Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Svi bi da žive zdravijim i održivijim stilom, a rešenja se kriju u sasvim malim stvarima

Istraživanje
Srpska ekonomija

Poslednja analiza stavova svetske javnosti koju je sprovela GlobeScan agencija za istraživanje javnog mnjenja, ukazuje da ljudi širom sveta čeznu za zdravijim i održivijim životom, ali da bi ga ostvarili, neophodna su im finansijski pristupačnija rešenja da bi to postigli.

Studija je takođe pokazala da mnogi ljudi potragu za mogućim dobrim rešenjima vide kao veliki izazov i da očekuju od kompanija da ponude isplativije proizvode i usluge koja će istovremeno donositi dobrobit i korisnicima i prirodi (čak 50 odsto ispitanika deli ovaj stav). Ljudi žele proizvode koji će imati duži vek trajanja (77 odsto) i izbegavaju one za jednokratnu upotrebu (59 odsto). Značajan broj ljubitelja mesa, na primer, izjasnio se da bi rado izabrao obrok na biljnoj bazi ako su mu ukus, cena i nutritivna vrednost jednaki (ceo izveštaj možete pogledati na linku).

Ovakvi stavovi ljudi su dodatni pokazatelj važnosti kreiranja ponude održivih proizvoda i usluga, koji bi istovremeno bili prijemčivi i pristupačni svima. „Čovek se ponekad plaši životnih promena ili se jednostavno oseća zaglavljenim u stanju inercije – ne zna odakle da počne, ni šta treba da uradi, kako bi promenio svoju svakodnevicu i svet koji ga okružuje. Čuveno pitanje, koje nekada dovodi i do osećaja potpune beznadežnosti, glasi – koliko velika promena uopšte može da nastane usled ponašanja i odluke jednog pojedinca“, objašnjava Aldo Lele, rukovodilac sektora održivosti u kompaniji IKEA za jugoistočnu Evropu.

Istina je, međutim, da se mali koraci i te kako računaju, a suštinska ambicija koja stoji iza IKEA brenda jeste da pojednostavi održiva rešenja i to kroz niz malih akcija koje svako može preduzeti i sitnica koje, jednom uključene u život pojedinaca, vode velikim i važnim promenama na kolektivnom nivou – u njihovoj lokalnoj zajednici, državi, celom svetu. Vođena tom idejom, IKEA je u Srbiji pokrenula novu kampanju pod sloganom „Jedna mala stvar“, kojom želi da podigne svest o velikoj moći koja se krije u malim stvarima.

„Jedimo ono što je zdravije i izbegavajmo da bacamo hranu. Zavrnimo slavinu dok peremo zube i skratimo vreme tuširanja da uštedimo vodu. Zamenimo u kući obične sijalice LED osvetljenjem, ponesimo platnene vrećice, kad idemo u nabavku umesto da kupujemo plastične kese… To su samo neke od sitnica koje možemo da promenimo u svojoj svakodnevici i napravimo veliki pomak na globalnom planu. Veoma smo naporno radili kako bismo mogli da ponudimo lako primenjiva rešenja, po pristupačnim cenama“, dodaje Aldo Lele.

Pitanje održivosti je već dugo suštinski važan deo IKEA ponude – od izbora održivih materijala u kreiranju proizvoda, kao što je ponuda jela na biljnoj bazi i deplasiranja jednokratnih plastičnih proizvoda, preko pokretanja programa Prodaj ponovo, do konačne misije kompanije da, do 2030. godine, pređe na potpuno cirkularan i klimatski pozitivan obrazac poslovanja. Sve ove korake, IKEA preduzima sa ciljem da zdrava i održiva rešenja za život učini prvim izborom svih i narednu godinu učini godinom održivih odluka koje mnogi mogu doneti i jednostavno sprovesti u praksi, kako bi budućim generacijama ostavili bolji i stabilniji svet.

GlobeScan je kanadska agencija za istraživanje javnog mnjenja koja posluje u Kejptaunu, Hongkongu, Londonu, Parizu, San Francisku, Sao Paulu i Torontu, a sprovodi ih u oblastima korporativne reputacije, brend imidža, održivosti, društvene angažovanosti i trendova. Pristup agencije, zasnovan na dokazivanju stavova, oslanja se na ispitivanje opšte javnosti i targetovanih ciljnih grupa.

