Efekat do sada sprovedenih reformi na premiju osiguranja je spor, ali vidljiv. Kako u intervjuu za Srpsku ekonomiju kaže Duško Jovanović, generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije, očekuje se da u ovoj godini BDP raste više nego prethodne i dostigne nivo od 3%, a sledeće od oko 3,5. To su dobri i pozitivni znaci. Ali, da bismo i u osiguranju mogli da govorimo o snažnom rastu, potrebno je da kupovina polise postane obavezna stavka u domaćinstvu. Kod nas je, ističe Jovanović, najveći problem da unapred shvatimo da će nam osiguranje možda biti potrebno i da će nas zaštititi, te da je to model ponašanja koji treba promeniti.
Garantni fond pri Udruženju osiguravača Srbije osnovan je 1997. godine radi pružanja ekonomske zaštite putnicima i trećim oštećenim licima koja su pretrpela štetu u saobraćajnoj nezgodi. Šta garantuje taj fond? U kojim slučajevima je dužan da isplati odštetu i koliko na to treba čekati?
Garantni fond garantuje da će šteta biti isplaćena svima koji imaju pravo na naknadu štete ukoliko je ona nastala u saobraćajnoj nezgodi. Štetu, inače, nadoknađuju društva za osiguranje koja su izdala polisu osiguranja za vozilo kojim je šteta pričinjena. Ali, ako to vozilo nema polisu, a moralo je da je ima, onda je tu Garantni fond. Dakle, fond isplaćuje štetu nastalu upotrebom motornog vozila, vazduhoplova, čamca ili drugog prevoznog sredstva čiji vlasnik nije zaključio ugovor o obaveznom osiguranju, a bio je dužan da to učini, zatim nepoznatog motornog vozila, vazduhoplova i čamca, i konačno, prevoznog sredstva koje je bilo osigurano kod osiguravajućeg društva nad kojim je pokrenut stečajni postupak. Garantni fond ima obavezu da isplati naknadu štete u istom obimu i prema istim uslovima kao da je na dan nastanka štete bio zaključen ugovor o obaveznom osiguranju, dakle, do iznosa kojim je, prema zakonu, ograničena obaveza osiguravajućih društava. Zato kažemo da je Garantni fond pri Udruženju osiguravača Srbije garant da će šteta biti nadoknađena svima koji na to imaju pravo. Što se tiče rokova, svi odštetni zahtevi se rešavaju efikasno i u zakonskom roku i, ono što je najvažnije, šteta se uglavnom rešava van sudskog spora. U prošloj godini je, od ukupno isplaćenih odštetnih zahteva, 89 odsto isplaćeno u redovnom postupku, a 11 odsto u sudskom.