Sve države Zapadnog Balkana imaju jasan stav i cilj, a to je što skorije učlanjenje u Evropsku uniju. U tom kontekstu, očekivanja su realna, države se kreću u pravcu uvećanja regionalne saradnje kako bi ostvarile sopstvene evroatlantske i integrativne ciljeve, kaže u intervjuu za Srpsku ekonomiju ministar transporta i komunikacija Republike Makedonije Goran Sugareski, ističući da je infrastrukturno povezivanje regiona veoma važno.
Dokle se stiglo sa izgradnjom auto-puteva na Koridoru 8 i kako će se završetak tih radova odraziti na ekonomske odnose sa Albanijom i Bugarskom?
Izgradnja auto-puta na Koridoru 8, konkretnije deonica od Kičeva do Ohrida, radi se s manjim intenzitetom zbog nedostataka koje smo uvideli kada smo preuzeli izvršnu vlast u Makedoniji, a pratile su je brojne nelogičnosti, zbog čega ćemo imati povećanje troškova za više desetina miliona evra. Koliko tačno, pokazaće analize koje radimo. Zbog toga smo ušli u proceduru pripremanja sveobuhvatne analize sa optimalnim rešenjima i sada su u toku pregovori sa izvođačima o tome u kom vremenskom okviru ćemo nastaviti sa izgradnjom na ovom delu Koridora 8. Nema sumnje da je izgradnja auto-puta prioritet, i to ćemo završiti. Isto tako, planiramo nastavak izgradnje na auto-putu do graničnog prelaza Kjafasan, do granice sa Albanijom. Na istoku ćemo sledeću godinu započeti izgradnjom ekspresnog puta do granice s Bugarskom, s mogućnošću da on preraste u auto-put. Generalno, ovo su pravci rada u izgradnji Koridora 8, za koji se nadamo da će znatno uticati na regionalnu saradnju i ekonomsko jačanje naših zemalja. U odnosu na saradnju s Bugarskom i Albanijom, smatram da su sve zemlje saglasne da je brza izgradnja i modernizacija Koridora 8 od zajedničkog interesa za sve nas u regionu.