Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Srbi očekuju pet zlatnih medalja

CEPER istraživanje: Različita očekivanja Evropljana u vezi sa Olimpijskim igrama
Srpska ekonomija

Istraživanje koje je sproveo CEPER o interesovanju za predstojeće Letnje olimpijske igre otkriva različite nivoe entuzijazma širom 12 evropskih zemalja. Studija pokazuje da su Mađari najoptimističniji, sa 16% onih koji su sigurni da će njihova zemlja osvojiti više od 10 zlatnih medalja. U proseku, većina zemalja ove godine očekuje 3 zlata, dok Mađarska i Srbija vode sa 7 i 5. Takođe, više od polovine ispitanika u Srbiji veruje da će njihova zemlja osvojiti između 1 i 5 zlatnih medalja. Više od četvrtine Crnogoraca ne očekuje da će njihova zemlja osvojiti ni jednu zlatnu medalju, dok svega 1,8% Srba misli da naša zemlja ove godine neće doći do zlata.

Najnovije CEPER istraživanje ističe značajne razlike u načinu na koji stanovnici evropskih zemalja planiraju da isprate Letnje olimpijske igre. Severna Makedonija se istakla kao zemlja sa najvećim entuzijazmom, sa 52% ispitanika koji su izrazili nameru da pomno prate Igre. Slično njima, veliko interesovanje je zabeleženo u Sloveniji i Hrvatskoj, gde 47%, odnosno 45% stanovništva planira da prati događaje na Olimpijadi. S druge strane, najmanje interesovanja pokazuju Rumunija i Austrija: 52,8% Rumuna i 45,74% Austrijanaca izjavilo je da neće gledati takmičenja.

Jak osećaj nacionalnog ponosa je evidentan, jer mnogi ispitanici preferiraju da gledaju Olimpijske igre samo kada se takmiče njihovi nacionalni sportisti. U Srbiji 28 odsto ispitanika planira da prati Olimpijadu, a taj procenat se penje i do 36 odsto kada budu nastupali naši sportisti. Srbija predvodi ovaj trend selektivne gledanosti čiji su ispitanici zainteresovani isključivo za nastupe nacionalnih sportista. Odmah iza nas su Poljska sa 35% i Češka sa 31%, što pokazuje da je značajan deo publike prvenstveno zainteresovan za učesnike iz svoje zemlje. Slovenija, Hrvatska i Mađarska takođe prate ovaj trend sa 30%, 30% i 26%.

Kako su Olimpijske igre sinonim za osvajanje zlatnih medalja, većina anketiranih zemalja nije sigurna (u proseku 23%) koliko bi zlatnih medalja njihova reprezentacija mogla da osvoji. Najoptimističnija je Mađarska sa očekivanih čak 7 zlatnih medalja. Srbija je na visokom drugom mestu među 12 ispitanih zemalja: sa prosečno očekivanih 5 zlatnih medalja, Srbi su optimističniji u odnosu na Hrvatsku, Bugarsku, Rumuniju i Češku sa 4 i Sloveniju, Slovačku i Austriju čiji građani u proseku očekuju po 3 zlatne medalje. Crna Gora očekuje 2, a Severna Makedonija 1 zlatnu medalju.

Na skali od 0 do 10 i više, Mađarska je bila prva zemlja u kojoj je 16% ispitanika istaklo da očekuje više od 10 zlatnih medalja, za razliku od Crne Gore, gde čak 27% ispitanika ne očekuje niti jednu zlatnu medalju, koju sledi Severna Makedonija sa 19%.

Očekivanja su raznolika, ali sigurno je da uzbuđenje širom Evrope neće izostati.

