Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Konačno kadril ponovo u Beču

​Sezona balova u carskom gradu počela je 11. novembra
Foto: © PID/Votava Martin
Srpska ekonomija

​Sezona balova u carskom gradu tradicionalno počinje 11. novembra sa kadrilom na trgu ispred katedrale sv. Stefana i večernjim balom odžačara. Iz Privredne komore Beča očekuju rekordnu posećenost i rekordni promet.

Svake godine, osim za vreme pandemije, u 11:11 časova u Beču počinju poklade ili sezona balova. Po mišljenju posetilaca i organizatora ove godine se očekuje posebno uspešna sezona. Prema nedavno sprovedenom istraživanju svaki treći Bečlija stariji od 15 godina planira ove godine da učestvuje u jednom od brojnih balova.

Tokom rekordne sezone 2019/20 svaki četvrti Bečlija je bio na nekom balu.

„Vrlo je moguće da dosadašnji rekord od 520.000 prodatih karata bude premašen“, rekao je Markus Grisler iz bečke Privredne komore.

Prodaja karata za najposećenije balove je već počela: Bal poslastičara (12. januara 2023), Cvetni bal – bal Bečkog zelenila (13. januara 2023) i Bal kafedžija (3. februara 2023). Od ostalih balova posebno se izdvajaju: Bal lovaca (30. januara 2023), Bal Ekonomskog univerziteta (14. januara 2023), Bal Bečke filharmonije (19. januara 2023), Bal lekara (28. januara 2023), Operski bal (16. februara 2023).

Balska sezona u Beču je odavno postala važan privredni faktor u gradu. Tokom balske sezone 2019/20 ostvareno je više od 150 miliona evra prometa.

„Od balova mnogo više profitiraju preduzetnici (restorani, frizeri, šnajderi, taksisti, plesne škole) nego organizatori, vlasnici lokacija i keteringa“, objašnjava Grisler.

On smatra da bi ove godine rekord mogao biti oboren: „Ovogodišnja balska sezona mogla bi bečkoj privredi doneti i do 170 miliona evra.“

 

Ostali naslovi

Kako da izbegnete efekat anksioznosti nakon kafe?
Srpska ekonomija
Kafa je jedan od najomiljenijih napitaka na ovim prostorima – ne samo zbog ukusa i mirisa, već i zbog trenutka koji nam donosi. Iako se povremeno može desiti da se nakon šoljice osetimo anksiozno, odnosno „drugačije nego inače“, stručnjaci potvrđuju da razlog najčešće nije u samoj kafi
Pametna stabla
Srpska ekonomija
Kako bi se dugoročno očuvala vitalnost gradskih stabala i efikasnije koristili resursi, Bečko zelenilo u saradnji sa gradskim energetskim preduzećem „Wien Energie“ i gradskim sekretarijatom za digitalizaciju testira digitalne senzore za merenje vlažnosti zemljišta u okviru projekta „Smart Trees“
Jesen, prehlade i kafa: balans koji lako postižete
Srpska ekonomija
Jesen je doba kada se svakodnevica ubrzava: deca kreću u škole i vrtiće, u prevozu je gužva, temperatura varira od jutarnjeg mraza do popodnevnog otopljenja… I dok se borimo sa kijavicom, umorom i blažom malaksalošću, svakodnevne obaveze ne čekaju — posao, obaveze, porodica...
Transparentnost veštačke inteligencije postaje ključna tema digitalnog društva
Srpska ekonomija
Dostavljači su ključan deo Wolt platforme. Kao partneri, imaju potpunu slobodu da biraju kad, gde i koliko rade. Algoritmi omogućavaju transparentno i efikasno raspoređivanje poslova – dodela isporuke se zasniva na blizini, vrsti prevoznog sredstva i dostupnosti
Kako AI menja očekivanja IT zajednice
Srpska ekonomija
Očekivanja IT zajednice ubrzano se menjaju pod uticajem veštačke inteligencije, ali tehnološki napredak za njih ima vrednost samo kada je praćen etikom, odgovornošću i brigom o ljudima. Iako 46% ispitanika navodi da su im kompanije koje koriste AI privlačnije, poverenje ostaje veoma osetljiva kategorija
BlueNoroff cilja rukovodioce na Windows i macOS sistemima
Srpska ekonomija
Na globalnoj Security Analyst Summit konferenciji na Tajlandu, Global Research and Analysis Team (GReAT) kompanije Kaspersky predstavio je najnovije aktivnosti APT grupe BlueNoroff kroz dve visoko ciljanje zlonamerne kampanje – „GhostCall“ i „GhostHire“
Nova nada za hronične bolove u zglobovima
Srpska ekonomija
Artroza spada među najčešće bolesti zglobova i predstavlja sve veći zdravstveni problem. Oko 1,4 miliona ljudi u Austriji pati od ovog hroničnog trošenja zglobova, a broj obolelih i dalje raste. Stručnjaci procenjuju da će se broj slučajeva artroze do 2030. godine povećati za oko 30 odsto
Zajednička odgovornost banaka i građana
Srpska ekonomija
Oktobar je Evropski mesec sajber bezbednosti – period posvećen podizanju svesti o važnosti digitalne sigurnosti, posebno u oblasti finansija. Sa ubrzanom digitalizacijom i razvojem mobilnog i internet bankarstva, raste i potreba da korisnici finansijskih usluga razumeju rizike digitalnog okruženja i način na koji mogu da ih prepoznaju i zaštite se
Korišćenje AI-a u planiranju putovanja
Srpska ekonomija
Glavni motiv za korišćenje AI-a u planiranju putovanja ušteda vremena i pojednostavljivanje priprema, ističe 73% ispitanika u istraživanju. Drugi važni benefiti, koje navodi 65% učesnika, uključuju pronalaženje informacija o glavnim atrakcijama odredišta i personalizovane preporuke prilagođene individualnim preferencijama
Marina Abramović u bečkoj Albertini
Srpska ekonomija
Bečki muzej „Albertina“ u saradnji sa galerijom „Bank Austria Kunstforum“ prikazuje prvu veliku retrospektivu Marine Abramović u Austriji. Izložba pruža obiman pregled njenog stvaralaštva. Tokom čitavog trajanja izložbe svakodnevno će se izvoditi rekonstrukcije (reenactments) istorijskih performansa