Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Najveći regionani događaj, SAP DISCOVERY DAY održan u Beogradu

Beograd
Srpska ekonomija

Kompanija SAP nedavno je u Beogradu održala događaj za korisnike i partnere iz regiona Zapadnog Balkana pod nazivom “SAP Discovery Day”, na kojem su predstavljene najnovije tehnologije, rešenja, usluge i ideje zahvaljujući kojima poslovanje postaje efikasnije i održivije. Takođe, korisnici su predstavili uspešne implementacije SAP rešenja, razmenili iskustva i dali ideje budućim korisnicima kako da transformišu svoje poslovanje koje će uz određene nadogradnje biti održivo i narednih godina.

SAP Discovery Day je okupio preko 200 postojećih i potencijalnih korisnika, kao i partnera koji su od SAP eksperata mogli da saznaju novosti u vezi sa SAP S/4HANA Cloud rešenjima i inovacijama koje obogaćuju SAP porfolio. Takođe se govorilo o poslovnim benefitima koje donosi implementacija SAP S/4HANA Cloud rešenja. Nakon toga su korisnici koji su već uspešno implementirali ova rešenja kroz studije slučaja predstavili kako su oni transformisali svoje poslovanje prelaskom na Cloud i kako su izvršili migracije podataka i tehnologija.

Na početku skupa prisutne su pozdravili Alexander Metechko, generalni direktor za klaster Istočna Evropa i Centralna Azija u kompaniji SAP i Branislav Sekulović, generalni direktor SAP Balkan.

“Konstantno radimo na strategiji razvoja naših Cloud rešenja i inovacija. Time smo našim korisnicima omogućili da budu agilniji, da konsoliduju i modernizuju svoju tehnološku infrastrukturu, kao i da optimizuju poslovne procese i sveukupno povećaju operativnu efikasnost na bezbedan način. Posebno je važno što su naši korisnici iz javnog i privatnog sektora danas ovde i što će podeliti sa nama kako su oni implementirali S/4HANA Cloud rešenja i koje benefite su ostvarili nakon toga” rekao je generalni direktor SAP Balkan.

Posebno interesovanje kod posetilaca izazvalo je centralno predavanje na ovom događaju “Letenje do autobuske stanice – razbijanje mitova o Cloudu, veštačkoj inteligenciji i transformaciji” koje je održao Paul Saunders, šef strategije proizvoda i glavni evangelista Cloud ERP-a u SAP-u. On je tokom predavanja podsetio prisutne o vremenu pre 35 godina kada je jako mali broj ljudi koristio e-mail za poslovne svrhe i kada većina proizvodnih procesa nije bila automatizovana. S druge strane sada imamo BTP (Business Technology Platform) koja omogućava transformaciju, automatizaciju i integraciju svih poslovnih procesa i uz inovativne tehnologije povećava efikasnost poslovanja. “Na kraju, ono što je kupcima zaista važno nije sama tehnologija, već poslovna vrednost koju stvara. Ako pitate bilo kog CEO-a ili CFO-a, reći će vam da ih zanimaju samo tri stvari: prihodi, troškovi i rizik. Da bi ostvarili ove ciljeve neophodna je tehnološka i mentalna transformacija. Čvrsta, pouzdana i verodostojna baza podataka čini temelj ERP-a i veštačke inteligencije. Sve ovo se dešava u Claudu, gde skalabilnost i elastičnost znače da kompanije svih veličina mogu lako da se takmiče na globalnom nivou. Da bi pomogao preduzećima da pokažu najbolje od sebe, SAP nudi sveobuhvatan set alata i usluga koji pomažu preduzećima da se prilagode promenama i donesu adekvatne odluke.”

Nakon Paula Sandersa, na temu “Gde se nalazimo i kuda idemo sa RISE with SAP” govorio je Ralph van Uden, direktor RISE with SAP, CEE i on je otkrio kako SAP pomaže korisnicima sa personalizovanim rešenjima koja će im omogućiti da izgrade sistem baš onakav kakav im treba, a da se pri tom operacije odvijaju neometano, brzo i intuitivno.

