Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Univerzitet u Oksfordu analiziraće mišljenja žena širom sveta o stvaranju bolje budućnosti

Kompanija Mars pokreće globalnu kampanju #HereToBeHeard u borbi za rodnu ravnopravnost
Srpska ekonomija

U okviru svoje dugogodišnje borbe za rodnu ravnopravnost, kompanija Mars predstavila je novu globalnu kampanju #HereToBeHeard, kako bi zajedno sa ženama širom sveta doprinela stvaranju pravednog poslovnog okruženja u kom će sve žene imati jednake šanse za uspeh i prosperitet.

Kampanja #HereToBeHeard pokrenuta je u okviru programa „Full Potential“ kako bi omogućila prevazilaženje različitosti i postizanje jednakosti na radnim mestima, tržištu, kao i u svim zajednicama širom sveta. Na posebnoj internet stranici Beheard.Mars.com, kompanija Mars ističe koliko je svaki glas značajan za oblikovanje budućnosti, pozivajući sve žene da podele svoje mišljenje i kažu šta je potrebno uraditi za postizanje ravnopravnosti. Prikupljena mišljenja biće deo globalne studije koja će biti podeljena sa čitavim svetom i poslužiti za razvoj aktivnosti i inicijativa usmerenih ka stvaranju jednakih mogućnosti za sve.

„Kroz kampanju #HereToBeHeard želimo da pokrenemo aktivnosti koje će obezbediti bolju budućnost, i da budemo sigurni da će se glas svake žene čuti, a zatim biti pretočen u stvaran plan za postizanje ravnopravnosti. Žene su oduvek igrale važnu ulogu u poslovanju kompanije Mars, ali imamo još mnogo toga da uradimo... Težimo da u našem lancu vrednosti što više osnažimo žene sa kojima radimo i sarađujemo. Rasprostranjenost nejednakosti u društvu zahteva brzo i delotvorno reagovanje, a verujem da poslovna zajednica zapravo može imati presudan uticaj i doneti pozitivne promene.“ – izjavila je Viktorija Mars, članica Upravnog odbora kompanije Mars i ambasadorka „Full Potential“ programa.

Početna faza kampanje #HereToBeHeard predviđena je za mart ove godine, a glasovi i poruke koje se prikupljaju već sada, biće analizirani na Univerzitetu u Oksfordu. Rezultati istraživanja će tokom leta biti objavljeni u okviru oksfordske studije, i poslužiće kao neophodne smernice koje kompanija Mars može da uvrsti u planove za dalju realizaciju aktivnosti usmerenih ka osnaživanju žena.

Profesor Endrju Stiven, saradnik dekana Univerziteta u Oksfordu, izjavio je: „Izuzetno nam je drago što imamo priliku da sa kompanijom Mars radimo na kampanji #HereToBeHeard, jer smatramo da ćemo zajedničkim delovanjem doprineti postizanju jednakosti. Nadamo se da će rezultati naše saradnje i istraživanja još dugo predstavljati korisne i značajne smernice za javnost, poslovne i sve druge zajednice širom sveta.“

Negujući ravnopravnost i vrednujući različitost, Mars nastoji da stvori ravnomernu zastupljenost polova i pruža ujednačene zarade za više od 130.000 zaposlenih. U regionu UBBAI, kom pripada Srbija, kao i 14 drugih tržišta, žene čine više od 46% zaposlenih, dok je na rukovodećim pozicijama čak 75% žena. Kroz saradnju sa humanitarnom organizacijom „CARE“, aktivnosti su usmerene ka ženama u zajednicama koje su deo lanca snabdevanja. Istovremeno, sa Ujedinjenim nacijama, kompanija Mars radi na otklanjanju rodnih stereotipa u svojim reklamama i oglašavanju.

Sada, uz snažnu poruku „Želimo da čujemo tvoj glas!“, kompanija Mars poziva na pokretanje promena na stranici Beheard.Mars.com i započinjanje razgovora kroz kampanju #HereToBeHeard.

