Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Veći broj turista za osam meseci ove godine

Turistički promet
Srpska ekonomija

Turistički promet u Republici Srbiji u periodu januar-avgust 2023. godine

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u periodu januar-avgust 2023. godine u Srbiji je boravilo je ukupno 2.789.922 turista, što je za 11% više u odnosu na prvih 8 meseci 2022. godine, od čega je domaćih bilo 1.401.764 (1% više u odnosu na 2022.) ili 50% od ukupnog broja gostiju, a inostranih 1.388.158 (+ 25%), takođe 50% od ukupnog broja gostiju.

U prvih 8 meseci 2023. godine ostvareno je ukupno 8.520.376 noćenja (što je za 6% više u odnosu na isti period 2022. godine), od čega su domaći turisti ostvarili 4.823.397 noćenja (1% manje), što čini 57% od ukupnog broja ostvarenih noćenja, a inostrani 3.696.979 (+ 18%) ili 43% od ukupnog broja ostvarenih noćenja.

Od izabranih turističkih mesta, mereno brojem ostvarenih noćenja, domaći turisti u periodu januar-avgust 2023. godine najviše su boravili na Zlatiboru (581.448 noćenja, što je 74% više u odnosu na prethodnu godinu), zatim slede Sokobanja, Vrnjačka Banja, Kopaonik, Beograd itd.

Od izabranih turističkih mesta, mereno brojem ostvarenih noćenja, inostrani turisti u periodu januar-avgust 2023. godine najviše su boravili u Beogradu (1.888.913 noćenja ili 16% više u odnosu na 2022. godinu), zatim slede Novi Sad, Zlatibor, Subotica, Niš itd.

Od inostranih zemalja, najveći broj noćenja u prvih 8 meseci 2023. godine ostvarili su turisti iz Rusije sa 456.832 noćenja, što je 43% više u poređenju sa istim periodom 2022. godine, zatim slede turisti iz Turske, Bosne i Hercegovine, Nemačke, Rumunije itd.

Ostali naslovi

Kako Beč gradi stanove?
Srpska ekonomija
Kampanja „Beč gradi napred“ grada Beča i Privredne komore Beča informiše o neophodnosti održivog i pristupačnog stambenog prostora, kao i o građevinarstvu kao održivom ekonomskom motoru. Poseban akcenat stavlja se na informisanje stanovništva na licu mesta u budućim gradskim četvrtima
Upoznajte francuske univerzitete
Srpska ekonomija
O mogućnostima studiranja, procedurama i finansiranju - saznajte na Studentskom sajmu u Francuskom institutu u petak 25. oktobra. Ovo je nezaobilazan događaj za sve koji razmišljaju o studiranju u francuskoj i žele da dobro pripreme univerzitetsku 2025-2026. godinu
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Srbija nastavlja da beleži značajan rast izvoza IKT usluga
Srpska ekonomija
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije saopštila je da je Narodna banka Srbije objavila podatke o izvozu usluga u sektoru informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) za prvih osam meseci 2024. godine
U Beču raste šuma
Srpska ekonomija
Organizacija „WIENXTRA“ i grad Beč realizuju 9. novembra 2024. godine akciju pošumljavanja, jesenji festival „Šuma mladih Bečlijki i Bečlija“, i pozivaju porodice sa decom da se pridruže sadnji 10.000 stabala i žbunova. Učesnike očekuje i raznovrstan program sa igrama, radionicama, edukativnim štandovima posvećenim šumi i njenim stanovnicima. Učešče je besplatno
NURDOR-u pet miliona dinara
Srpska ekonomija
NURDOR-ove kuće – smeštene u Nišu, Novom Sadu i Beogradu – pružaju utočište roditeljima dece koja se leče od malignih bolesti van grada u kom žive, obezbeđujući tako porodicama da ostanu na okupu
Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu