istakao je Milan Nastić iz BT Winery.
Kompanija Aleđo obavila je 40 sastanaka i u pregovorima je sa potencijalnim partnerima u Kini, otkriva Snežana Obradović iz ove kompanije, ukazujući na značaj tržišta kao što je kinesko.
Jovana Stević iz Intereurope veruje da će nastup na sajmu doprineti razvoju njihovog poslovanja i implementaciji inovacija, dok njen kolega Mišo Božić iz AD Intereurope poručuje:
„Ovo je samo početak naše saradnje i prisutnosti na tržištu Kine.”
ElevenEs, kompanija iz oblasti zelenih tehnologija, vidi učešće na sajmu kao šansu da se srpske inovacije predstave svetu.
„Ovakvi događaji pokazuju koliko toga ima Srbija da ponudi. Privredna komora Srbije nam pomaže da to vide i drugi”, naglasio je Zoltan Grišić iz ElevenEs-a.
I ostale domaće kompanije, poput Umbrelle, Fiscal Solutions, Bitgeara, Larga, Nelta i Bambija, imale su značajan nastup na našem štandu i niz uspešnih sastanaka sa međunarodnim igračima u cilju povezivanja sa distributivnim lancima, širenja mreže poslovanja, i promocije srpskih proizvoda.
BROJKA: 5,5 milijardi evra su kineske investicije u Srbiji u prethodne četiri godine.