Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Božićni pokloni - trend od nepromišljene ka ciljanoj kupovini

Beč
Foto: (c) Pixabay
Srpska ekonomija

Prema istraživanju Bečke privredne komore spremnost Bečlija da kupuju poklone za Božić je sa 87 odsto veoma visoka. Od 10 Bečlija, njih 9 planira da kupi u proseku 8 poklona u vrednosti od oko 320 evra. Zaključak istraživanja je da sve više Bečlija pažljivo bira poklone.

„Trend ide od nepromišljene ka ciljanoj kupovini“, kaže predsednica trgovinskog sektora pri Privrednoj komori Beča, Margarete Gumpreht. „Bečlije sve češće posvećuju posebnu pažnju prilikom kupovine poklona, jer žele da njihovi pokloni budu adekvatni. Ovaj trend pokazuje da lični pokloni postaju sve važniji“, objašnjava Gumpreht.

Polovina Bečlija (54 odsto) tvrdi da dobro poznaje želje svojih voljenih, i da lako nalazi odgovarajuće ideje. Više od trećine Bečlija (37 odsto) direktno pita za želje, kako bi izbegli pogrešne kupovine. Četvrtina (26 odsto) se inspiriše u prodavnicama, dok 22 odsto svakog Božića poklanja slične poklone. Samo 8 odsto Bečlija traži ideje za poklone putem društvenih mreža.

„Materijalna vrednost poklona sve više prelazi u drugi plan. Za mnoge Bečlije individualnost, regionalnost i održivost postaju ključni kriterijumi pri odabiru poklona“, ističe Gumpreht. Šest od deset Bečlija (61 odsto) pridaje značaj personalizovanim poklonima. Polovina ispitanika (49 odsto) smatra da su održivi, ekološki pokloni vrlo važni. Trend se okreće ka dugotrajnim, ekološki prihvatljivim proizvodima, naročito ako su lokalno proizvedeni.

Način na koji kupci kupuju, šta kupuju, gde kupuju i kako donose odluke o kupovini značajno se promenio poslednjih godina. Iako je online trgovina nesporno postala važnija, trenutno istraživanje pokazuje da 35 odsto ispitanika želi više da kupuje u lokalnim radnjama. Takođe, 19 odsto ispitanika više voli proizvode iz regiona. „Uprkos mnogim pretpostavkama, jasno je da potrošači ne kupuju isključivo online, već cene iskustvo lične kupovine u prodavnicama“, kaže Gumpreht.

Kada je reč o božićnim poklonima, većina se odlučuje za kupovinu u prodavnici. Od 8 poklona, 5 se kupuje u prodavnicama, što je delom i zbog božićne atmosfere u gradu.

Ostali naslovi

Leto donosi sve češće suše, a mi gubimo vodu i tamo gde je ima
Srpska ekonomija
Uprkos značajnim tehnološkim dostignućima, uključujući i najnoviji razvoj veštačke inteligencije, ispostavilo se da nam preti nestašica nečega bez čega ne mogu ni domaćinstva ni veliki poslovni sistemi, a to je voda
Da li znate šta sve povezuje Srbiju i Maltu?
Srpska ekonomija
Iako je Malta više od 1000 km vazdušnom linjom udaljena od Srbije, mnoge veze čvrsto povezuju ove dve zemlje. Navešćemo samo neke, a ostavljamo vama da istražite i ostale: Spomenik sećanja na brodolom srpskih vojnika 1918, Parohija Sv. Apostala Pavla i Sv. Nikole, Forum srpskih književnika ARTE...
Gotovo trećina putnika koristi AI za planiranje svojih putovanja
Srpska ekonomija
Istraživanje* je potvrdilo da je veštačka inteligencija postala široko rasprostranjen alat među aktivnim korisnicima interneta. Prema istraživanju kompanije Kaspersky, 28% ispitanika veruje veštačkoj inteligenciji kada je reč o planiranju putovanja, od kojih je 96% iskazalo zadovoljstvo tim iskustvom, a 84% planira da je koristi i ubuduće
Malta – putovanje kroz vreme
VISITMALTA
U samom srcu Mediterana, tamo gde se plavetnilo neba stapa s tirkiznim morem, nalazi se Malta – malena, ali neprocenjivo bogata zemlja istorije, lepote i duše. Ova ostrvska država, smeštena između Evrope i Afrike, već vekovima čuva svoju jedinstvenu priču. I ta priča počinje u njenom glavnom gradu – veličanstvenoj Valeti
Sada imamo šansu: Punim gasom ka eri čiste energije
Piše: Antonio Gutereš, generalni sekretar Ujedinjenih nacija
Energija je usmeravala put čovečanstva – od ovladavanja vatrom, preko stavljanja pare u pogon, do cepanja atoma. Danas je trenutak da zakoračimo u novo doba. Prošle godine, skoro svi novoizgrađeni kapaciteti za proizvodnju električne energije su bili iz obnovljivih izvora. Ulaganja u čistu energiju porasla su na 2 biliona dolara
Obmanujući dokumenti
Srpska ekonomija
Kompanija Kaspersky je identifikovala naprednu fišing kampanju koja targetira zaposlene putem personalizovanih imejlova i priloženih dokumenata sakrivenih iza ažuriranja HR politika. Ova kampanja predstavlja značajnu eskalaciju u fišing taktikama jer napadači prilagođavaju ne samo tekst imejla, već i priloge, obraćajući se direktno svakom pojedinačnom primaocu
TU Beč i Harvard osmislili novu vrstu lasera
Srpska ekonomija
Međunarodni istraživački tim sa Tehničkog univerziteta u Beču (TU Wien) i sa Harvard univerziteta (Harvard John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences) je razvio novi tip lasera čija se talasna dužina može veoma precizno podešavati unutar određenog infracrvenog spektra
Klimt, MAK i dvorac Imendorf: Spaljeno, uništeno, nestalo?
Srpska ekonomija
Državni Muzej primenjenih umetnosti u Beču (današnji MAK) izgubio je u požaru smeštenom u dvorcu Imendorf Laksenburšku sobu, različite istočnoazijske i islamske predmete, umetničke zanatske radove iz ranog novog veka, više od pedeset komada nameštaja, kožne tapete, dvanaest tepiha i Mehlinger grobnicu...
TOP 5 GREŠAKA početnika u investiranju i kako da ih izbegnete
Srpska ekonomija
Investiranje više nije rezervisano samo za stručnjake iz sveta finansija. Danas je dovoljno da imate pristup internetu, osnovno znanje, i uz čak i manji kapital, možete da postanete investitor
Milenijalci traže sigurnost u zlatu
Srpska ekonomija
Istraživanje Banke Amerike pokazuje da 45 odsto milenijalaca već poseduje zlato, dok još toliko planira da investira u žuti metal. State Street Global Advisors, jedan od najvećih svetskih upravljača finansijskim fondovima, u svom nedavnom istraživanju, utvrdio je da milenijalci prosečno imaju 17 odsto svog investicionog portfolija u zlatu