Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Ivan Kleut: SRBIJI NE MANJKA KREATIVNOG POTENCIJALA

Ivan Kleut, marketinška agencija Golin
Piše: Milica Krivokapić

Sa Ivanom Kleutom iz marketinške agencije Golin razgovarali smo o primeni savremenih marketinških metoda u našoj zemlji, značaju digitalnog oglašavanja i kretanjima u domenu marketinške industrije.

Koliko kompanije na tržištu Srbijie primenjuju savremene marketinške metode u svom poslovanju?

ompanije u Srbiji nisu imune na globalne trendove. Ovdašnje tržište sve više se otvara za dobre ideje i svako se trudi da odabere metod koji će mu doneti uspeh. Mnoge kompanije prate i shvataju marketinške trendove, ali znatan je i broj onih koji veruju oprobanim, tradicionalnim metodama, i plaše se savremene, digitalne forme, koju u suštini svi neprekidno konzumiramo od jutra do mraka. Golin se već duže vreme služi alatima koji klijentima i te kako pomažu za njihovo uspešno poslovanje. Jedan od tih alata predstavili smo na Kopaonik biznis forumu – Izveštaj o performansama – jedinstveno sredstvo na našem tržištu, kojim se određuje uspeh brenda i njegova pozicija u odnosu na konkurenciju u istoj kategoriji. Rezultat koji kompanije dobiju zahvaljujući Izve- štaju o performansama omogućava im da analiziraju svoj status i odrede svoju dalju poslovnu strategiju. Smatramo da je ovaj alat vrlo koristan za svakoga ko hrabrim pristupom želi da se izdvoji od prosečnosti konkurencije.

Možemo li marketinške agencije na srpskom tržištu da posmatramo kao svojevrsne kvalifikovane savetnike za kompanije koje se oglašavaju ili predstavljaju samo realizatore ličnih ideja vlasnika kompanija?

Kvalifikovan savetnik se trudi da onaj kog savetuje povuče najbolji mogući potez kojim će se bolje pozicionirati na tržištu. Kompanije koje ne shvataju trend u marketingu i ne slušaju agenciju kao svog savetnika konkurencija sustiže i prestiže. Vlasnici kompanija koji ne gazduju određujući agenciji gde treba vezati konja imaju viziju, ali su spremni da saslušaju savet i prihvate sve argumentovane ideje bez straha, sve u cilju dostizanja uspeha. I u tome se ogleda i naš moto: da stvorimo promenu hrabrim pristupom, radom vrednim divljenja i poštovanja.

Ima li srpsko tržište kapacitete da kreativne ideje marketinških agencija apsorbuje i učini ih isplativim?

Internet i protok informacija, razmena ideja, doprineli su većoj inspiraciji i stvaranju kreativnih platformi za klijente i njihove proizvode. Srbiji ne manjka kreativnog potencijala. Međutim, realizacija kreativnih ideja umnogome zavisi od budžeta, a ekonomske prilike u Srbiji nisu kao u svetu, pa su marketinške agencije primorane da se prilagođavaju minimalnim sredstvima. Čak i sa malim ulaganjima, ovde se ipak postižu izuzetni rezultati. U digitalnoj eri, uprkos prostornoj ograničenosti tržišta, ideje ne poznaju granice i prihvaćene su i mimo administrativnih linija. Osim novca, kreativnim idejama može da se ispreči nedostatak hrabrosti klijenta na putu ka realizaciji tih ideja.

