Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Psihološka pomoć mladima

Hrabri zajedno
Srpska ekonomija

Period adolescencije obeležen je brojnim izazovima, od pronalaženja sopstvenog identiteta i suočavanja sa društvenim normama, do prilagođavanja promenama koje donose škola, porodica, kao i nove tehnologije, što predstavlja plodno tlo za nastanak anksioznosti i depresije. Prema podacima UNICEF-a svaka četvrta mlada osoba u Srbiji susrela se sa nekim mentalnim izazovom. Trećina (34%) mladih o tome razgovara samo povremeno, 21% to čini veoma retko, dok 14% nikada ne otvara ovu temu. Više od trećine mladih (37%) ne zna gde da se obrati da dobije psihološku podršku.

Prepoznajući izazove odrastanja i njihovog uticaja na mentalno zdravlje, Maybelline New York treću godinu zaredom sprovodi kampanju Brave Together (Hrabri zajedno) sa ciljem destigmatizacije mentalnih poteškoća, podržavajući pristup uslugama usmerenim na pružanje pravovremene i kvalitetne podrške mladima. Zahvaljujući ovoj inicijativi od početka 2024. godine preko 50.000 osoba je posetilo platformu UNICEF-a Sve je OK, a mladi su dobili psihološku podršku tokom 8.415 održanih sesija. Ovaj online prostor je sigurno, zaštićeno i anonimno mesto za potragu za odgovorima na pitanja koja mlade tište, kao dobijanje saveta putem razgovora sa stručnjacima. Tokom ove godine 15 eksperata je prošlo sveobuhvatnu obuku kako bi se unapredio kvalitet i obim usluge koje se pruža mladima.

„Pored toga što je veoma intenzivna i izazovna, adolescencija je i period u kojem se može učiniti mnogo toga kako bi se mentalno zdravlje mlade osobe očuvalo pre prelaska u odraslo doba. Verujemo da je najvažniji korak na tom putu otvoren i iskren razgovor, kao i da kroz dodatne resurse i stručnu pomoć, svaki pojedinac može biti deo mreže podrške i pomoći u očuvanju mentalnog zdravlja“, ističe Ivona Marinković, Senior Product Manager za brendove Maybelline New York i Essie u kompaniji L’Oréal Adria Balkan.

Osim pristupa lako dostupnoj i besplatnoj podršci, jedan od ključnih segmenata Brave Together kampanje jeste i edukacija mladih u cilju prepoznavanja znakova mentalnih poteškoća kod sebe i svojih najbližih, koristeći inovativan Brave Talk model. Ovaj pristup obuhvata konkretne korake za pružanje podrške prijatelju u osetljivim situacijama i osmišljen je sa ciljem da olakša vođenje otvorenih razgovora kroz uvažavanje osećanja i stvaranje sigurne i poverljive atmosfere.

Model BRAVE koraka – Budi uz njih, Razmisli o okruženju, Aktivno postavljaj pitanja, Vodi računa o osećanjima i Efekat tvojih reči je veliki – ove godine je predstavljen studentima Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, Medicinskog fakultetu u Nišu, Filološko umetničkog fakulteta u Kragujevcu i Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu. Kroz inspirativne i interaktivne radionice studenti su dobili konkretne smernice kako prepoznati mentalne izazove sa kojima se suočavaju njihovi prijatelji i vršnjaci koje su im omogućile da ovladaju veštinama potrebnim za započinjanje osetljivih razgovora i pružanje adekvatne podrške, a da ne pređu sopstvene, kao ni tuđe granice. Stotine studenata u 4 grada u Srbiji imalo je priliku da razvije svest o tome na koji način kao prijatelji mogu da budu dobra podrška svojim vršnjacima dok prolaze kroz izazovne periode u odrastanju.

Do sada je kroz ovaj program globalno, u saradnji sa 35 neprofitnih organizacija u 25 zemalja, Maybelline New York obezbedio besplatnu psihološku podršku za 350.000 ljudi. Cilj je da se do 2025. godine izdvoji ukupno 10 miliona dolara kako bi se osiguralo bolje mentalno zdravlje za milion ljudi širom sveta. Ovogodišnja ambasadorka kampanje Naomi Osaka dodatno osvetljava ovu važnu temu, inspirišući mlade da se otvore i potraže pomoć kada im je potrebna.