Najnovija studija GlobeScan-a o zdravom i održivom životu, sprovedena je u 27 zemalja tokom juna 2020. godine, u jeku pandemije virusa COVID-19. U istraživanju je ukupno učestvovalo 27.000 ispitanika, koji su iznosili svoje stavove, mišljenja, obrasce ponašanja u vezi sa održivijim i zdravijim životnim stilom. Studiju su partnerski osmislili IKEA, CVS Health, GlobeScan, PepsiCo, Visa i VVF International, kako bi pomogli organizacijama da bolje razumeju način razmišljanja ljudi na globalnom nivou i ustanovili šta im omogućava ili ih sprečava da žive zdravijim i održivijim načinom života.

Ostali naslovi

Czechoslovak Group slavi 30 godina uspeha, inovacija i posvećenosti
Srpska ekonomija
Czechoslovak Group, ove godine slavi 30 godina uspešnog poslovanja i razvoja. Deo kompanije Czechoslovak Group je i fabrika „14. oktobar” iz Kruševca, čiji zaposleni svakodnevno napreduju u radu usvajajući novine i potrebe svetskog tržišta
Malver uzrok curenja podataka sa više od dva miliona bankovnih kartica
Srpska ekonomija
Kaspersky Digital Footprint Intelligence procenjuje je došlo do curenja podataka sa više od 2,3 miliona bankovnih kartica na dark veb, na osnovu analize log fajlova malvera za krađu podataka u periodu od 2023. do 2024 godine
Krađa bankarskih podataka na pametnim telefonima utrostručila se u 2024. godini
Srpska ekonomija
Broj napada bankarskim trojancima na pametne telefone porastao je za 196% u 2024. godini u poređenju sa prethodnom godinom. Sajber kriminalci menjaju taktiku, oslanjajući se na masovnu distribuciju malvera. Tokom protekle godine otkriveno je više od 33,3 miliona napada na korisnike pametnih telefona širom sveta
Zlato na putu do 3.300 dolara za uncu
Srpska ekonomija
Cena zlata je u poslednjih godinu dana zabeležila značajan porast, dostigavši vrednost blizu 3.000 dolara po unci, što je za trećinu više nego pre samo godinu dana. Ovaj nagli skok izazvan je nizom faktora, uključujući inflaciju, smanjenje kamatnih stopa, geopolitičke tenzije, ali i trgovinske politike, poput tarifa koje je uveo američki predsednik Donald Trump
Registrovano skoro 900 miliona pokušaja fišinga u 2024. godini
Srpska ekonomija
U 2024. godini, broj fišing napada koje je kompanija Kaspersky blokirala na globalnom nivou porastao je za 26% u poređenju sa prethodnom godinom. Sajber kriminalci su nastavili da iskorišćavaju poznate brendove kao što su Booking, Airbnb, TikTok i Telegram kako bi ukrali akreditive ili instalirali malver
Kako deca zarađuju u digitalnoj ekonomiji
Srpska ekonomija
Današnja deca često se opisuju kao „digitalni urođenici“. Generacija Alfa (rođeni 2010. i kasnije) odrasla je okružena tehnologijom povezanom na internet, pa ne čudi što aktivno koriste sve prednosti digitalne ere. Već oko treće godine, većina njih redovno igra onlajn igre i gleda video sadržaje
Istine i zablude o zlatu
Srpska ekonomija
Zlato je vekovima smatrano simbolom bogatstva i sigurnosti. Poslednjih godina kada je svet potreslo nekoliko kriza kao što su pandemija korona virusa, pa ratovi u Ukrajini i Izraelu, vrednost zlata je vrtoglavo porasla i dosegla rekordne iznose, premašivši 2.100 dolara za uncu. Ipak, o njemu kruže mnogi mitovi koji mogu da odvrate potencijalne investitore
Kako energiju vetra učiniti društveno prihvatljivom
Srpska ekonomija
Međunarodni tim istraživača uz učešće bečkog Univerziteta za prirodne resurse i bionauku (BOKU) istražio je uticaje energije vetra na životnu sredinu, društvo, ekonomiju i pravo, sažeo ih u 14 kategorija i pružio osnovu za političke odluke
Evo zašto treba da odvojite vreme za jutarnju kafu
Srpska ekonomija
Da li ste znali da određeno vreme kada pijete kafu može imati direktan uticaj na vaše zdravlje? Istraživanje koje je nedavno objavljeno, a koje su sproveli naučnici sa Univerziteta Tulane u Nju Orleansu pokazuje da uživanje u kafi u jutarnjim satima može značajno smanjiti rizik od srčanih bolesti, a čak i od preuranjene smrti!
Kako veštačka inteligencija (AI) podstiče novi talas sajber prevara
Srpska ekonomija
Iako četbotovi i algoritmi poboljšavaju korisničko iskustvo i izuzetno su prilagodljivi različitim primenama, oni su takođe otvorili naše lične i poslovne živote za nove – i mračnije – napade socijalnog inženjeringa