Ostali naslovi

Kako Sistem elektronskih faktura može da pomogne u modernizaciji poreskog sistema u Srbiji
Srpska ekonomija
Sa prof. dr Ljubodragom Savićem sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu razgovarali smo o prednostima i izazovima digitalizacije poreskog sistema u Srbiji
Cilj je da nauku i obrazovanje u Srbiji podignemo za lestvicu više
Srpska ekonomija
Rešenjem o imenovanju posebnog savetnika ministra Prosvete Slavice Djukić Dejanović, izabran je profesor doktor Vladimir Jakovljević, još uvek aktuelni dekan FMN u Kragujevcu. To je još jedno priznanje našem poznatom društvenom radniku
Zvezdara je vidljiva na mapi prestonice
Piše: Vesna Zdravković
Ono što je u zdravstvu dom zdravlja to je opština za njene građane. Lekari opšte prakse daju prvu pomoć u lečenju pacijenata, dok je opština mesto na kojem se rešavaju problemi građana iz različitih oblasti, najviše infrastrukturne prirode. Kako funkcionišu stvari na lokalu pitali smo i saznali od Ivone Fuštić koja radi u kabinetu predsednika opštine Zvezdara
U protekle dve godine SOKOJ preteko kolege iz Hrvatske po prihodu
Srpska ekonomija
Povodom informacije dobijene iz Sokoja, da je Dejan Manojlović, dosadašnji direktor Sokoja, dobio poverenje članova Upravnog odbora Sokoja, te da će i u novom mandatu obavljati funkciju direktora, upriličili smo razgovor sa gospodinom Manojlovićem, na ovu , ali i druge aktuelne teme iz života i rada Sokoja
Pravni okvir zaštite podataka o ličnosti harmonizovan je sa standardima EU
Piše: Ljiljana Staletović
Iako obavezu dostavljanja evidencije o licu za zaštitu podataka o ličnosti u Republici Srbiji ima više od 12.000 subjekata, čini se da je nisu svi prihvatili. O tome za Srpsku ekonomiju govori Milan Marinović, poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti
Sokoj konstantno radi na unapređenju položaja naših muzičkih autora
Srpska ekonomija
Na konferenciji CISAC-a, Međunarodne konfederacije društava autora i kompozitora, koja je u decembru održana u Budimpešti, učestvovao je i Sokoj. Delegaciju Sokoja predvodio je Srećko Barbarić, direktor Sektora za dokumentaciju i raspodelu Sokoja
Prioritet - briga o svim kategorijama društva
Piše: Ljiljana Staletović
Ulaganje u infrastrukturu je ključno, ali podrška u zapošljavanju i samozapošljvanju, kulturni i sportski sadržaji, edukativne aktivnosti, obrazovanje, čine život lakšim i usmeravaju parove da porodice vraćaju korenima i opredeljuju se za istinske vrednosti i kvalitetniji život, kaže Bojana Božanić, predsednica Saveta za rodnu ravnopravnost Opštine Čajetina
Kragujevac čini čuda za medicinsku nauku u regionu
Srpska ekonomija
U Banja Luci je nedavno bila promocija knjige „Fiziologija“ koju je priredio tim stručnjaka sa FMN u Kragujevcu. Ovaj fiakultet je najbolje rangiran naš fakultet na Šangajskoj listi i to je razloga da profesor dr Vladimir Jakovljević ima razloga da bude ponosan na svoj tim
Ćutanje uprave prelazi u istoriju
Piše: Ljiljana Staletović
Pravo je građana da traži i dobije informacije od javnog značaja, a obaveza vlasti da ih pruži. Obavezu izrade i objavljivanja informatora o svom radu ima, po nekim procenama oko četrnaest do petnaest hiljada organa vlasti. O tome za Srpsku ekonomiju govori Milan Marinović, Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti
Sokoj dobija novi informacioni sistem
Piše: Vladimir Đurić
Direktor Sokoja Dejan Manojlović, uz prisustvo svojih saradnika Jovana Miloševića, pomoćnika direktora, Predraga Negovana, Direktora IT sektora i Dejana Smiljanića, IT konsultanta, u ime Sokoja je potpisao Ugovor o izradi novog informacionog sistema. O važnosti ovog događaja pričali smo sa direktorom Sokoja Dejanom Manojlovićem