Ostali naslovi

Jesen, prehlade i kafa: balans koji lako postižete
Srpska ekonomija
Jesen je doba kada se svakodnevica ubrzava: deca kreću u škole i vrtiće, u prevozu je gužva, temperatura varira od jutarnjeg mraza do popodnevnog otopljenja… I dok se borimo sa kijavicom, umorom i blažom malaksalošću, svakodnevne obaveze ne čekaju — posao, obaveze, porodica...
Transparentnost veštačke inteligencije postaje ključna tema digitalnog društva
Srpska ekonomija
Dostavljači su ključan deo Wolt platforme. Kao partneri, imaju potpunu slobodu da biraju kad, gde i koliko rade. Algoritmi omogućavaju transparentno i efikasno raspoređivanje poslova – dodela isporuke se zasniva na blizini, vrsti prevoznog sredstva i dostupnosti
Kako AI menja očekivanja IT zajednice
Srpska ekonomija
Očekivanja IT zajednice ubrzano se menjaju pod uticajem veštačke inteligencije, ali tehnološki napredak za njih ima vrednost samo kada je praćen etikom, odgovornošću i brigom o ljudima. Iako 46% ispitanika navodi da su im kompanije koje koriste AI privlačnije, poverenje ostaje veoma osetljiva kategorija
BlueNoroff cilja rukovodioce na Windows i macOS sistemima
Srpska ekonomija
Na globalnoj Security Analyst Summit konferenciji na Tajlandu, Global Research and Analysis Team (GReAT) kompanije Kaspersky predstavio je najnovije aktivnosti APT grupe BlueNoroff kroz dve visoko ciljanje zlonamerne kampanje – „GhostCall“ i „GhostHire“
Nova nada za hronične bolove u zglobovima
Srpska ekonomija
Artroza spada među najčešće bolesti zglobova i predstavlja sve veći zdravstveni problem. Oko 1,4 miliona ljudi u Austriji pati od ovog hroničnog trošenja zglobova, a broj obolelih i dalje raste. Stručnjaci procenjuju da će se broj slučajeva artroze do 2030. godine povećati za oko 30 odsto
Zajednička odgovornost banaka i građana
Srpska ekonomija
Oktobar je Evropski mesec sajber bezbednosti – period posvećen podizanju svesti o važnosti digitalne sigurnosti, posebno u oblasti finansija. Sa ubrzanom digitalizacijom i razvojem mobilnog i internet bankarstva, raste i potreba da korisnici finansijskih usluga razumeju rizike digitalnog okruženja i način na koji mogu da ih prepoznaju i zaštite se
Korišćenje AI-a u planiranju putovanja
Srpska ekonomija
Glavni motiv za korišćenje AI-a u planiranju putovanja ušteda vremena i pojednostavljivanje priprema, ističe 73% ispitanika u istraživanju. Drugi važni benefiti, koje navodi 65% učesnika, uključuju pronalaženje informacija o glavnim atrakcijama odredišta i personalizovane preporuke prilagođene individualnim preferencijama
Marina Abramović u bečkoj Albertini
Srpska ekonomija
Bečki muzej „Albertina“ u saradnji sa galerijom „Bank Austria Kunstforum“ prikazuje prvu veliku retrospektivu Marine Abramović u Austriji. Izložba pruža obiman pregled njenog stvaralaštva. Tokom čitavog trajanja izložbe svakodnevno će se izvoditi rekonstrukcije (reenactments) istorijskih performansa
Leto donosi sve češće suše, a mi gubimo vodu i tamo gde je ima
Srpska ekonomija
Uprkos značajnim tehnološkim dostignućima, uključujući i najnoviji razvoj veštačke inteligencije, ispostavilo se da nam preti nestašica nečega bez čega ne mogu ni domaćinstva ni veliki poslovni sistemi, a to je voda
Da li znate šta sve povezuje Srbiju i Maltu?
Srpska ekonomija
Iako je Malta više od 1000 km vazdušnom linjom udaljena od Srbije, mnoge veze čvrsto povezuju ove dve zemlje. Navešćemo samo neke, a ostavljamo vama da istražite i ostale: Spomenik sećanja na brodolom srpskih vojnika 1918, Parohija Sv. Apostala Pavla i Sv. Nikole, Forum srpskih književnika ARTE...