Agencija McCann Beograd osnovana je 1997. godine i deo je jednog od vodećih komunikacionih sistema, I&F McCann Grupe, koja uspešno posluje u 12 zemalja južne i severne Evrope. Koji ste cilj pred sebe postavili na početku poslovanja?
Ove godine obeležavamo 20 godina poslovanja. Mnogo toga se promenilo – tada su to bili počeci ove industrije na našem trižištu, pionirski duh i učenje; danas imamo jednu dinamičnu, aktivnu, pristojno razvijenu industriju u kojoj i dalje ima prostora za rast. Cilj je bio, a i sada je, da rastemo i da se razvijamo, kvalitativno pre svega. Preduslov da rastete je kvalitetan portfolio klijenata, kroz koji stičete i oblikujete svoje znanje, usluge, širite mogućnosti, discipline i tržište. Drugi preduslov je kvalitet ljudi, dakle bogatstvo talenata, znanja i veština. To su dve esencije i dva preduslova i za budući kvalitativan rast.
Nakon višedecenijskog iskustva u advertajzingu, kakvi su izazovi pred ovom profesijom?
Najveći izazov je stalna promena i samim tim i potreba da prepoznate i usvojite izmenjene okolnosti, odnosno da ih predvidite prvi. Promene mogu doći iz različitih izvora – iz tehnologije najpre, ali i iz drugih – recimo podataka kojima danas raspolažete o potrošaču, a kojima niste raspolagali ranije. Takođe, može doći iz izmenjene potrebe potrošača čiji životni stil, mogućnosti, potrebe diktiraju očekivanja od proizvoda i brenda. Imati pravi uvid na osnovu gomile podataka, upotrebiti tehnologiju na pravi način, prepoznati prvi neku potrebu ili je kreirati najuspešnije – to su najveći izazovi. Negovanje pionirskog duha je takođe važno, jer svaki dan saznajemo nešto novo, usvajamo nove tehnologije, otkrivamo nove ili izmenjene potrebe potrošača.
Šta vam je prioritet, potrebe potrošača ili klijenata?
Ako klijent osluškuje potrošača i stavlja njega u centar svoje marketinške strategije, onda posledično i u centar komunikacionih aktivnosti ili inicijativa vezanih za proizvod – postiže se potrebna sinergija. Vi kreirate sadržaj za klijenta koji u svari odgovara na potrebe potrošača.