Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Elegancija u oblacima traje 90 godina

Pariz
Foto: Air France
Srpska ekonomija

Air France, čuvena francuska avio-kompanija, 7. oktobra 2023. proslaviće 90 godina postojanja. Nastao spajanjem pet avio-kompanija 1933. godine, Air France gotovo čitav vek predstavlja Francusku širom sveta, reprezentujući kako njenu kulturu i stil života, tako i francusku visoku modu, kuhinju, dizajn i duh inovacija.

Air France je širom sveta poznat po elegantnim uniformama svojih posada koje su su dizajnirala čuvena imena iz sveta mode, kao što su Kristijan Dior, Kristobal Balensijaga i Kristijan Lakroa. Povodom proslave 90. rođendana Ksavijer Ronze (Xavier Ronze), glavni kostimograf u Baletu Pariske opere dizajnirao je pet haljina od kojih svaka oslikava po jedno od obeležja kompanije: tehnologiju, modu, čuvene postere, kuhinju i dizajn. Ove haljine, kao i istorijske uniforme Air France-a, biće prikazane na izložbi u čuvenoj pariskoj robnoj kući Galierija Lafajet od 28. septembra do 10. Oktobra. Tokom izložbe, biće upriličene i prave modne revije tokom kojih će modeli biti obučeni u uniforme pilota, kabinskog i aerodromskog osoblja, ali i mehaničara, a posetioci će moći da se upoznaju sa istorijom Air France-ovog vizuelnog identita.

Tokom proslave rođendana Air France-a, posetioci izložbe će moći da kupe originalni pribor za jelo koji je potpisao slikar Žan Pikar Le Do i koji je korišćen u prvoj i biznis klasi između 1966. i 2000-ih. Prihod od prodaje biće doniran Air France fondaciji koja već tri decenije pruža podršku deci širom sveta. Prodajna izložba će obuhvatiti i razlilčite predmete koji reprezentuju 90 godina dugu istoriju avio-kompanije, kao što su modeli starih i novih letelica, istorijske razglednice, tagove za torbe, kao i dizajnerske torbe i postere, po kojima je Air France već decenijama prepoznatljiv.

Devedeset godina elegancije ove avio-kompanije ne ogleda se samo u saradnji sa najvećim imenima iz sveta mode, već i u saradnji sa kuvarima nosiocima Mišelinovih zvezdica i i najboljim svetskim somelijerima koji kreiraju jelovnike i vinske liste na letovima Air France-a.

Danas, nakon gotovo 90 godina postojanja, Air France je izrastao u jednu od najvećih evropskih avio-kompanija koja svojim putnicima nudi skoro 1000 letova dnevno do 200 destinacija koristeći više od 240 svojih letelica.

Pre 90 godina i Beograd se sa upoznao sa Air France-om. Naime, Međunarodna kompanija za avio-navigaciju, jedna od kompanija koje su se spojile u Air France, imala je let po imenu „Flèche d'Orient“ („Istočna strela“), koji je zadržan i nakon spajanja. Ova „strela“ povezivala je Pariz sa Pragom, Varšavom, Bečom, Budimpeštom, Beogradom i Bukureštom, a tridesetih godina prošlog veka let od Beograda do Pariza je trajao čitavih 11 sati.

Ostali naslovi

Beč: Poslednji dani Pompeje uživo
Srpska ekonomija
U Bečkoj dvorani Marxhalle otvorena je izložba „Poslednji dani Pompeje“ pre njenog uništenja. Uz pomoć virtuelne stvarnosti, izložba pokušava da spoji istoriju i zabavu. Erupcija Vezuva dovela je 79. godine do jedne od najvećih i verovatno najfascinantnijih katastrofa antičkog doba, do uništenja grada Pompeje
Austrija na šestom mestu u svetu po potrošnji kafe
Srpska ekonomija
Posle vode, kafa je najčešće konzumirano piće na svetu. Svaki dan se popije oko 2,6 milijardi šoljica kafe. Najviše kafe popije se u Luksemburgu, gde godišnja potrošnja kafe iznosi 8,47 kilograma po glavi stanovnika, dok je Austrija sa 5,73 kilograma na šestom mestu. U bečkim kafeima može se naručiti više od 40 različitih vrsta kafe
Bečki fakultet za ekonomiju i biznis ponovo u svetskom vrhu
Srpska ekonomija
Fakultet za ekonomiju i biznis u Beču (WU) se ove godine ponovo našao u svetskom vrhu na rang listi britanskog instituta „Kvakareli Simonds“ (QS) u oblasti „Business Master Programme“. Pet master programa na engleskom jeziku uspelo je da se izdvoji među jakom međunarodnom konkurencijom
Stručnjaci analiziraju hiljadugodišnju poplavu na rečici Vinflus
Srpska ekonomija
Celokupni sistem brana u i oko Beča je projektovan za kapacitet protoka do 14.000 kubnih metara vode u sekundi, što je približno najvećoj ikad zabeleženoj poplavi u srednjoj Evropi iz 1501. godine. Normalno, kroz Beč teče oko 2.000 kubnih metara vode u sekundi pri srednjem vodostaju
Miris koji budi sećanja
Srpska ekonomija
Ima nešto magično u tom mirisu, nešto što budi uspomene i stvara osećaj prijatnosti i sigurnosti. Sećam se, još kad sam bila dete, bakine kuhinje koja je uvek odisala toplinom i aromom sveže skuvane kafe. Taj miris nije bio samo najava novog dana, već i simbol mnogih početaka, deljenja nezaboravnih trenutaka i povod razgovora
Revolucionarni keramički 3D štampani implant vilice
Srpska ekonomija
Prvi put u svetu jednom pacijentu je ugrađen keramički implant vilice iz 3D štampača ispod pokosnice. Nova metoda treba da pomogne da se izbegnu složene transplantacije kosti. Implant vilice je potreban, na primer, nakon ukljanjanja delova vilice zbog tumora ili kod teške atrofije vilice
ChatGPT pogodan za biomedicinske simulacije
Srpska ekonomija
Model veštačke inteligencije (VI) GPT-4, poznat po svojoj primeni u ChatGPT-u, pokazuje značajne sposobnosti u biomedicinskom istraživanju i može se koristiti na raznovrsne načine za simulacije. Simulator je razvijen na Medicinskom fakultetu u Beču
Srbi očekuju pet zlatnih medalja
Srpska ekonomija
Istraživanje koje je sproveo CEPER o interesovanju za predstojeće Letnje olimpijske igre otkriva različite nivoe entuzijazma širom 12 evropskih zemalja. Studija pokazuje da su Mađari najoptimističniji, sa 16% onih koji su sigurni da će njihova zemlja osvojiti više od 10 zlatnih medalja
Francuske kompanije spremne za Olimpijske igre
Srpska ekonomija
Ovog leta će Pariz biti domaćin Olimpijskih igara, a pored samog grada i francuske kompanije se spremaju da dočekaju brojne sportiste i posetioce igara. Kao predstavnik francuskog stila života u oblacima i Air France je pripremio besplatan program za sve putnike koji se u Pariz upute tokom trajanja Olimpijskih igara
Veštačka inteligencija u avio-industriji
Srpska ekonomija
Veštačka inteligencija (VI) nije budućnost čovečanstva, već realnost u kojoj živimo. Ona ima široku primenu u različitim industrijama, pa tako i u avio-industriji. VI zaokuplja pažnju stručnjaka i javnosti, a često se otvara i pitanje njene etičke upotrebe