Reputacija velnes turističke destinacije zavisi od prirodnog i kulturnog nasleđa, autentičnosti ponude i kvaliteta usluge. To su resursi koji čine osnovu konkurentnosti velnes turističke destinacije i kreiranja autentičnog velnes turističkog proizvoda. Velnes turisti visoko vrednuju lokalno kulturno i prirodno nasleđe i turističku ponudu zasnovanu na lokalnim resursima i tradiciji. Većinu njih u svetu čine tzv. sekundarni velnes turisti, koji na određeno mesto ne odlaze samo zbog velnes usluga već i da dožive destinaciju kroz različite sadržaje. Autentičan velnes turistički proizvod pruža jedinstven doživljaj destinacije i preduslov je za njeno uspešno brendiranje, što pružaocima velnes usluga daje konkurentsku prednost.
To u razgovoru za Srpsku ekonomiju kaže Nataša Ranitović, član Upravnog odbora Evropske SPA asocijacije (UO ESPA), predsednik Velnes klastera Srbije, ambasador Svetskog dana velnesa u Srbiji i ekspert i konsultant Evropske spa-asocijacije u Srbiji za standarde kvaliteta u velnesu.
Kako se kreira autentični velnes turistički proizvod i koliko Srbija u tome koristi iskustva zemalja u regionu?
– Pružaoci velnes usluga u Srbiji nedovoljno koriste komparativne prednosti prirodnog i kulturnog nasleđa da svoju ponudu učine autentičnom i jedinstvenom. Prirodni resursi sve se više koriste kao jedinstven faktor u komunikaciji s gostima, ali se još ne vidi jasna veza između prirodnog i kulturnog nasleđa i velnes i kulturnog turizma i drugih vrsta turizma specijalnog interesa. Evropska inicijativa „Rimske banje Evrope” primer je dobre prakse koji Srbija treba da sledi da bi postala razvijena destinacija velnes turizma.