Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Evropski Nju dil

Stari kontinent pred novim izazovima
Piše: David Klepić

Evropa je rekla ne desnici, kako u Holandiji, porazom Gerta Vildersa, tako i u Francuskoj, pobedom Makrona, centriste sa ambicijama da Francuska uz Nemačku postane lider i okosnica budućeg pravca razvoja unije dvadesetsedmorke. Potresi u Evropskoj uniji i njenom bližem, ali i širem okruženju naglašavaju važnost kreiranja novih strategija kojima će ova zajednica reagovati na unutrašnje i međunarodne izazove, koji su brojni.

Migrantska kriza, globalni terorizam i organizovani kriminal, kriza evrozone, tj. pojedinih članica bloka, pre svih Grčke i Italije, uvećanje nezaposlenosti najviše izražene kod mlađe populacije, izazovi su za koje je neophodno usvojiti sveobuhvatne i dugoročne strategije ukoliko Evropa i dalje želi da zadrži status bezbednog i poželjnog mesta za život i rad.

Kako se približavamo parlamentarnim izborima u Nemačkoj, pitamo se da li će, i u kojoj meri, izborni rezultat uticati na nemački odnos prema Evropskoj uniji.

Posle pobede Emanuela Makrona na izborima za francuskog predsednika Evropa bi mogla da krene putem Nju dila, koji bi, prema njegovoj koncepciji, značio bližu zajednicu, više solidarnosti i više investicija, dok je Nemačka zabrinuta da bi zbog izlaska Ujedinjenog Kraljevstva iz Unije to bio račun koji dvadesetsedmorka ne bi mogla da podmiri.

Kada govorimo o izvornoj ideji Nju dila iz 1930. godine, čiji je tvorac bio Frenklin Delano Ruzvelt, tadašnji predsednik Sjedinjenih Država, neophodno je napomenuti da je cilj ovog projekta bilo drastično smanjenje nezaposlenosti, kao i stabilizacija spirale finansijske i političke nestabilnosti sveobuhvatnim paketom ekonomskih reformi i investicija, a sve u cilju smanjenja društvenih tenzija, prevazilaženja političkih antagonizama i, što je najvažnije, sprečavanja širenja političkog ekstremizma i radikalizma.

Ipak, današnji razvoj događaja je znatno različit u odnosu na pomenuto doba, tridesete godine prošlog veka, kao i izazovi s kojima se suočavaju savremeni lideri država.

Ostali naslovi

Kako da izbegnete efekat anksioznosti nakon kafe?
Srpska ekonomija
Kafa je jedan od najomiljenijih napitaka na ovim prostorima – ne samo zbog ukusa i mirisa, već i zbog trenutka koji nam donosi. Iako se povremeno može desiti da se nakon šoljice osetimo anksiozno, odnosno „drugačije nego inače“, stručnjaci potvrđuju da razlog najčešće nije u samoj kafi
Pametna stabla
Srpska ekonomija
Kako bi se dugoročno očuvala vitalnost gradskih stabala i efikasnije koristili resursi, Bečko zelenilo u saradnji sa gradskim energetskim preduzećem „Wien Energie“ i gradskim sekretarijatom za digitalizaciju testira digitalne senzore za merenje vlažnosti zemljišta u okviru projekta „Smart Trees“
Jesen, prehlade i kafa: balans koji lako postižete
Srpska ekonomija
Jesen je doba kada se svakodnevica ubrzava: deca kreću u škole i vrtiće, u prevozu je gužva, temperatura varira od jutarnjeg mraza do popodnevnog otopljenja… I dok se borimo sa kijavicom, umorom i blažom malaksalošću, svakodnevne obaveze ne čekaju — posao, obaveze, porodica...
Transparentnost veštačke inteligencije postaje ključna tema digitalnog društva
Srpska ekonomija
Dostavljači su ključan deo Wolt platforme. Kao partneri, imaju potpunu slobodu da biraju kad, gde i koliko rade. Algoritmi omogućavaju transparentno i efikasno raspoređivanje poslova – dodela isporuke se zasniva na blizini, vrsti prevoznog sredstva i dostupnosti
Kako AI menja očekivanja IT zajednice
Srpska ekonomija
Očekivanja IT zajednice ubrzano se menjaju pod uticajem veštačke inteligencije, ali tehnološki napredak za njih ima vrednost samo kada je praćen etikom, odgovornošću i brigom o ljudima. Iako 46% ispitanika navodi da su im kompanije koje koriste AI privlačnije, poverenje ostaje veoma osetljiva kategorija
BlueNoroff cilja rukovodioce na Windows i macOS sistemima
Srpska ekonomija
Na globalnoj Security Analyst Summit konferenciji na Tajlandu, Global Research and Analysis Team (GReAT) kompanije Kaspersky predstavio je najnovije aktivnosti APT grupe BlueNoroff kroz dve visoko ciljanje zlonamerne kampanje – „GhostCall“ i „GhostHire“
Nova nada za hronične bolove u zglobovima
Srpska ekonomija
Artroza spada među najčešće bolesti zglobova i predstavlja sve veći zdravstveni problem. Oko 1,4 miliona ljudi u Austriji pati od ovog hroničnog trošenja zglobova, a broj obolelih i dalje raste. Stručnjaci procenjuju da će se broj slučajeva artroze do 2030. godine povećati za oko 30 odsto
Zajednička odgovornost banaka i građana
Srpska ekonomija
Oktobar je Evropski mesec sajber bezbednosti – period posvećen podizanju svesti o važnosti digitalne sigurnosti, posebno u oblasti finansija. Sa ubrzanom digitalizacijom i razvojem mobilnog i internet bankarstva, raste i potreba da korisnici finansijskih usluga razumeju rizike digitalnog okruženja i način na koji mogu da ih prepoznaju i zaštite se
Korišćenje AI-a u planiranju putovanja
Srpska ekonomija
Glavni motiv za korišćenje AI-a u planiranju putovanja ušteda vremena i pojednostavljivanje priprema, ističe 73% ispitanika u istraživanju. Drugi važni benefiti, koje navodi 65% učesnika, uključuju pronalaženje informacija o glavnim atrakcijama odredišta i personalizovane preporuke prilagođene individualnim preferencijama
Marina Abramović u bečkoj Albertini
Srpska ekonomija
Bečki muzej „Albertina“ u saradnji sa galerijom „Bank Austria Kunstforum“ prikazuje prvu veliku retrospektivu Marine Abramović u Austriji. Izložba pruža obiman pregled njenog stvaralaštva. Tokom čitavog trajanja izložbe svakodnevno će se izvoditi rekonstrukcije (reenactments) istorijskih performansa