Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Venčanja u Beču sve brojnija i individualnija

Beč
Foto: Cvijeta Radović
Srpska ekonomija

Prošle godine u Beču je bilo 9.300 venčanja. To je znatno više nego prethodne dve decenije. Iako broj sklopljenih brakova ne doseže nivo posle Drugog svetskog rata, ipak se poslednjih godina primećuje mali bum venčanja, pri čemu se akcenat stavlja na individualnost. Od 2015. godine u Beču postoji trend porasta broja venčanja. Nakon što je pandemija prouzrokovala kratak pad u sklapanju brakova, brojke sada ponovo značajno rastu.

Raskošne proslave i bogati bifei više nisu u trendu. Današnji mladenci žele da raskinu sa starim obrascima i svojoj ljubavnoj priči daju lični pečat kroz venčanje. Sve češće se venčanja organizuju u malom krugu, sa posebnim aktivnostima kao što su odlazak na planinu, degustacija vina ili organizacija paintball turnira. Glavno je da bude neuobičajeno. Iako se broj gostiju na venčanjima smanjuje, organizacioni napor često raste, kaže organizatorka venčanja Viktorija Vambaher. Od vezenih salveta, preko personalizovanih lepeza do kaligrafisanih pozivnica – mašta nema granica. Ako je budžet ograničen, mnogi parovi sami sve pripremaju.

S druge strane, postoji i tendencija ka filmski grandioznim venčanjima. U SAD-u su ovakve raskošne proslave već uobičajene, a i u Austriji se polako razvija industrija koja želi da ispuni najekstravagantnije želje mladenaca, objašnjava Vambaher. To uključuje pozlaćene kočije, jata belih golubova, pa čak i spektakularne vatromete.

Za ovu sezonu venačanja boje su veoma popularne. Kada je reč o venčanicama ili dekoraciji stola, češće se biraju šarene varijante, kao što su pastelne nijanse, jarko zelena ili upadljivo roze. Celokupni spektar duge je ove godine u trendu, ističe Vambaher. Ipak, ne traže svi nešto neuobičajeno. I dalje postoji potražnja za jednostavnim belim venčanicama, velovima i crvenim ružama.

Ostali naslovi

Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu
Za prazničnu rasvetu u Beču Grad i Privredna komora preuzimaju 75% troškova
Srpska ekonomija
Vreme božićnih i novogodišnjih praznika je najvažniji period za bečke trgovce. Četvrti kvartal je deo godine kada se od prodaje ostvaruje najveći prihod. Zbog toga se trgovci trude da stvore pozitivno okruženje u tom periodu oko praznika. U šoping-centrima glavno mesto zauzima praznična rasveta, koja trgovcima predstavlja dodatni trošak
Preventivni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Preventivni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koje sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja u saradnji sa Grand kafom i Fondom B92 pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, biće dostupni ženama i u oktobru, tokom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke
Godišnji edukativni program Američke privredne komore AmChamps proslavlja deceniju uspeha
Srpska ekonomija
Tokom 10 godina razvoja AmChamps program prošao je kroz različite izazove i danas se sa ponosom može reći da je kroz raličite aktivnosti prošlo ukupno 478 učesnika - 239 menadžera iz 138 kompanija i 239 studenata sa 32 fakulteta iz 4 grada (Beograda, Niša, Kragujevca i Novog Sada)
Trka za šume
Srpska ekonomija
Fondacija Ana i Vlade Divac u partnerstvu sa Serbia Business Run i ove godine organizuje akciju pošumljavanja „Trka za šume“ sa ciljem da društveno najodgovornije kompanije koje posluju u Srbiji doniraju stabla koja će biti posađena na odabranoj lokaciji. Prošle godine je uz podršku mnogobrojnih kompanija posađeno 2.000 stabala u Zrenjaninu
Besplatni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Besplatni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koju Grand kafa sprovodi zajedno sa Institutom za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja i u saradnji sa Fondom B92, pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“