Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Venčanja u Beču sve brojnija i individualnija

Beč
Foto: Cvijeta Radović
Srpska ekonomija

Prošle godine u Beču je bilo 9.300 venčanja. To je znatno više nego prethodne dve decenije. Iako broj sklopljenih brakova ne doseže nivo posle Drugog svetskog rata, ipak se poslednjih godina primećuje mali bum venčanja, pri čemu se akcenat stavlja na individualnost. Od 2015. godine u Beču postoji trend porasta broja venčanja. Nakon što je pandemija prouzrokovala kratak pad u sklapanju brakova, brojke sada ponovo značajno rastu.

Raskošne proslave i bogati bifei više nisu u trendu. Današnji mladenci žele da raskinu sa starim obrascima i svojoj ljubavnoj priči daju lični pečat kroz venčanje. Sve češće se venčanja organizuju u malom krugu, sa posebnim aktivnostima kao što su odlazak na planinu, degustacija vina ili organizacija paintball turnira. Glavno je da bude neuobičajeno. Iako se broj gostiju na venčanjima smanjuje, organizacioni napor često raste, kaže organizatorka venčanja Viktorija Vambaher. Od vezenih salveta, preko personalizovanih lepeza do kaligrafisanih pozivnica – mašta nema granica. Ako je budžet ograničen, mnogi parovi sami sve pripremaju.

S druge strane, postoji i tendencija ka filmski grandioznim venčanjima. U SAD-u su ovakve raskošne proslave već uobičajene, a i u Austriji se polako razvija industrija koja želi da ispuni najekstravagantnije želje mladenaca, objašnjava Vambaher. To uključuje pozlaćene kočije, jata belih golubova, pa čak i spektakularne vatromete.

Za ovu sezonu venačanja boje su veoma popularne. Kada je reč o venčanicama ili dekoraciji stola, češće se biraju šarene varijante, kao što su pastelne nijanse, jarko zelena ili upadljivo roze. Celokupni spektar duge je ove godine u trendu, ističe Vambaher. Ipak, ne traže svi nešto neuobičajeno. I dalje postoji potražnja za jednostavnim belim venčanicama, velovima i crvenim ružama.

Ostali naslovi

Raste potražnja za karšeringom u Beču
Srpska ekonomija
Zajedničko korišćenje automobila od strane više osoba trebalo bi da smanji troškove, sačuva životnu sredinu i smanji broj automobila na ulicama. U Austriji je ovaj sistem rasprostranjeniji nego što se često pretpostavlja. U oko 300 opština i gradova se nudi karšering-usluga
Ona zna - Projekat za ekonomsko osnaživanje žena
Srpska ekonomija
Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Impact Hub pokrenuli su danas četvorogodišnji projekat za ekonomsko osnaživanje žena - „Ona zna“ koji radi na ekonomskom osnaživanju žena iz Jablaničkog i Pčinjskog okruga – posebno mladih žena, nezaposlenih i žena sa nižom stručnom spremom
Praznik muzike u Francuskom institutu uz hitove Šarla Aznavura
Srpska ekonomija
Ove godine obeležava se stogodišnjica rođenja Šarla Aznavura, slavnog francuskog pop pevača, kompozitora, tekstopisca, glumca... Neprolazni su njegovi hitovi La Bohème, She, Hier encore, Une vie d’amour, Emmenez-moi, For me formidable…
Očekivana smanjenja kamatnih stopa i neznatne promene u stanju globalne trgovine
Srpska ekonomija
Evropska centralna banka početkom juna je, donekle očekivano, smanjila kamatnu stopu za 0,25 procentnih poena, a većina centralnih banaka u ovom trenutku predviđa da će se inflacija u njihovim zemljama vratiti u granice cilja u drugoj polovini ove ili prvoj polovini naredne godine
Stipendije za srednjoškolce
Srpska ekonomija
U okviru aktivnosti „Osnaživanje mladih poljoprivrednika”, 23 srednjoškolca iz Požege i okolnih opština, koji su izabrani putem konkursa za dodelu sredstava za podsticaj poljoporivrede, dobilo je opremu u vrednosti do 300.000 dinara za unapređenje svojih gazdinstava
Konferencija o noćnom životu u Beču
Srpska ekonomija
„Šta malde generacije cene kada je u pitanju provod? Odgovor na pitanje će pokušati da da „Vienna After Dark“, konferencija za urbani noćni život sa fokusom na klupsku kulturu, koja će se održati u Beču od 14. do 16. novembra 2024. godine
Besplatni letnji programi za decu u Dečjem kulturnom centru Beograda
Srpska ekonomija
Dečji kulturni centar Beograda i ovog letnjeg raspusta pripremio je besplatne programe i kreativne radionice za decu i mlade koji svoj raspust provode u Beogradu. Na adresi ovog centra, u Takovskoj 8, deca će imati priliku da vide proces rada i da oprobaju svoja umeća u Ateljeu za likovnu i primenjenu umetnost, Baletskom studiju, Muzičkoj igraonici ...
Senta dobila gradski bunar za pijaću vodu
Srpska ekonomija
Novi gradski bunar za snabdevanje pijaćom vodom u Senti pušten je u rad, dok je njegovom izgradnjom omogućeno neometano snabdevanje pijaćom vodom svih 11.000 stanovnika ovog grada i prevazilaženje izazova u vodosnabdevanju sa kojima su se Senćani do sada suočavali
U konkurenciji više od 170 inovativnih rešenja za StarTech grantove od 50.000 dolara
Srpska ekonomija
Na ovogodišnjem konkursu StarTech programa za razvoj inovacija i digitalnu transformaciju privrede Srbije prijavilo se više od 170 preduzetnika, mikro, malih i srednjih preduzeća. Ogromno interesovanje za grantove, koji iznose 50.000 dolara, četvrtu godinu zaredom potvrđuje značaj ovakvih inicijativa u podršci domaćim inovatorima
Coca-Cola HBC Srbija postala zvanični partner Evropskog prvenstva u vodenim sportovima
Srpska ekonomija
U prostorijama SRC „25. maj – Milan Gale Muškatirović“ danas je potpisan sporazum o saradnji između jedne od najvećih svetskih punionica brendova kompanije Coca-Cola i Evropskog prvenstva u vodenim sportovima, čime su čuveni brendovi Rosa i Powerade postali zvanična pića evropskog šampionata