Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Održiva ambalaža za hranu na bazi kore drveća

Beograd
Srpska ekonomija

Bpacks, razvijač prve tehnologije ambalaže od kore koja se lako integriše u postojeće proizvodne tokove kako bi zamenila plastične materijale, sa zadovoljstvom najavljuje saradnju sa srpskim maloprodajnim lancem Gomex kao deo ugovora u vrednosti od 1 milion evra u fazi pre-seed sa investitorima. Bpacks je potpuno zasnovan na cirkularnoj ekonomiji jer kompanija proizvodi 100% kompostabilnu ambalažu. Kompozitni materijal Bpacks omogućava proizvodnju oblika ambalaže od kore koristeći standardnu proizvodnu opremu za plastiku i tehnologiju oblikovanja pulpe. Ova ekološka ambalaža produžava rok trajanja kvarljivih proizvoda kao što su meso, povrće i voće do 7 dana i pomaže u smanjenju otpada hrane više od 42%.

U suočavanju sa problemom otpada hrane, supermarketi gube do 2,5-4% svojih godišnjih prihoda zbog odlaganja hrane. Kako bi odgovorili na zahteve maloprodajnih lanaca u vezi sa prelaskom na zelene materijale i produženjem roka trajanja proizvoda, Bpacks je sklopio partnerstvo sa srpskim maloprodajnim lancem Gomex, koji ima više od 300 prodavnica u južnoj Evropi, realizujući komercijalizaciju tehnologije kore drveća.

„ESG principi i održivost su u središtu misije naše kompanije, i ponosni smo što smo pioniri u ponudi inovativnih materijala na bazi kore drveća našim kupcima. Uvođenjem ove revolucionarne, ekološki prihvatljive ambalaže, cilj nam je da vodimo primerom i inspirišemo održivije prakse širom naše industrije. Rešenje Bpacks će koristiti ne samo krajnjim korisnicima, već i našoj kompaniji smanjenjem otpisa proizvoda, poboljšanjem roka trajanja i minimiziranjem otpada. To se savršeno uklapa u naše ESG vrednosti i postavlja novi standard za održivost unutar naše industrije,“ kaže Dimitrije Stojanović, generalni direktor Gomexa.

„Naš proizvod je univerzalan po prirodi i sastoji se do 80% od industrijskih nusproizvoda, što znači da može pomoći proizvođačima hrane i pića, kozmetike i proizvoda za lepotu, kao i kućnih potrepština bez nanošenja štete životnoj sredini. Pored toga, naše rešenje za ambalažu, zahvaljujući prirodnim svojstvima kore, ima visok antibakterijski indeks i povećava rok trajanja proizvoda, ispunjavajući zahteve naših klijenata. Ciljajući da obezbedimo seed rundu do marta 2025. godine, planiramo da izgradimo sopstvenu fabriku za proizvodnju peleta i uspostavimo lanac snabdevanja pružajući materijale proizvođačima plastike i direktno našim klijentima,“ kaže Mihail Skalkin, suosnivač Bpacks.

Globalno tržište rigidne ambalaže dostiglo je veličinu od 218 milijardi USD u 2023. godini i predviđa se da će dostići oko 366 milijardi USD do 2034. godine, uz godišnji rast od 5%. Očekuje se da će svetski volumen drvnog otpada postati novo tržište koje omogućava proizvodnju ambalaže vredne najmanje 100 milijardi evra.

„Kompanija poput Bpacks koja se bavi održivom inovacijom predstavlja važan korak za maloprodajne lance koji žele da smanje svoj ekološki otisak bez žrtvovanja kvaliteta ili povećanja troškova za kupce. Bpacks pokazuje kako ekološki prihvatljive prakse mogu besprekorno integrisati u glavne tokove tržišta, postavljajući novi standard za rešenja ambalaže. Zahvaljujući tome možemo očekivati da će Bpacks ostvariti preko 40 miliona evra uz EBITDA od 30% do 2028. godine,“ kaže Mihail Taver, savetnik i član Upravnog odbora Bpacks.

Bpacks ima tim od osam članova sa R&D centrom u Beogradu koji uključuje pet naučnika koji su ove godine podneli inovaciju Bpacks-u patentnom uredu. Kompanija planira da uspostavi operacije u Španiji 2025. godine i trenutno je u aktivnoj fazi prikupljanja sredstava za uspostavljanje fabrike za pelete i proizvode za ambalažu u Španiji koja će omogućiti zadovoljenje potreba evropskog tržišta ambalaže i započinjanje operacija u SAD-u.

