Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Sajam etno hrane i pića 2023 od 30. novembra do 3. decembra

Beograd
Srpska ekonomija

„Sajam etno hrane i pića 2023“, najveća smotra proizvođača tradicionalnih prehrambenih proizvoda u Srbiji i regionu Jugoistočne Evrope biće održana pod kupolama Beogradskog sajma od 30. novembra do 3. decembra. 

Skup će okupiti preko 300 izlagača, a osim promocije i prodaje na malo, cilj je sklapanje poslova i dogovora sa kupcima  - restoranima, hotelima, trgovinskim lancima i izvoznicima, pronalaženje potencijalnih investitora u proizvodnju, kao i zaštita tradicionalnih proizvoda i receptura, poboljšanje kulture ishrane i zdravlja stanovništva, očuvanje tradicije i nacionalnog indentiteta, ističe Aleksandar Bogunović, sekretar Udruženja za biljnu proizvodnju Privredne komore Srbije (PKS).

Podseća da PKS nizom zajedničkih aktivnosti kako sa poljoprivrednim proizvođačima iz cele Srbije, tako i saradnjom sa institucijama i ministarstvima doprinosi afirmaciji tradicionalnih proizvoda kao izuzetnog tržišnog i izvoznog potencijala, ali i važnog elementa turističke ponude zemlje, objavila je PKS. 

„Tokom prethodnih godina zabeleženo je i povećanje broja proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom, što doprinosi i unapređenju kulture ishrane i zdravlja stanovništva, očuvanju tradicije i kulturnog identiteta Srbije“, dodaje Bogunović.

Ističe da će ceo jedan štand na, ovogodišnjem, 17. sajmu etno hrane i pića biti posvećen domaćim proizvodima sa žigom „Čuvarkuća“ koji dodeljuje PKS kao potvrdu domaćeg porekla i vrhunskog kvaliteta u okviru projekta „Stvarano u Srbiji“. 
Posetioci sajma biće u mogućnosti da probaju i kupe specifične, tradicionalne i visoko kvalitetne proizvode iz Srbije i okruženja. 
Na sajmu će biti predstavljeni brojni tradicionalni proizvodi, delikatesi od leskovačkog ajvara i sprže, kulen iz Bačkog Petrovca, Pirotske peglane kobasice, zanatskog piva od 100 odsto srpskih sirovina, neizostavnih kvalitetnih srpskih rakija i mnogobrojnih drugih kvalitetnih proizvoda po kojima smo poznati, rekao je Bogunović i pozvao sve zainteresovane posetioce da od četvrtka do nedelje dođu na Beogradski sajam. 
U okviru pratećeg programa biće organizovano niz edukacija i manifestacija posvećenih standardizaciji, unapređenju pakovanja, plasmana, ali i marketinga i promocije tradicionalnih prehrambenih proizvoda. 
Na predstojećem „Sajmu etno hrane i pića”, nastupiće proizvođači tradicionalnih prehrambenih proizvoda  i pića koji imaju registrovanu proizvodnju, zatim proizvođači opreme za proizvodnju, čuvanje, pakovanje i serviranje ovakvih proizvoda, proizvođači sadnog materijala, kao i kuće koje se bave sertifikacijom proizvodnje, banke i osiguravajuća društva. 

Sajam organizuje Beogradski sajam uz podršku Ministarstva poljoprivrede šumarstva i vodoprivrede Srbije, Grada Beograda, PKS, Zadružnog saveza Srbije i Zadružnog saveza Vojvodine. 

Najveći broj domaćih učesnika nastupa na zbirnim štandovima organizovanim po regionalnom principu od strane ovlašćenih institucija– PKS, Zadružnog saveza Srbije, Vojvodine i Beograda, turističkih organizacija pojedinih regija, lokalne samouprave, udruženja preduzetnika. Takođe neki izlagači nastupaju i samostalno.

Na prethodnim sajmovima, predstavljali su se proizvođači iz Srbije, Grčke, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, kao i iz Ruske Federacije i Italije.

Ostali naslovi

Najbolji božićni market u našem komšiluku i Nova godina u mitskom svetu
Srpska ekonomija
Mađarska i ove godine ulazi u prazničnu sezonu u punom sjaju, a Budimpešta se ponovo potvrđuje kao jedna od najlepših zimskih destinacija u Evropi. Božićni marketi, svetlosne instalacije i bogat kulturni program čine je idealnim izborom za kraj 2025. i doček 2026. godine
Otvoren Christmas market u omiljenoj gradskoj oazi
Srpska ekonomija
Dobro poznata adresa u srcu prestonice, hotel The Bristol Belgrade svečano je otvorio prazničnu sezonu i vrata svog Christmas Garden Market-a, smeštenog u raskošnoj bašti restorana Beatrice
Mišlenov vodič za Beograd za 2026-u
Srpska ekonomija
Mišlenov vodič za Beograd za 2026-u naglašava zrelost i solidnost gastronomske ponude ove balkanske zemlje. Pet novih objekata je dodato u izbor, čime je ukupan broj preporučenih restorana porastao na 25
U Gradskoj upravi sve informacije i pomoć pri podnošenju prijava za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima
Srpska ekonomija
Građani Beograda u novouspostavljenom Uslužnom centru Grada Beograda mogu da dobiju sve informacije i pomoć prilikom podnošenja prijava za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima
Nina Davidovski najbolja polaznica Agrobiznis škole
Srpska ekonomija
Drugi ciklus Agrobiznis škole, edukativnog programa koji je kompanija Al Dahra pokrenula u Srbiji kako bi podržala mlade stručnjake u sticanju znanja o savremenim praksama u poljoprivredi, završen je u duhu inovativnih ideja i inspirativnih razgovora
Redovna obuka izviđačkih organa Kopnene vojske
Srpska ekonomija
Deo izviđačkih jedinica Kopnene vojske nalazi se u periodu izvođenja kolektivne obuke za realizaciju zadataka na prikupljanju obaveštajnih podataka uz korišćenje savremenih tehničkih sredstava
Poziv dobrovoljnim davaocima krvi
Srpska ekonomija
Institut za transfuziju krvi Srbije pozvao je punoletne sugrađane da i ove nedelje daju krv, što se može učiniti u ovoj ustanovi koja se nalazi u Svetog Save 39, radnim danom od 7 do 19 i subotom od 8 do 15 sati, kao i tokom akcija na terenu
Bečki božićni duh u Beogradu
Srpska ekonomija
Kancelarija grada Beča u Beogradu održala je svoj tradicionalni godišnji koktel 8. decembra, ovoga puta u prazničnoj atmosferi božićnog marketa beogradskog hotela „Radisson Collection“. Ambijent inspirisan čuvenim bečkim božićnim marketima pružio je savršenu pozadinu za okupljanje gostiju
Podrška ženskom preduzetništvu
Srpska ekonomija
Praznični Erste Bazar ženskog preduzetništva #verujusebe, koji se ove godine održava treći put zaredom, biće organizovan 13. decembra u Botaničkoj bašti „Jevremovac“. Ulaz je slobodan za sve posetioce, a događaj traje od 11 do 15 časova
Održana konferencija Biznis i inovacije – modeli održive saradnje
Srpska ekonomija
Skoro dve trećine kompanija u Srbiji vidi konkretan prostor da ubrza rast kroz inovacije i saradnju sa startapovima, ali im nedostaju jasni modeli, partneri i struktura, rezultat je ovogodišnjeg AmCham Lap Time istraživanja, a čiji će detaljni rezultati biti objavljeni sledeće nedelje