Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Ona zna - Projekat za ekonomsko osnaživanje žena

Beograd
Srpska ekonomija

Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Impact Hub pokrenuli su danas četvorogodišnji projekat za ekonomsko osnaživanje žena - „Ona zna“ koji radi na ekonomskom osnaživanju žena iz Jablaničkog i Pčinjskog okruga – posebno mladih žena, nezaposlenih i žena sa nižom stručnom spremom.

Istraživanje koje je sprovela SeConS - Grupa za razvojnu inicijativu pokazuje da su u Jablaničkom i Pčinjskom okrugu stope nezaposlenosti žena (starijih od 15 godina) visoke. Podaci iz 2022. godine pokazuju da je 29,6% žena u Jablaničkom okrugu i 35,3% u Pčinjskom okrugu nezaposleno, što ukazuje na potrebu za ciljanim intervencijama. Od ukupnog broja dugotrajno nezaposlenih lica u evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje, žene čine oko 53% u Jablaničkom okrugu i 58% u Pčinjskom okrugu.

„Tokom naredne četiri godine, USAID će finansirati ovaj projekat kako bi se žene osnažile da imaju veću ulogu u ekonomskom razvoju Srbije – posebno u krajevima izvan većih gradskih centara. Verujemo da žene u Srbiji imaju veliki potencijal da više doprinesu privredi. Ali ovaj potencijal se može u potpunosti ostvariti samo kada se uklone barijere koje sprečavaju mnoge žene da uđu i ostanu na tržištu radne snage“, rekla je Bruk Ajšam, direktorka misije USAID-a u Srbiji.

„Nema sumnje da je Zakonom o rodnoj ravnopravnosti znatno unapređen nacionalni pravni osnov i usklađen sa pravnim tekovinama Evropske unije, a naročito u oblasti rada, zapošljavanja i samozapošljavanja, čime su stvoreni normativni uslovi za ravnopravan tretman preduzetnica u našem društvu i za povećanje zapošljivosti žena. Sa druge strane, prema podacima Agencije za privredne registre (APR) za 2023. godinu, od ukupnog broja registrovanih privrednih društava među zastupnicima privrednih društava je 74,5 odsto muškaraca i samo 25,5 odsto žena. Prema podacima iz registara koje vodi APR, žene ni u jednom registru nisu brojnije od muškaraca, uključujući i registre udruženja, zadužbina i fondacija. Stoga je veoma važno današnje bavljenje ovom temom“, naglasio je Tomislav Žigmanov, ministar za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog.

Projekat „Ona zna“ će takođe promovisati i unaprediti različitost, jednakost i inkluziju u poslovnoj zajednici. „Primarno istraživanje rodnih razlika u zapošljavanju širom zemlje koje smo sproveli, pokazuje da uprkos tome što kompanije promovišu rodnu ravnopravnost, izazovi i dalje postoje, a sprovođenje mera ne garantuje efikasnost. Da bi ove mere bile od koristi i ženama i poslodavcima, treba kontinuirano pratiti indikatore rodne ravnopravnosti i obezbediti uslove za bolju primenu inkluzije i različitosti u radnom okruženju i sprovoditi inicijative za balansiranje poslovnog i privatnog života“, rekao je Stefan Lazarević, predsednik AmCham-a.

„U Srbiji više od 51% stanovništva čine žene, ali mnoge od njih nisu ostvarile svoj puni potencijal. Statistike nigde nisu ohrabrujuće, ali to ne sme da nas zaustavi. Mere i propisi postoje, ali nisu dovoljni sami po sebi. Izuzetno je važno menjati poslovnu i korporativnu kulturu u pravcu veće rodne ravnopravnosti i stvarati inkluzivno radno okruženje, što je dugotrajan proces koji zavisi i od rada na razbijanju stereotipa i predrasuda“, izjavila je Brankica Janković, poverenica za zaštitu ravnopravnosti.

Učesnici su na skupu razgovarali o izazovima u zapošljavanju sa kojima se žene, posebno iz ruralnih sredina, suočavaju u pronalaženju posla, razvoju karijere, pokretanju biznisa i obezbeđivanju finansijskih sredstava. „Projekat će u saradnji sa Centrom za razvoj Jablaničkog i Pčinjskog okruga razviti i sprovesti sveobuhvatan program podrške zapošljivosti, koji se sastoji od usavršavanja, prekvalifikacije i pružanja usluga karijernog vođenja za žene. On će takođe uključiti podršku finansijskom opismenjavanju, preduzetničku obuku i mentorstvo. Program podrške će zatim biti repliciran u dodatna dva regiona Srbije u saradnji sa dve akreditovane regionalne razvojne agencije“, istakla je Gaja Montelatići, direktorka projekta „Ona zna“.

Projekat „Ona Zna“ finansira USAID a sprovodi Impact Hub. Ostali partneri na projektu su AmCham Srbija, Centar za razvoj Jablaničkog i Pčinjskog okruga i Erste banka.

Ostali naslovi

Kako Beč gradi stanove?
Srpska ekonomija
Kampanja „Beč gradi napred“ grada Beča i Privredne komore Beča informiše o neophodnosti održivog i pristupačnog stambenog prostora, kao i o građevinarstvu kao održivom ekonomskom motoru. Poseban akcenat stavlja se na informisanje stanovništva na licu mesta u budućim gradskim četvrtima
Upoznajte francuske univerzitete
Srpska ekonomija
O mogućnostima studiranja, procedurama i finansiranju - saznajte na Studentskom sajmu u Francuskom institutu u petak 25. oktobra. Ovo je nezaobilazan događaj za sve koji razmišljaju o studiranju u francuskoj i žele da dobro pripreme univerzitetsku 2025-2026. godinu
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Srbija nastavlja da beleži značajan rast izvoza IKT usluga
Srpska ekonomija
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije saopštila je da je Narodna banka Srbije objavila podatke o izvozu usluga u sektoru informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) za prvih osam meseci 2024. godine
U Beču raste šuma
Srpska ekonomija
Organizacija „WIENXTRA“ i grad Beč realizuju 9. novembra 2024. godine akciju pošumljavanja, jesenji festival „Šuma mladih Bečlijki i Bečlija“, i pozivaju porodice sa decom da se pridruže sadnji 10.000 stabala i žbunova. Učesnike očekuje i raznovrstan program sa igrama, radionicama, edukativnim štandovima posvećenim šumi i njenim stanovnicima. Učešče je besplatno
NURDOR-u pet miliona dinara
Srpska ekonomija
NURDOR-ove kuće – smeštene u Nišu, Novom Sadu i Beogradu – pružaju utočište roditeljima dece koja se leče od malignih bolesti van grada u kom žive, obezbeđujući tako porodicama da ostanu na okupu
Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu