Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Božićni pokloni - trend od nepromišljene ka ciljanoj kupovini

Beč
Foto: (c) Pixabay
Srpska ekonomija

Prema istraživanju Bečke privredne komore spremnost Bečlija da kupuju poklone za Božić je sa 87 odsto veoma visoka. Od 10 Bečlija, njih 9 planira da kupi u proseku 8 poklona u vrednosti od oko 320 evra. Zaključak istraživanja je da sve više Bečlija pažljivo bira poklone.

„Trend ide od nepromišljene ka ciljanoj kupovini“, kaže predsednica trgovinskog sektora pri Privrednoj komori Beča, Margarete Gumpreht. „Bečlije sve češće posvećuju posebnu pažnju prilikom kupovine poklona, jer žele da njihovi pokloni budu adekvatni. Ovaj trend pokazuje da lični pokloni postaju sve važniji“, objašnjava Gumpreht.

Polovina Bečlija (54 odsto) tvrdi da dobro poznaje želje svojih voljenih, i da lako nalazi odgovarajuće ideje. Više od trećine Bečlija (37 odsto) direktno pita za želje, kako bi izbegli pogrešne kupovine. Četvrtina (26 odsto) se inspiriše u prodavnicama, dok 22 odsto svakog Božića poklanja slične poklone. Samo 8 odsto Bečlija traži ideje za poklone putem društvenih mreža.

„Materijalna vrednost poklona sve više prelazi u drugi plan. Za mnoge Bečlije individualnost, regionalnost i održivost postaju ključni kriterijumi pri odabiru poklona“, ističe Gumpreht. Šest od deset Bečlija (61 odsto) pridaje značaj personalizovanim poklonima. Polovina ispitanika (49 odsto) smatra da su održivi, ekološki pokloni vrlo važni. Trend se okreće ka dugotrajnim, ekološki prihvatljivim proizvodima, naročito ako su lokalno proizvedeni.

Način na koji kupci kupuju, šta kupuju, gde kupuju i kako donose odluke o kupovini značajno se promenio poslednjih godina. Iako je online trgovina nesporno postala važnija, trenutno istraživanje pokazuje da 35 odsto ispitanika želi više da kupuje u lokalnim radnjama. Takođe, 19 odsto ispitanika više voli proizvode iz regiona. „Uprkos mnogim pretpostavkama, jasno je da potrošači ne kupuju isključivo online, već cene iskustvo lične kupovine u prodavnicama“, kaže Gumpreht.

Kada je reč o božićnim poklonima, većina se odlučuje za kupovinu u prodavnici. Od 8 poklona, 5 se kupuje u prodavnicama, što je delom i zbog božićne atmosfere u gradu.

Ostali naslovi

Malver uzrok curenja podataka sa više od dva miliona bankovnih kartica
Srpska ekonomija
Kaspersky Digital Footprint Intelligence procenjuje je došlo do curenja podataka sa više od 2,3 miliona bankovnih kartica na dark veb, na osnovu analize log fajlova malvera za krađu podataka u periodu od 2023. do 2024 godine
Krađa bankarskih podataka na pametnim telefonima utrostručila se u 2024. godini
Srpska ekonomija
Broj napada bankarskim trojancima na pametne telefone porastao je za 196% u 2024. godini u poređenju sa prethodnom godinom. Sajber kriminalci menjaju taktiku, oslanjajući se na masovnu distribuciju malvera. Tokom protekle godine otkriveno je više od 33,3 miliona napada na korisnike pametnih telefona širom sveta
Zlato na putu do 3.300 dolara za uncu
Srpska ekonomija
Cena zlata je u poslednjih godinu dana zabeležila značajan porast, dostigavši vrednost blizu 3.000 dolara po unci, što je za trećinu više nego pre samo godinu dana. Ovaj nagli skok izazvan je nizom faktora, uključujući inflaciju, smanjenje kamatnih stopa, geopolitičke tenzije, ali i trgovinske politike, poput tarifa koje je uveo američki predsednik Donald Trump
Registrovano skoro 900 miliona pokušaja fišinga u 2024. godini
Srpska ekonomija
U 2024. godini, broj fišing napada koje je kompanija Kaspersky blokirala na globalnom nivou porastao je za 26% u poređenju sa prethodnom godinom. Sajber kriminalci su nastavili da iskorišćavaju poznate brendove kao što su Booking, Airbnb, TikTok i Telegram kako bi ukrali akreditive ili instalirali malver
Kako deca zarađuju u digitalnoj ekonomiji
Srpska ekonomija
Današnja deca često se opisuju kao „digitalni urođenici“. Generacija Alfa (rođeni 2010. i kasnije) odrasla je okružena tehnologijom povezanom na internet, pa ne čudi što aktivno koriste sve prednosti digitalne ere. Već oko treće godine, većina njih redovno igra onlajn igre i gleda video sadržaje
Istine i zablude o zlatu
Srpska ekonomija
Zlato je vekovima smatrano simbolom bogatstva i sigurnosti. Poslednjih godina kada je svet potreslo nekoliko kriza kao što su pandemija korona virusa, pa ratovi u Ukrajini i Izraelu, vrednost zlata je vrtoglavo porasla i dosegla rekordne iznose, premašivši 2.100 dolara za uncu. Ipak, o njemu kruže mnogi mitovi koji mogu da odvrate potencijalne investitore
Kako energiju vetra učiniti društveno prihvatljivom
Srpska ekonomija
Međunarodni tim istraživača uz učešće bečkog Univerziteta za prirodne resurse i bionauku (BOKU) istražio je uticaje energije vetra na životnu sredinu, društvo, ekonomiju i pravo, sažeo ih u 14 kategorija i pružio osnovu za političke odluke
Evo zašto treba da odvojite vreme za jutarnju kafu
Srpska ekonomija
Da li ste znali da određeno vreme kada pijete kafu može imati direktan uticaj na vaše zdravlje? Istraživanje koje je nedavno objavljeno, a koje su sproveli naučnici sa Univerziteta Tulane u Nju Orleansu pokazuje da uživanje u kafi u jutarnjim satima može značajno smanjiti rizik od srčanih bolesti, a čak i od preuranjene smrti!
Kako veštačka inteligencija (AI) podstiče novi talas sajber prevara
Srpska ekonomija
Iako četbotovi i algoritmi poboljšavaju korisničko iskustvo i izuzetno su prilagodljivi različitim primenama, oni su takođe otvorili naše lične i poslovne živote za nove – i mračnije – napade socijalnog inženjeringa
Godina 2024. najtoplija ikad zabeležena
Srpska ekonomija
Svetska meteorološka organizacija potvrdila da je 2024. godina najtoplija ikad zabeležena, sa temperaturom od oko 1,55°C iznad predindustrijskog nivoa. Poslednjih 10 godina (2015-2024) su deset najtoplijih godina zabeleženih od kada se vrše merenja