Predavanja su dalje nastavljena kroz uspešne priče SAP korisnika iz javnog i privatnog sektora i to – Ministarstvo finansija Republike Srbije koje je predstavilo kako su implementirali SAP rešenja za centralizovanje informacionog sistema za obradu primanja zaposlenih u javnom sektoru i to kroz sistem ISKRA, SAP sistem koji koristi SAP HCM (Human Capital Management) u okviru SAP ERP sistema i SAC (SAP Analitycs Cloud) analitičku platformu. Oni su govorili o izazovima pre i benefitima nakon implementacije SAP rešenja.

MK Group je predstavila svoje Cloud putovanje sa SAP-om, ističući da SAP koriste više od 20 godina. Poseban osvrt su napravili na implementaciju SAP S/4HANA Cloud Private Edition rešenja koje traje četiri godine i obuhvata sve kompanije u okviru MK Group sistema.

Jedna od najvećih domaćih retail kompanija, Tehnomanija je sa SAP partnerom Enetel Solutions Group pokazala kako su uveli SAP S/4HANA Cloud Private Edition rešenje. Milos Ristić, CEO, Tehnomanija i Ivan Mijailović, SAP Program Manager @Enetel Solutions Group složili su se da je implementacija u Tehnomaniji bila kompleksna u pogledu složenosti poslovnih procesa i integracija, što su odlike retail industrije. Da bi obezbedili Tehnomaniji dalji razvoj i rast, Enetel se odlučio za implementaciju SAP S/4HANA Cloud Private Edition rešenja, što je digitalno jezgro kompanije. Kroz implementaciju naprednih funkcionalnosti pokriveni su moduli za finansijsko računovodstvo, kontroling, upravljanje nabavkom, prodaju i distribuciju i modul za poslovnu podršku logističkog centra.

“Nakon analize ukupnog poslovanja i kompletne IT infrastrukture sistema Tehnomanije odlučili smo se za SAP-ovo rešenje S/4HANA Cloud Private Edition i u prvoj fazi smo uspešno implementirali četiri modula. Oni su u velikoj meri podstakli podizanje produktivnosti rada u Tehnomaniji, veću preciznost izveštavanja i sada u realnom vremenu možemo da pratimo profitabilnost na nivou svakog artikla, na nivou kategorije proizvoda, na nivou dobavljača, maloprodajnog objekta. Kontroling modul je omogućio mnoge automatske izveštaje za menadžment koje pre toga nismo imali. Uvek smo se trudili da koristimo inovativna rešenja kao što je ovo SAP rešenje i sada smo integrisali celokupno poslovanje. U drugoj fazi smo implementirali i modul za logistički centar, koji je površine preko 25.000 m2. Ovaj sistem smo integrisali sa transport menadžement modulom, i to ne samo sa internim sistemom upravljanja transportom, već smo se vrlo lako uvezali i sa nekoliko eksternih renomiranih prevoznika. Kompleksnost procesa, veliki broj transakcija, preko 95.000 fiskalnih računa, preko 340.000 drugih različitih finansijskih dokumenata koji se kreiraju svakog meseca i tokom godine u kompaniji Tehnomanija ne bi bilo moguće procesirati i pratiti u realnom vremenu bez ovakvog integralnog SAP sistema” rekao je Miloš Ristić, CEO, Tehnomanija.

Pored navedenih, svoje uspešne implementacije SAP rešenja predstavile su i kompanije iz Bugarske, poput Linkin-a koja se bavi proizvodnjom aluminijumskih i PVC profila. Uz pomoć SAP Cloud rešenja izvršili su potpunu digitalizaciju i automatizaciju proizvodnih linija.

Poslednju studiju slučaja je predstavila bugarska kompanija SOPHARM Group koja je kompletnu arhitekturu kompanije bazirala na SAP proizvodima i tako pokrila sve ključne poslovne procese. Oni koriste SAP EMARSYS gde centralni ERP sistem obuhvata SAP ECC za veleprodaju i SAP IS Retail za maloprodaju, integrisane sisteme koji olakšavaju donošenje važnih odluka.

