Uvođenjem elektronskih dozvola, ali i politikom otvorenih vrata za investitore, kao rezultat Beograd ima potpuni preporod građevinske industrije. Danas je srpska prestonica grad kranova sa više od 1 000 gradilišta. Izgradnjom tri saobraćajna prstena smanjiće se gužve na ulicama, a najvažniji državni projekat danas je beogradski metro. Izgradnjom metroa Beograd će značajno smanjiti potrebu za automobilima koji su zapravo najveći uzročnik gužvi i zagađenja, kaže u intervjuu za Srpsku ekonomiju Milutin Folić, glavni urbanista Beograda.
Koliko je urbanistički plan Beograda prilagođen potrebama građana i savremenim ekološkim standardima?
U prethodnom periodu usvojili smo dva najvažnija strateška dokumenta – novu Strategiju Grada Beograda i novi Generalni urbanistički plan. Kroz ova dva dokumenta postavili smo tri osnovna pravca u kojima se Beograd danas razvija i u kojima ce se razvijati. To su izmeštanje industrije iz centra grada i pretvaranje tih područja u kompaktne stambeno-poslovne komplekse, spuštanje grada na reke koje su najveći neiskorišćeni potencijal Beograda i promena hijerarhije u saobraćaju u korist pešaka, biciklista i javnog gradskog prevoza, čime se pravi grad za ljude umesto za automobile.