Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Dizajn u službi putnika

Savremena arhitektonska rešenja u Er Fransovom salonu na pariskom aerodromu Šar de Gol
Foto: Air France
Srpska ekonomija

Mesta za odmor, osveženje, rad ili uživanje u jelu i piću, kiosci koji skeniraju bording karte i omogućavaju pristup salonu, prostor za prtljag, Air France Shopping vitrina sa putnim dodacima wellness s deset tuševa i svlačionicom i novi koncept Traveller Spa – 20-minutni tretmani kao priprema za let, deo su najsavremenijeg i jednog od najvećih salona kompanije Air France na pariskom aerodromu Šarl de Gol.

Air France je na aerodromu Šarl de Gol, na terminalu 2F, 19. avgusta otvorio jedan od svojih najvećih salona, površine od 3.000 m2 i sa čak 570 mesta za sedenje. Ovaj lounge namenjen poslovnim, kao i putnicima sa Flying Blue Elite Plus statusom koji putuju u okviru šengenske mreže, prostire se na dva nivoa i zamišljen je kao oaza mira u inače užurbanoj atmosferi aerodroma. Dizajn je potpisao francusko-kanadski arhitektonski studio Žuen-Manku, čime je Air France nastavio svoju tradiciju saradnje sa najboljim arhitektama i dizajnerima kao što su Šarlot Perijan, Andre Putman i odnedavno Noa Dišofur-Lorans i Metje Lehaner.

Sa zaobljenim površinama i opuštajućom atmosferom, salon je otvoren, prozračan i jednostavan za snalaženje. Zavisno od vremena koje putnici imaju pre ukrcavanja, salon je osmišljen da zadovolji različite potrebe putnika – odmor, osveženje, rad ili uživanje u jelu i piću. Prostorom preovlađuju boje Air France-a – nijanse plave, bele i crvene –dok je krilati morski konj, simbol avio-kompanije, snažno naglašen.

Fluidnost i povezanost

Salon ima „ulaznu dvoranu“ gde putnike dočekuju timovi Air France-a i gde su smešteni kiosci koji skeniraju bording karte i omogućavaju pristup salonu, prostor za prtljag i Air France Shopping vitrina sa putnim dodacima. Recepciju i sam salon povezuje divovska skulptura inspirisana krilima aviona koja simbolizuje let, tehnologiju i avangardu. Središte salona, takozvani dnevni boravak, ilustruje "pogled s piste". Ogroman zakrivljeni prozor s pogledom na nebo i pistu, dominira celim prostorom i propušta severno svetlo koje osvjetljava salon, a ne zaslepljuje oko.

Wi-Fi je dostupan besplatno, a postoje i utičnice za punjenje mobilnih uređaja. Posebno mesto, odvojeno za korisnike Flying Blue Ultimate-a nudi potpuno prilagođenu uslugu i ima vlastite privatne salone.

Gurmanski kiosci nalaze se na svakom nivou, a gatronomska ponuda menja se tokom dana. Mini-sendviči, salate i topli kiš dostupni su u svakom trenutku, kao i sir i deserti koji upotpunjuju ovu ponudu osmišljenu u duhu francuskog bistroa. Na posebno osmišljenom pultu kuvar priprema palačinke ujutru i dnevna jela tokom dana. Uz vinsku kartu koju je osmislio Paolo Baso, najbolji svetski somelijer 2013. godine, u ponudi je i veliki izbor biljnih čajeva. Sledeći ekološki odgovoran pristup, Air France daje prednost regionalnim i sezonskim proizvodima, dok su česme s pijaćom vodom dostupne u celom salonu kako bi se smanjila količina plastike za jednokratnu upotrebu.

Smešteno u srcu salona, ​​veliko stepenište vodi putnike na gornji sprat gde se nalaze prostorije za opuštanje. Udobne ležaljke i prigušena rasveta garantuju ugodnu atmosferu, a udobna sedišta pružaju jedinstven pogled na piste. Dostupan je i wellness s deset tuševa i svlačionicom. Tu je i novi koncept Traveller Spa – 20-minutni tretmani su dostupni kao priprema za let.

Zdravstvene mere

Kao deo svog programa "Air France Protect", Air France osigurava najstrože zdravstvene mere u svakoj fazi putovanja. U dnevnom boravku obvezno je nositi masku, a sredstva za dezinfekciju ruku dostupna su u celom salonu. Pribor za samoposluživanje se redovno menja. Kako da je ponuda štampanog materijala ograničena, putnici su pozvani da preuzmu aplikaciju Air France Play kako bi uživali u velikom izboru novina i časopisa.

