Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Venčanja u Beču sve brojnija i individualnija

Beč
Foto: Cvijeta Radović
Srpska ekonomija

Prošle godine u Beču je bilo 9.300 venčanja. To je znatno više nego prethodne dve decenije. Iako broj sklopljenih brakova ne doseže nivo posle Drugog svetskog rata, ipak se poslednjih godina primećuje mali bum venčanja, pri čemu se akcenat stavlja na individualnost. Od 2015. godine u Beču postoji trend porasta broja venčanja. Nakon što je pandemija prouzrokovala kratak pad u sklapanju brakova, brojke sada ponovo značajno rastu.

Raskošne proslave i bogati bifei više nisu u trendu. Današnji mladenci žele da raskinu sa starim obrascima i svojoj ljubavnoj priči daju lični pečat kroz venčanje. Sve češće se venčanja organizuju u malom krugu, sa posebnim aktivnostima kao što su odlazak na planinu, degustacija vina ili organizacija paintball turnira. Glavno je da bude neuobičajeno. Iako se broj gostiju na venčanjima smanjuje, organizacioni napor često raste, kaže organizatorka venčanja Viktorija Vambaher. Od vezenih salveta, preko personalizovanih lepeza do kaligrafisanih pozivnica – mašta nema granica. Ako je budžet ograničen, mnogi parovi sami sve pripremaju.

S druge strane, postoji i tendencija ka filmski grandioznim venčanjima. U SAD-u su ovakve raskošne proslave već uobičajene, a i u Austriji se polako razvija industrija koja želi da ispuni najekstravagantnije želje mladenaca, objašnjava Vambaher. To uključuje pozlaćene kočije, jata belih golubova, pa čak i spektakularne vatromete.

Za ovu sezonu venačanja boje su veoma popularne. Kada je reč o venčanicama ili dekoraciji stola, češće se biraju šarene varijante, kao što su pastelne nijanse, jarko zelena ili upadljivo roze. Celokupni spektar duge je ove godine u trendu, ističe Vambaher. Ipak, ne traže svi nešto neuobičajeno. I dalje postoji potražnja za jednostavnim belim venčanicama, velovima i crvenim ružama.

Ostali naslovi

Sajam dizajna u Beču Blickfang 2025
Srpska ekonomija
Po 22. put u glavnom gradu Austrije održava se sajam dizajna „Blickfang“. U bečkom Muzeju primenjene umetnosti (MAK) izloženi su kućni aksesoari, nameštaj, modni predmeti i nakit oko 150 brendova iz 17 zemalja, a koji nisu deo masovne proizvodnje
Turoperatori iz Portugalije u poseti Beogradu
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Beograda je u saradnji sa avio-kompanijom „Er Srbija” organizovala studijsko putovanje za grupu od 14 agenata iz Portugalije koji će do 9. novembra obilaziti najznačajnije turističke, kulturne, kongresne lokacije u Beogradu, kako bi se bliže upoznali sa ponudom naše zemlje, saopšteno je iz ove organizacije
Pripadnici Kopnene vojske na obuci za upotrebu savremenih sredstava
Srpska ekonomija
Pripadnici Vojske Srbije iz sastava jedinica Kopnene vojske nalaze se na obuci za borbenu upotrebu savremenih sredstava ratne tehnike koja su u prethodnom periodu uvedena u naoružanje Vojske Srbije
Rast cena stanova od 5,78% u odnosu na isti period prošle godine
Srpska ekonomija
RGZ indeks cena stanova za Republiku Srbiju u drugom tromesečju 2025. godine iznosi 182,02 što predstavlja rast cena stanova od 5,78% u odnosu na isti period prošle godine. U poređenju sa prvim tromesečjem 2025. godine cene stanova u Srbiji su zabeležile rast od 1,36%
Beograd na Svetskom sajmu turizma u Londonu
Srpska ekonomija
Turistička organizacija Beograda predstavlja našu prestonicu na Svetskom sajmu turizma „World Travel Market 2025” (WTM) u Londonu, najznačajnijem mestu susreta turističke privrede na globalnom planu, saopšteno je iz Turističke organizacije Beograd
Specijalistička obuka vojnika na služenju vojnog roka
Srpska ekonomija
Vojnici koji se na služenju vojnog roka nalaze od septembra ove godine započeli su specijalističko osposobljavanje za vojničke dužnosti za koje su regrutovani
Otvorena izložba Every Day Something Blue
Srpska ekonomija
Kao brend koji od svog lansiranja u Srbiji neguje spoj umetnosti, estetike i uživanja u svakodnevnim trenucima, 1664 Blanc je i ove godine organizovao foto-konkurs “Every Day Something Blue”
Galenika donirala sredstva Opštoj bolnici u Vrbasu i Ženskom centru Milica
Srpska ekonomija
Kompanija Galenika donirala je sredstva u iznosu od ukupno deset hiljada evra, u dinarskoj protivvrednosti, Opštoj bolnici u Vrbasu i Ženskom centru ,,Milica’’. Cilj donacije je unapređenje uslova lečenja onkoloških pacijenata u Opštoj bolnici u Vrbasu, kao i podrška projektu ,,Onkološko-socijalni navigacioni sistem’’ koji sprovodi Ženski centar ,,Milica’’
Srpske kompanije od 5. do 8. novembra na Međunarodnom sajmu privrede u Tirani
Srpska ekonomija
Kompanije iz Srbije predstaviće se na nacionalnom štandu Srbije na Međunarodnom opštem privrednom sajmu „Tirana International Fair 2025“, koji se održava u prestonici Albanije od 5. do 8. novembra 2025. godine, u organizaciji Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije
Trinaest srpskih firmi na listi SEE TOP 100 najvećih kompanija u jugoistočnoj Evropi
Srpska ekonomija
Trinaest firmi iz Srbije se našlo na rang listi SEE TOP 100 najvećih kompanija u jugoistočnoj Evropi u 2024. godini, koju je objavio SeeNews. EPS je zauzeo osmo mesto i najbolje je rangirana srpska firma na listi, uprkos međugodišnjem padu od 10.7% u ostvarenim prihodima, koja su u 2024. godini iznosili 3,9 milijardi evra