Ostali naslovi

U Beču raste šuma
Srpska ekonomija
Organizacija „WIENXTRA“ i grad Beč realizuju 9. novembra 2024. godine akciju pošumljavanja, jesenji festival „Šuma mladih Bečlijki i Bečlija“, i pozivaju porodice sa decom da se pridruže sadnji 10.000 stabala i žbunova. Učesnike očekuje i raznovrstan program sa igrama, radionicama, edukativnim štandovima posvećenim šumi i njenim stanovnicima. Učešče je besplatno
Srbija nastavlja da beleži značajan rast izvoza IKT usluga
Srpska ekonomija
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije saopštila je da je Narodna banka Srbije objavila podatke o izvozu usluga u sektoru informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) za prvih osam meseci 2024. godine
NURDOR-u pet miliona dinara
Srpska ekonomija
NURDOR-ove kuće – smeštene u Nišu, Novom Sadu i Beogradu – pružaju utočište roditeljima dece koja se leče od malignih bolesti van grada u kom žive, obezbeđujući tako porodicama da ostanu na okupu
PKS pozvala poslodavce da podrže praksu mladih sa invaliditetom
Srpska ekonomija
Privredna komora Srbije (PKS) pozvala je poslodavce iz Beograda, Niša, Novog Sada, Zrenjanina, Subotice i Valjeva da u svojim kompanijama omoguće praksu mladima sa invaliditetom i prijave se za program „Praksa po meri: radna praksa za mlade sa invaliditetom“. Rok za prijavu je četvrtak, 7. novembar 2024.
Održive prakse daju rezultate
Srpska ekonomija
Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane za jugoistočni region u kompaniji Nestlé, kao najvažniji element uspeha kompanije, zajedno sa brendom THOMY, ističe primenu održivijih praksi proizvodnje i saradnju sa lokalnim proizvođačima
Proglašeni najbolji svetski brendovi
Srpska ekonomija
Interbrend procenjuje vrednost najboljih svetskih brendova kroz sveobuhvatnu analizu finansijskih performansi kompanije, uloge brenda i njegove snage, uzimajući u obzir faktore kao što su usmerenost, angažovanost i relevantnost
Sajam knjiga od 19. do 27. oktobra
Srpska ekonomija
Međunarodni beogradski sajma knjiga, 67. po redu, održaće se od 19. do 27. oktobra na „Beogradskom sajmu”, najavljeno je na današnjoj konferenciji za novinare. Ovogodišnji slogan manifestacije je „Reč je slobodna”
Podrška lokalnim zajednicama
Srpska ekonomija
Mövenpick Resort and Spa Fruške Terme ove godine je udružio snage s Dečjim selom „Dr. Milorad Pavlović“ u Sremskoj Kamenici koje za cilj ima da pomogne deci bez adekvatnog roditeljskog staranja i pruži im srećnije detinjstvo. Dečje selo u Sremskoj Kamenici prikuplja hranu, higijenske potrepštine, igračke, odeću i obuću, školski pribor, sportsku opremu i rekvizite, kao i informatičku opremu
Za prazničnu rasvetu u Beču Grad i Privredna komora preuzimaju 75% troškova
Srpska ekonomija
Vreme božićnih i novogodišnjih praznika je najvažniji period za bečke trgovce. Četvrti kvartal je deo godine kada se od prodaje ostvaruje najveći prihod. Zbog toga se trgovci trude da stvore pozitivno okruženje u tom periodu oko praznika. U šoping-centrima glavno mesto zauzima praznična rasveta, koja trgovcima predstavlja dodatni trošak
Preventivni mamografski pregledi i tokom Meseca borbe protiv raka dojke
Srpska ekonomija
Preventivni mamografski pregledi u okviru akcije „Hajde da imamo vremena za pregled“, koje sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja u saradnji sa Grand kafom i Fondom B92 pod sloganom „Ne gledaj u šolju, pregledaj se“, biće dostupni ženama i u oktobru, tokom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke