Finansijska pismenost danas je jedna od osnovnih životnih veština, neophodna za snalaženje u savremenom društvu. Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) uključila je ovu temu u PISA testiranje od 2012. godine, dok su učenici iz Srbije prvi put učestvovali u testiranju finansijske pismenosti 2018. godine. Sa prosečnim brojem bodova od 444, rezultati su ukazali na značajne izazove u odnosu na vršnjake iz drugih zemalja. Ovo je podstaklo Ministarstvo prosvete da, zajedno sa Erste Bankom, 2020. godine pokrene projekat „Škola novca za osnovca“ sa ciljem da unapredi znanje učenika iz ove oblasti i pomogne im da se bolje pripreme za složeni svet finansija.
Na trećoj konferenciji „Škola novca za osnovca“ sumirani su rezultati i predstavljeni najbolji primeri iz prakse. Od početka projekta, u njega je uključeno skoro 200 škola, dok je obuku prošlo blizu 1.300 nastavnika. Samo u prethodnoj školskoj godini, edukovano je gotovo 700 nastavnika, čime se dodatno ojačao kapacitet škola za prenošenje znanja iz oblasti finansijske pismenosti.
U prisustvu brojnih prosvetnih radnika, nastavnika, učitelja i direktora škola, predstavnika Ministarstva prosvete, Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, konferenciju je otvorio Milan Pašić, pomoćnik ministra prosvete iz Sektora za predškolsko i osnovno obrazovanje i vaspitanje.
Tom prilikom, on se zahvalio Erste Banci na dosadašnjoj saradnji na projektu „Škola novca za osnovca“ i pozvao druge škole da se priključe. „Živimo u vremenu intenzivnih promena i upravo zbog toga naša odgovornost jeste da mladim generacijama obezbedimo ne samo znanja i veštine potrebne za sigurno i odgovorno upravljanje finansijama, već i da im omogućimo da postanu odgovorni građani, svesni mogućnosti i izazova“, izjavio je Milan Pašić. Prisutnima se obratio i dr Zlatko Grušanović, direktor Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.
Na otvaranju konferencije je govorila i Marija Mutić, direktorka Direkcije komunikacija Erste Banke. „Mi kao finansijska institucija vidimo svoju obavezu i odgovornost u tome da doprinesemo finansijskoj pismenosti društva, a izuzetno nam je važno da upravo mlađe generacije dobiju adekvatno obrazovanje kako bi kasnije tokom života bile osnažene da donose dobre finansijske odluke i bolje razumeju složeni svet novca“, istakla je ona i zahvalila se Ministarstvu prosvete na tome što je prepoznalo ovu izuzetno važnu temu.
Konferencija je obuhvatila i panel diskusiju pod nazivom „Unapređivanje rada škole kroz razvoj međuvredmetnih kompetencija – finasijska pismenost i preduzetništvo“. Nakon toga, svoje primere dobre prakse na konferenciji su predstavile osnovne škole: „Mićo Matović“ iz Katića kod Ivanjice, „Svetozar Marković“ iz Kragujevca, „Đorđe Jovanović“ iz Selevca kod Smedereva, „Miloš Savić“ iz Lučice kod Požarevca, i „Stefan Filipović“ iz Divaca kod Valjeva. Ove škole pokazale su kako se kroz inovativan pristup i posvećenost nastavnika mogu dalje unaprediti nastava i motivacija učenika za sticanje finansijske pismenosti.