Bpacks je startup zasnovan na cirkularnoj ekonomiji koji zamenjuje plastiku korom drveća. Kompanija je razvila prvi kompozitni materijal na svetu zasnovan na sopstvenoj inovativnoj formuli koja transformiše koru u 100% kompostabilni aktivni materijal za ambalažu. Ovaj materijal produžava rok trajanja proizvoda i poseduje antimikrobna svojstva, pružajući ekološku alternativu plastici na bazi nafte.

Osnovana 2022. godine, Bpacks proizvodi svoju ambalažu u R&D laboratoriji u Srbiji i trenutno testira partnerstvo sa maloprodajnim lancem FMCG-a. Bpacks planira lansiranje u Španiji početkom 2025. godine i priprema se za širenje komercijalnih operacija u Severnoj Americi do 2026. godine.

Ostali naslovi

Praznična proslava Saveta evropskih poslovnih udruženja i privrednih komora u Srbiji (CEBAC)
Srpska ekonomija
U Beogradu je održan završni događaj Saveta evropskih poslovnih udruženja i privrednih komora u Srbiji (CEBAC) – praznični koktel. U društvu preko 200 preduzeća članica, CEBAC je proslavio prvih 6 meseci poslovanja
Prvi ženski kamerni ansambl u Beču
Srpska ekonomija
Nakon velikog uspeha prvog novogodišnjeg koncerta kompozitorki, održanog 1. januara 2024. u Erbar sali u Beču, došlo je do ključnog razvoja na bečkoj muzičkoj sceni. Osnovan je ansambl „La Philharmonica“, prvi kamerni ansambl koji čine isključivo članice Bečke filharmonije
Devet srednjih škola u Srbiji dobilo savremenu opremu za unapređenje obrazovanja
Srpska ekonomija
Tehnička škola iz Pirota, Škola za učenike oštećenog vida „Veljko Ramadanović“ iz Zemuna i Hemijsko-tehnološka škola iz Subotice predstavile su danas u Beogradu novu doniranu opremu koju koriste kako bi podigle kvalitet nastave u STEM oblastima (nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika)
Za osnaživanje mladih poljoprivrednika u Kraljevu 1.7 miliona dinara
Srpska ekonomija
Maturanti Poljoprivredno-hemijske škole „Dr Đorđe Radić“ dobili finansijska sredstva za unapređenje poljoprivrednih gazdinstava
Kompanije će povećati budžete za IT bezbednost do 9% u naredne dve godine
Srpska ekonomija
Kompanije planiraju da povećaju budžete za IT bezbednost do 9%. Medijalni budžet za sajber bezbednost velikih kompanija iznosio je 5,7 miliona dolara, dok je za celokupan IT bilo izdvojeno 41,8 miliona dolara. Mala i srednja preduzeća investirala su 0,2 miliona dolara u IT bezbednost iz medijalnog IT budžeta koji je iznosio 1,6 miliona dolara
Zajedničkim snagama ka privlačenju talenata iz dijaspore kroz inicijativu Roots
Srpska ekonomija
Roots LinkedIn zajednica je osmišljena kao platforma za umrežavanje, razmenu znanja i iskustava, ali i stvaranje profesionalnih prilika. Inicijativa proizilazi iz istraživanja koje je sprovela kompanija Nelt u saradnji sa Srpskom asocijacijom menadžera kako bi se bolje razumele potrebe profesionalaca iz dijaspore
Klizanje sa srcem za decu koju podržava Fondacija SOS Dečija sela Srbije
Srpska ekonomija
Proteklog vikenda, Ledena dvorana Pionir bila je ispunjena posebnom magijom – onom koja nastaje kada se spoje zajedništvo, zabava i ljudskost
Grantovi za preduzetnice
Srpska ekonomija
USAID i Impakt Hab dodelili su osam grantova u ukupnoj vrednosti od 35.000 dolara preduzetnicama iz jablaničkog i pčinjskog okruga, u okviru projekta „Ona zna” – Ekonomsko osnaživanje žena. Ovi grantovi su osmišljeni da podstaknu inovacije, podrže profesionalni razvoj i omoguće dobitnicima da razviju svoje poslovne ideje u održive biznise
Promocija kreativnosti i snage ženskog preduzetništva
Srpska ekonomija
Praznični Erste bazar #verujusebe po drugi put okupiće inspirativne preduzetnice, socijalna preduzeća, startape i radne centre organizacija civilnog društva koje su osnovale ili vode žene. Posetioci će 21. decembra u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ imati priliku da se upoznaju s bogatom ponudom unikatnih proizvoda i podrže razvoj ženskog preduzetništva
Doček Nove godine sa ljubimcima
Srpska ekonomija
„U Beču je upotreba petardi i vatrometa tokom cele godine zabranjena na teritoriji celog grada“, podseća Rut Jili, direktorka Veterinarske službe