U jednoj od naših dvorana u bioskopu Cineplexx Galerija Belgrade postavićemo najveće platno u ovom delu Evrope, veličine skoro dva teniska terena, kazao je u ekskluzivnom razgovoru za Tanjug rukovodeći partner kompanije Cineplexx Kristof Papusek. Bioskopsko platno zauzimaće prostor od 336 metara kvadratnih.
Najveće, najmodernije i najluksuznije mesto za gledanje filmova u ovom delu Evrope nalaziće se u bioskopu Cineplexx Galerija Belgrade u sklopu Tržnog centra "Galerija" u okviru Belgrade Waterfront projekta. Bioskopska sala, koja je u izgradnji, po obliku i površini više je nalik košarkaškoj dvorani. Papusek osim najvećeg platna najavljuje i najnoviju tehnologiju koja će biti ugradjena u moderni bioskop Cineplexx Galerija Belgrade.
- Sa posebnim uzbudjenjem predstavićemo na ovim prostorima do sada neviđenu IMAX® tehnologiju, koja bioskopsko iskustvo podiže na najviši mogući nivo. Ova tehnologija ne podrazumeva samo džinovsko platno i impresivni zvuk. IMAX® je potpuno jedinstven sistem, koji počinje sa IMAX® kamerom i posebnim filmskim formatom koji beleži čak i najmanji pokret. Nastavlja se sa postprodukcijom i obradom zvuka i uz IMAX® projektor, specijalno dizajniranu salu i zvučni sistem koji kreira trodimenzionalni zvuk pružićemo potpuno nove standarde gledanja filmova ovde u Beogradu - rekao je Papusek za Tanjug.
Cineplexx je u Srbiji prisutan već 10 godina, od 2011. godine. Odlični bisokopi otvoreni su u Beogradu, Nišu, Kragujevcu, Novom Sadu... Investiranje u bioskopsku mrežu nije prestalo ni u uslovima pandemije. Kako je rekao Papusek, za njih je Srbija veoma važno tržište.
- Publika u Srbiji voli da ide u bioskope. Naš zadatak je da obezbedimo što bolje uslove za gledanje filmove u modernim i dobro opremljenim bioskopima bez obzira da li su ostvarenja nastala u lokalnoj-srpskoj i reginalnoj produkciji ili su nastala na različitim svetskim kinematografskim centrima – rekao je Papusek.
Pojavom striming platformi za gledanje filmova i televizijskih formata bioskopi su dobili ozbiljnu konkurenciju, naročito u doba suzbijanja virusa Covid 19.
- Striming platforme namenjene su kućnoj zabavi i na inovativan način predstavljaju gledaocima nova kinematografska i televizijska ostvarenja. Bioskopi su sa druge strane klasičan primer zabave van kuće koja zahteva više utrošenog vremena. Ljudi puno rade, brinu se o deci, roditeljima i sve je manje vremena za zabavu izvan svojih domova. Uprkos tim okolnostima oni radije gledaju filmove u bioskopima. Pre početka suzbijanja virusa Covid 19, 2018. godina je bila najuspešnija Box office godina u istoriji prikazivanja filmova u bioskopima. Neznatno manja poseta je usledila naredne 2019. godine. Ljudi jednostavno žele taj autentični doživljaj filma u bioskopu – rekao je Papusek.
Sagovornik Tanjuga primetio je da se u vreme korona krize svuda u svetu radije gledaju filmovi na striming platformama zbog okolnosti koje vladaju u suzbijanju pandemije i dodao da nema sumnje da će se publika u velikom broju vratiti u bioskope uz povratak ponude i velikih filmova. Kako bi se stvorile okolnosti za normalizaciju poslovanja nužno je da se društva širom sveta prilagode novoj realnosti.
Papusek je istakao da producenti novog filma o legendarnom agentu Džejmsu Bondu žele da se premijera odigra u bioskopu. Zbog toga su je pomerili prvo za jesen ove godine, a pre nekoliko dana za april naredne. To nije jedini film čiji producenti nisu želeli da bude premijerno prikazan na striming platformama.
- Bioskop obezbeđuje publici jedinstven doživljaj filma i to ljudi znaju i umeju da cene – zaključio je Papusek.
Danas su bioskopi u najvećoj krizi u novijoj istoriji, koja ima dve komponente: nemogućnost rada u punom kapacitetu, i izostanak novih sadržaja. Imajući u vidu da producenti odlažu premijere velikih filmova za sledeću godinu jer čekuju na veću posećenost nakon pandemije, Papusek primećuje da je sada je otvorena prilika za prikazivanje domaćih i evropskih filmova. Papusek smatra da bi Vlade svih zemalja u regionu trebalo da podstaknu producentske kuće i distributere da počnu sa prikazivanjem ove vrste filmova i da preuzmu deo finansijskog rizika na sebe.
- Ukoliko bi Vlade obezbedile odredjene zaštitne mere za distributere i filmske producentske kompanije u smislu pokrića troškova premijere i potencijalnih gubitaka za period od dve do tri nedelje prikazivanja u slučaju zatvaranja bioskopa, to bi bilo dobro rešenje."Hotel Beograd" i "Južni vetar 2" su najbolji primer za to " – rekao je Papusek.