Oko 15.000 učesnica i više od 77.000 odgovora rezultati su najveće ankete nedavno sprovedene među ženama u Beču „Beč, kakav ona želi“. Njihovi odgovori će biti osnova za konkretne mere i projekte koje će gradska uprava narednih godina realizovati.
Na najvećem istraživanju u Beču sprovedenom među ženama mogle su da učestvuju sve Bečlijke različitog statusa: mlade žene, žene starije od 60 godina, žene migrantskog porekla, majke, samohrane majke, zaposlene žene, žene sa zdravstvenim tegobama kao i žene različitog stepena obrazovanja. Teme ankete su bile izazovi izazvani korona-krizom kao i zadovoljstvo u oblastima stanovanje, obrazovanje, zaposlenost, zbrinjavanje dece/škola, neplaćeni rad, zdravlje i slobodno vreme.
„Više od polovine stanovništva u Beču je ženskog pola. U okviru najveće ankete koja je do sada sprovedena Bečlijke su iznele svoje ideje, želje i potrebe. Cilj je bio da se sagleda životna situacija žena i devojčica u Beču dve godine nakon izbijanja pandemije. Jedna od važnijih tema za učesnice ankete bilo je obrazovanje i usavršavanje. Obrazovanje je ključ da bi se krenulo novim putem i razvijala sopstvena ličnost“, izjavio je gradonačelnik Beča Mihael Ludvig.
Uopšteno su Bečlijke u mnogim oblastima veoma zadovoljne stanjem. Ipak rezultati istraživanja su pokazali da je pandemija samo učvrstila stare uloge. Mlade žene i devojčice izjasnile su se da osećaju veći teret. Nezadovoljstvo postoji kod Bečlijki najpre po pitanju raspoloživog vremena, vremena za socijalne kontakte, slobodne aktivnosti ili vremena za sebe. Sa raspoloživim vremenom za slobodne aktivnosti zadovoljno je ukupno 46 odsto ispitanica (samo 18 odsto je „veoma zadovoljno“). Više od polovine je nezadovoljno.
Posebno majke se osećaju dodatno opterećene zbog realizacije nastave od kuće. Samohrane majke su još više pogođene. Anketa je pokazala da takođe i zaposlene žene neplaćeni rad kod kuće najveći delom obavljaju same.
Po pitanju stanovanja i stambenog prostora 68 odsto Bečlijki je navelo da su zadovoljne, od toga je njih 33 odsto „veoma zadovoljno“. Na temu poslovnog usavršavanja i napredovanja učesnice su poželele više mogućnosti.
Sveukupno se može reći da je anketa pokazala da najveći deo ispitanica za sebe želi više vremena, više prostora i više mogućnosti.