Dejan Manojlović postao je direktor Sokoja, organizacije za ostvarivanje kolektivnih prava muzičkih autora, početkom ove godine. Sačekali su ga brojni problemi s kojima se suočavaju autori muzike koji pokušavaju da štite svoja prava od masovne piraterije preko interneta i softverskih slabosti programa za raspodelu novca, kao i pravne začkoljice s korisnicima muzike.
– Sokoj već dugi niz godina radi vrlo stabilno i dobro, što se tiče prikupljanja novca od korisnika muzike. Naplata je iz godine u godinu sve veća. Postoji mnogo prostora da to bude i bolje. Imali smo veliki problem zbog dugogodišnjeg neplaćanja RTS-a, koji smo uspešno rešili. „Pink” neko vreme, takođe, nije plaćao jer nije bio registrovan u Srbiji, a sada se vratio i redovno plaća. Pričam o najvećim emiterima muzike, od kojih dobijamo zaista znatnu sumu za naše autore. Osim velikim, naknade naplaćujemo i manjim emiterima, te reemiterima, kao i ugostiteljskim objektima koji javno saopštavaju muziku. Naplaćujemo muziku koja se izvodi na koncertima, festivalima, pa čak i u manjim dvoranama ili na svadbama. Pokušavamo da podignemo nivo naplate na digitalnim servisima. Muzika se tamo sada najviše sluša, ona odlazi s klasičnih medija, TV-a i radija, pa se sve više sluša preko kompjutera ili mobilnih telefona. Na primer, Prvi kanal „Pinka” sada ima dosta rijaliti programa na kojima gotovo da i nema muzike. Muzika se seli na digitalne platforme tipa Jutjub, Dizer, Spotifaj. Mi već nekoliko godina radimo na zaključivanju ugovora s tim velikim svetskim digitalnim platformama. Svesni smo da će u budućnosti veća naplata dolaziti upravo odatle – priča Manojlović za Srpsku ekonomiju.
Opširnije u štampanom izdanju magazina Srpska ekonomija i Tačka koji je na kioscima.