Sa Ivanom Kleutom iz marketinške agencije Golin razgovarali smo o primeni savremenih marketinških metoda u našoj zemlji, značaju digitalnog oglašavanja i kretanjima u domenu marketinške industrije.
Koliko kompanije na tržištu Srbijie primenjuju savremene marketinške metode u svom poslovanju?
ompanije u Srbiji nisu imune na globalne trendove. Ovdašnje tržište sve više se otvara za dobre ideje i svako se trudi da odabere metod koji će mu doneti uspeh. Mnoge kompanije prate i shvataju marketinške trendove, ali znatan je i broj onih koji veruju oprobanim, tradicionalnim metodama, i plaše se savremene, digitalne forme, koju u suštini svi neprekidno konzumiramo od jutra do mraka. Golin se već duže vreme služi alatima koji klijentima i te kako pomažu za njihovo uspešno poslovanje. Jedan od tih alata predstavili smo na Kopaonik biznis forumu – Izveštaj o performansama – jedinstveno sredstvo na našem tržištu, kojim se određuje uspeh brenda i njegova pozicija u odnosu na konkurenciju u istoj kategoriji. Rezultat koji kompanije dobiju zahvaljujući Izve- štaju o performansama omogućava im da analiziraju svoj status i odrede svoju dalju poslovnu strategiju. Smatramo da je ovaj alat vrlo koristan za svakoga ko hrabrim pristupom želi da se izdvoji od prosečnosti konkurencije.
Možemo li marketinške agencije na srpskom tržištu da posmatramo kao svojevrsne kvalifikovane savetnike za kompanije koje se oglašavaju ili predstavljaju samo realizatore ličnih ideja vlasnika kompanija?
Kvalifikovan savetnik se trudi da onaj kog savetuje povuče najbolji mogući potez kojim će se bolje pozicionirati na tržištu. Kompanije koje ne shvataju trend u marketingu i ne slušaju agenciju kao svog savetnika konkurencija sustiže i prestiže. Vlasnici kompanija koji ne gazduju određujući agenciji gde treba vezati konja imaju viziju, ali su spremni da saslušaju savet i prihvate sve argumentovane ideje bez straha, sve u cilju dostizanja uspeha. I u tome se ogleda i naš moto: da stvorimo promenu hrabrim pristupom, radom vrednim divljenja i poštovanja.
Ima li srpsko tržište kapacitete da kreativne ideje marketinških agencija apsorbuje i učini ih isplativim?
Internet i protok informacija, razmena ideja, doprineli su većoj inspiraciji i stvaranju kreativnih platformi za klijente i njihove proizvode. Srbiji ne manjka kreativnog potencijala. Međutim, realizacija kreativnih ideja umnogome zavisi od budžeta, a ekonomske prilike u Srbiji nisu kao u svetu, pa su marketinške agencije primorane da se prilagođavaju minimalnim sredstvima. Čak i sa malim ulaganjima, ovde se ipak postižu izuzetni rezultati. U digitalnoj eri, uprkos prostornoj ograničenosti tržišta, ideje ne poznaju granice i prihvaćene su i mimo administrativnih linija. Osim novca, kreativnim idejama može da se ispreči nedostatak hrabrosti klijenta na putu ka realizaciji tih ideja.