Ostali naslovi

Trendovi i predviđanja bezbednosti industrijskih sistema za narednu godinu
Srpska ekonomija
Udeo ICS računara napadnutih malverom ostao je visok: kretao se oko 21,9% u prvom kvartalu, da bi opao na 20% do trećeg kvartala. Ovo ukazuje na postepena poboljšanja u odbrani organizacija u pogledu sajber-bezbednosti
Kako Power BI menja način donošenja odluka u firmama
Srpska ekonomija
Suština Business Intelligence nije u tome da prikupi što više podataka, već da ih obradi i pretvori u jasnu, smisleno povezanu sliku poslovanja koja omogućava da se brže reaguje, sigurnije odlučuje i preciznije planira
Napredna AI tehnologija za vozila budućnosti
Srpska ekonomija
Kombinujući napredne AI modele sa moćnim računarskim mogućnostima Snapdragon Cockpit Elite platforme, LG uvodi nove standarde u razvoju vozila koja funkcionišu na principima veštačke inteligencije
Kako da izbegnete efekat anksioznosti nakon kafe?
Srpska ekonomija
Kafa je jedan od najomiljenijih napitaka na ovim prostorima – ne samo zbog ukusa i mirisa, već i zbog trenutka koji nam donosi. Iako se povremeno može desiti da se nakon šoljice osetimo anksiozno, odnosno „drugačije nego inače“, stručnjaci potvrđuju da razlog najčešće nije u samoj kafi
Pametna stabla
Srpska ekonomija
Kako bi se dugoročno očuvala vitalnost gradskih stabala i efikasnije koristili resursi, Bečko zelenilo u saradnji sa gradskim energetskim preduzećem „Wien Energie“ i gradskim sekretarijatom za digitalizaciju testira digitalne senzore za merenje vlažnosti zemljišta u okviru projekta „Smart Trees“
Jesen, prehlade i kafa: balans koji lako postižete
Srpska ekonomija
Jesen je doba kada se svakodnevica ubrzava: deca kreću u škole i vrtiće, u prevozu je gužva, temperatura varira od jutarnjeg mraza do popodnevnog otopljenja… I dok se borimo sa kijavicom, umorom i blažom malaksalošću, svakodnevne obaveze ne čekaju — posao, obaveze, porodica...
Transparentnost veštačke inteligencije postaje ključna tema digitalnog društva
Srpska ekonomija
Dostavljači su ključan deo Wolt platforme. Kao partneri, imaju potpunu slobodu da biraju kad, gde i koliko rade. Algoritmi omogućavaju transparentno i efikasno raspoređivanje poslova – dodela isporuke se zasniva na blizini, vrsti prevoznog sredstva i dostupnosti
Kako AI menja očekivanja IT zajednice
Srpska ekonomija
Očekivanja IT zajednice ubrzano se menjaju pod uticajem veštačke inteligencije, ali tehnološki napredak za njih ima vrednost samo kada je praćen etikom, odgovornošću i brigom o ljudima. Iako 46% ispitanika navodi da su im kompanije koje koriste AI privlačnije, poverenje ostaje veoma osetljiva kategorija
BlueNoroff cilja rukovodioce na Windows i macOS sistemima
Srpska ekonomija
Na globalnoj Security Analyst Summit konferenciji na Tajlandu, Global Research and Analysis Team (GReAT) kompanije Kaspersky predstavio je najnovije aktivnosti APT grupe BlueNoroff kroz dve visoko ciljanje zlonamerne kampanje – „GhostCall“ i „GhostHire“
Nova nada za hronične bolove u zglobovima
Srpska ekonomija
Artroza spada među najčešće bolesti zglobova i predstavlja sve veći zdravstveni problem. Oko 1,4 miliona ljudi u Austriji pati od ovog hroničnog trošenja zglobova, a broj obolelih i dalje raste. Stručnjaci procenjuju da će se broj slučajeva artroze do 2030. godine povećati za oko 30 odsto