Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Šta bi navelo Austrijance da se vakcinišu protiv koronavirusa?

Beč
Foto: © Diana Polekhina
Srpska ekonomija

U Austriji je 63 odsto stanovništva barem jednom vakcinisano protiv koronavirusa. Broj građana koji su primili prvu dozu vakcine na dnevnom nivou je opao prethodnih meseci. Istovremeno je porasla popunjenost kreveta u bolnicama i na odeljenjima intenzivne nege.

Kako bi se ublažio ili čak sprečio novi talas koronavirusa treba motivisati građane da se vakcinišu. Aktuelna, međunarodna studija na čelu sa epidemiologom Evom Šernhamer iz Centra za javno zdravlje Medicinskog univerziteta u Beču ispitivala je koji podsticaji za vakcinaciju bi imali najveći efekat na građane.

U avgustu 2021. godine je 3.067 osoba iz Austrije, Nemačke i Švajcarske učestvovalo u onlajn anketi. Što se učesnika iz Austrije tiče 18 odsto je izjavilo da nije vakcinisano i da se nije prijavilo za vakcinaciju. Rezultati su pokazali da bi se 23,5 odsto ispitanika vakcinisalo, ako bi mogli da biraju vakcinu, 8,7 odsto, ukoliko bi dobili vaučer, a 6,6 odsto, ako bi im vakcinacija obezbedila učešće u lutriji. Takođe motivišuće bi bile sledeće okolnosti: vakcinacija na radnom mestu (3,8 odsto), besplatan obrok nakon vakcinacije (3,3 odsto) i dobijanje nalepnice koja bi vakcinaciju učinila vidljivom (1,6 odsto). Kao podsticaji su navedeni i novac, gutanje vakcine umesto ubrizgavanje i sprovođenje dugoročnih studija.

Interesantan je podatak da je 15,8 odsto ispitanika navelo da bi se vakcinisalo, ukoliko bi vakcinacija bila besplatna, što je zapravo slučaj u svim zemljama odakle potiču učesnici studije. Mogućnost biranja vakcine je bila privlačna osobama sa višim stepenom obrazovanja, dok su vaučeri i učešće u lutriji bili interesantni manje obrazovanim osobama i mlađoj populaciji.

Rezultati ispitanika iz Nemačke i Švajcarske su bili uglavnom slični.

 

Ostali naslovi

Kako migracije oblikuju razvoj
Srpska ekonomija
Dok milioni ljudi prelaze granice usled prinudnih okolnosti, poput ratnih sukoba, ili u potrazi za boljim mogućnostima, zemlje širom sveta traže balans između humanosti, ekonomske koristi, društvene stabilnosti i bezbednosti. Na Balkanu, gde migracije imaju duboke korene u političkim i ekonomskim uslovima, one nisu samo izazov – već i prilika za transformaciju
Barometar straha: Čega se Srbi najviše plaše?
Srpska ekonomija
Najnovija studija CEPER-a, sprovedena u 12 zemalja širom regiona, Barometar straha 2024, otkriva najveće brige stanovništva Centralne Evrope. Najveću zabrinutost izazivaju klimatske promene i globalno zagrevanje – ova pitanja identifikovana su kao najzabrinjavajuća u četiri zemlje: Mađarskoj (3,55), Hrvatskoj (3,18), Srbiji (3,13), kao i u Crnoj Gori (2,75)
Beč u znaku Svetosavskog bala i humanosti
Srpska ekonomija
Svetosavski bal, smotra elegancije i tradicije u organizaciji udruženja „Srpski centar“, otvara vrata Hofburške palate, gde se prošlost i sadašnjost prepliću u noći ispunjenoj glamuroznim prizorima i nezaboravnim trenucima. U prefinjenim salama, okupljaju se dame u raskošnim haljinama i gospoda u frakovima
Beč nudi kulturne sadržaje za osobe sa demencijom
Srpska ekonomija
mnogim bečkim muzejima organizuju se obilasci i radionice prilagođeni osobama sa demencijom. Oboleli mogu u sigurnom okruženju da dožive nova iskustva i da se podsete na prošla. Kroz specijalno razvijene kurseve, ture i koncepte razgovora, organizatori žele da unaprede samostalnost osoba sa demencijom
Sezona balova u Beču 2024/25.
Srpska ekonomija
Balska sezona u glavnom gradu Austrije 2024/25. godine počela je 11. novembra, tradicionalnim kadrilom na trgu Graben. Za predstojeće peto godišnje doba, kako nazivaju sezonu balova, organizatori očekuju veliki broj posetilaca. „Ponovo možemo očekivati izuzetnu sezonu sa znatno više od pola miliona posetilaca. I to uprkos opštem porastu cena
Najlepši božićni vašari u Beču
Srpska ekonomija
Već tradicionalno od sredine novembra do 25. decembra najlepši trgovi Beča pretvaraju se u čarobne božićne vašare. U vazduhu se oseća miris božićnih kolača, kuvanog vina i pečenih badema. Stari grad i trgovački centri ukrašeni su prazničnom rasvetom, upotpunjujući božićnu i novogodišju atmosferu
Izložba Johan Štraus – nova dimenzija povodom 200. rođendana kralja valcera
Srpska ekonomija
Digitalna produkcija prikazuje život i delo Johana Štrausa u svim njegovim dimenzijama, a postavljena je na površini od oko 900 m2 i nudi jedinstveni sistem slušalica koji je osetljiv na pokret. Izložba nudi multimedijalnu simfoniju zabave
Beč dobija novi istraživački centar za veštačku inteligenciju u oblasti biomedicine
Srpska ekonomija
Austrijska akademija nauka (ÖAW) i nemačka Fondacija Beringer Ingelhajm inicirali su osnivanje instituta AITHYRA u Beču, koji će koristiti veštačku inteligeciju za biomedicinska istraživanja, sa ciljem da se bolje razumeju bolesti i unaprede terapije
Digitalni plan svih podzemnih i nadzemnih instalacija u Beču dostupan onlajn
Srpska ekonomija
„Digitalni blizanac“ Bečke distribucije prikazuje ukupno 29.500 kilometara dugu mrežu za snabdevanje strujom, gasom, daljinskim grejanjem i optičkim kablovima. Podzemne i nadzemne instalacije su virtuelno dostupne kako na laptopu, tako i na pametnom telefonu
Speeddating: 65 bečkih preduzeća traži naslednike
Srpska ekonomija
Privredna komora Beča poziva 65 bečkih preduzeća, sve zainteresovane i potencijalne buduće preduzetnike-naslednike na događaj “Svaki lonac nađe svoj poklopac” (Topf sucht Deckel) 16. septembra 2024. godine