Smešten na terminalu 2F na pariskom Šarl de Gol aerodromu, ovaj novi Air France-ov salon otvoren je od 5.30 do 22 sata. Salon je besplatno dostupan poslovnim i putnicima sa Flying Blue Elite Plus statusom, dok ga po ceni od 35 evra mogu koristiti i putnici ekonomske klase.

Ostali naslovi

Zajednička odgovornost banaka i građana
Srpska ekonomija
Oktobar je Evropski mesec sajber bezbednosti – period posvećen podizanju svesti o važnosti digitalne sigurnosti, posebno u oblasti finansija. Sa ubrzanom digitalizacijom i razvojem mobilnog i internet bankarstva, raste i potreba da korisnici finansijskih usluga razumeju rizike digitalnog okruženja i način na koji mogu da ih prepoznaju i zaštite se
Korišćenje AI-a u planiranju putovanja
Srpska ekonomija
Glavni motiv za korišćenje AI-a u planiranju putovanja ušteda vremena i pojednostavljivanje priprema, ističe 73% ispitanika u istraživanju. Drugi važni benefiti, koje navodi 65% učesnika, uključuju pronalaženje informacija o glavnim atrakcijama odredišta i personalizovane preporuke prilagođene individualnim preferencijama
Marina Abramović u bečkoj Albertini
Srpska ekonomija
Bečki muzej „Albertina“ u saradnji sa galerijom „Bank Austria Kunstforum“ prikazuje prvu veliku retrospektivu Marine Abramović u Austriji. Izložba pruža obiman pregled njenog stvaralaštva. Tokom čitavog trajanja izložbe svakodnevno će se izvoditi rekonstrukcije (reenactments) istorijskih performansa
Leto donosi sve češće suše, a mi gubimo vodu i tamo gde je ima
Srpska ekonomija
Uprkos značajnim tehnološkim dostignućima, uključujući i najnoviji razvoj veštačke inteligencije, ispostavilo se da nam preti nestašica nečega bez čega ne mogu ni domaćinstva ni veliki poslovni sistemi, a to je voda
Da li znate šta sve povezuje Srbiju i Maltu?
Srpska ekonomija
Iako je Malta više od 1000 km vazdušnom linjom udaljena od Srbije, mnoge veze čvrsto povezuju ove dve zemlje. Navešćemo samo neke, a ostavljamo vama da istražite i ostale: Spomenik sećanja na brodolom srpskih vojnika 1918, Parohija Sv. Apostala Pavla i Sv. Nikole, Forum srpskih književnika ARTE...
Gotovo trećina putnika koristi AI za planiranje svojih putovanja
Srpska ekonomija
Istraživanje* je potvrdilo da je veštačka inteligencija postala široko rasprostranjen alat među aktivnim korisnicima interneta. Prema istraživanju kompanije Kaspersky, 28% ispitanika veruje veštačkoj inteligenciji kada je reč o planiranju putovanja, od kojih je 96% iskazalo zadovoljstvo tim iskustvom, a 84% planira da je koristi i ubuduće
Malta – putovanje kroz vreme
VISITMALTA
U samom srcu Mediterana, tamo gde se plavetnilo neba stapa s tirkiznim morem, nalazi se Malta – malena, ali neprocenjivo bogata zemlja istorije, lepote i duše. Ova ostrvska država, smeštena između Evrope i Afrike, već vekovima čuva svoju jedinstvenu priču. I ta priča počinje u njenom glavnom gradu – veličanstvenoj Valeti
Sada imamo šansu: Punim gasom ka eri čiste energije
Piše: Antonio Gutereš, generalni sekretar Ujedinjenih nacija
Energija je usmeravala put čovečanstva – od ovladavanja vatrom, preko stavljanja pare u pogon, do cepanja atoma. Danas je trenutak da zakoračimo u novo doba. Prošle godine, skoro svi novoizgrađeni kapaciteti za proizvodnju električne energije su bili iz obnovljivih izvora. Ulaganja u čistu energiju porasla su na 2 biliona dolara
Obmanujući dokumenti
Srpska ekonomija
Kompanija Kaspersky je identifikovala naprednu fišing kampanju koja targetira zaposlene putem personalizovanih imejlova i priloženih dokumenata sakrivenih iza ažuriranja HR politika. Ova kampanja predstavlja značajnu eskalaciju u fišing taktikama jer napadači prilagođavaju ne samo tekst imejla, već i priloge, obraćajući se direktno svakom pojedinačnom primaocu
TU Beč i Harvard osmislili novu vrstu lasera
Srpska ekonomija
Međunarodni istraživački tim sa Tehničkog univerziteta u Beču (TU Wien) i sa Harvard univerziteta (Harvard John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences) je razvio novi tip lasera čija se talasna dužina može veoma precizno podešavati unutar određenog infracrvenog spektra