Ostali naslovi

Kako da izbegnete efekat anksioznosti nakon kafe?
Srpska ekonomija
Kafa je jedan od najomiljenijih napitaka na ovim prostorima – ne samo zbog ukusa i mirisa, već i zbog trenutka koji nam donosi. Iako se povremeno može desiti da se nakon šoljice osetimo anksiozno, odnosno „drugačije nego inače“, stručnjaci potvrđuju da razlog najčešće nije u samoj kafi
Pametna stabla
Srpska ekonomija
Kako bi se dugoročno očuvala vitalnost gradskih stabala i efikasnije koristili resursi, Bečko zelenilo u saradnji sa gradskim energetskim preduzećem „Wien Energie“ i gradskim sekretarijatom za digitalizaciju testira digitalne senzore za merenje vlažnosti zemljišta u okviru projekta „Smart Trees“
Jesen, prehlade i kafa: balans koji lako postižete
Srpska ekonomija
Jesen je doba kada se svakodnevica ubrzava: deca kreću u škole i vrtiće, u prevozu je gužva, temperatura varira od jutarnjeg mraza do popodnevnog otopljenja… I dok se borimo sa kijavicom, umorom i blažom malaksalošću, svakodnevne obaveze ne čekaju — posao, obaveze, porodica...
Transparentnost veštačke inteligencije postaje ključna tema digitalnog društva
Srpska ekonomija
Dostavljači su ključan deo Wolt platforme. Kao partneri, imaju potpunu slobodu da biraju kad, gde i koliko rade. Algoritmi omogućavaju transparentno i efikasno raspoređivanje poslova – dodela isporuke se zasniva na blizini, vrsti prevoznog sredstva i dostupnosti
Kako AI menja očekivanja IT zajednice
Srpska ekonomija
Očekivanja IT zajednice ubrzano se menjaju pod uticajem veštačke inteligencije, ali tehnološki napredak za njih ima vrednost samo kada je praćen etikom, odgovornošću i brigom o ljudima. Iako 46% ispitanika navodi da su im kompanije koje koriste AI privlačnije, poverenje ostaje veoma osetljiva kategorija
BlueNoroff cilja rukovodioce na Windows i macOS sistemima
Srpska ekonomija
Na globalnoj Security Analyst Summit konferenciji na Tajlandu, Global Research and Analysis Team (GReAT) kompanije Kaspersky predstavio je najnovije aktivnosti APT grupe BlueNoroff kroz dve visoko ciljanje zlonamerne kampanje – „GhostCall“ i „GhostHire“
Nova nada za hronične bolove u zglobovima
Srpska ekonomija
Artroza spada među najčešće bolesti zglobova i predstavlja sve veći zdravstveni problem. Oko 1,4 miliona ljudi u Austriji pati od ovog hroničnog trošenja zglobova, a broj obolelih i dalje raste. Stručnjaci procenjuju da će se broj slučajeva artroze do 2030. godine povećati za oko 30 odsto
Zajednička odgovornost banaka i građana
Srpska ekonomija
Oktobar je Evropski mesec sajber bezbednosti – period posvećen podizanju svesti o važnosti digitalne sigurnosti, posebno u oblasti finansija. Sa ubrzanom digitalizacijom i razvojem mobilnog i internet bankarstva, raste i potreba da korisnici finansijskih usluga razumeju rizike digitalnog okruženja i način na koji mogu da ih prepoznaju i zaštite se
Korišćenje AI-a u planiranju putovanja
Srpska ekonomija
Glavni motiv za korišćenje AI-a u planiranju putovanja ušteda vremena i pojednostavljivanje priprema, ističe 73% ispitanika u istraživanju. Drugi važni benefiti, koje navodi 65% učesnika, uključuju pronalaženje informacija o glavnim atrakcijama odredišta i personalizovane preporuke prilagođene individualnim preferencijama
Marina Abramović u bečkoj Albertini
Srpska ekonomija
Bečki muzej „Albertina“ u saradnji sa galerijom „Bank Austria Kunstforum“ prikazuje prvu veliku retrospektivu Marine Abramović u Austriji. Izložba pruža obiman pregled njenog stvaralaštva. Tokom čitavog trajanja izložbe svakodnevno će se izvoditi rekonstrukcije (reenactments) istorijskih performansa