Tropikalizam kao umetnički pokret nastao je u Brazilu sredinom šezdesetih godina i to isključivo se odnosio na novu muziku koju izvode umetnici kao što su Kaetano Veloso ili Horhe Ben. Prema njihovim rečima, ovo su negovali jedinstven mentalni stav prema životu - hedonističko uživanje u različitosti.
Uz album “Djure i mornara” “Tropikalizam” iz 2000. godine u izdanju slovenačkog “Biveco records” stvoren je svojevrsni novi umetničko avangardni pokret, koji je uključivao konceptualne art nastupe u klubovima (Klub BUS i klub FEST), pozorišne koncert performanse (Barutana i Dom Omladine Beograda), “Malu knjigu tropikalizma” sa manifestom pokreta na četiri jezika, ali i nevladinu organizaciju “Ecologia Urbana” koja se bavila odrivim razvojem i zastitom životne sredine. “Tropikalizam” je imao svoj radijski šou program “Pučina” koji se emitovao na radio Indexu. Snimljen je i istoimeni TV šou prikazan na RTS-u 2001. godine, kao i humoristički tropikalistički serijali “Leto u El Ranču” i “Zima u selu Zavlaka” (2003, RTS).
- Prvi promotivni događaj u klubu Bus u Beogradu (septembar 2000) predstavila je muziku i manifest Tropikalizma. Prve poklon radove za "Muzej Tropikalizma" na koncertu dali su umetnici Peđa Nešković i Dragan Papić. Na drugom promotivnom dešavanju u klubu Bus (oktobar 2000), ljudi su primani u članstvo Tropikalističkog kluba. Predstava "Zima, zima, e pa šta" je treći događaj je održan u beogradskom Domu omladine (novembar 2000). Tada je predstavljen Tropikalistički kalendar sa 17 meseci i tropikalistički horoskop sa 17 znakova. U decembru 2000. na prvi dan slave Sv. Nikole osnovana je NGO organizacija "Ecologia Urbana" kao zvanično promotivno telo Tropikalizma. U januaru 2001, "Ecologia Urbana" je predstavila svoj projekat "Tropikalizma" na regionalnoj konferenciji na REReP za Balkan u Beogradu. U februaru 2001, nedeljni šou pod nazivom "Tropikalistički klub" je objavljen u Beogradu na radio Indeksu. U ovom interaktivnom živom radio programu obradjene su sledeće tropikalističke teme: "Veličina ničega", "Konačnost beskonačnog", "Sociologija grudnjaka", "uloga koktela u Tropikalizmu", "Uloga Pekinških patki u istoriji civilizacije "," Tajna okruglih piramida","Nimfomanija - poremećaj ili božanski dar "," Kremacije ili tradicionalne sahrane "," Značaj Bonsaija za Tropikalizam"," svrha komaraca ", "Veronauka - da ili ne", "Pečurke i gljive", "Parfemi i prekršaji mirisa", "Nove metode depilacije", i tako dalje – priča Djurić.
Tropikalisti su učestvovali u manifestaciji "Al je lep ovaj svet", povodom Dana planete Zemlje (april 2001). Tada su članovi pokreta puštali zmajeve i čitali pesme Jovana Jovanovića Zmaja. "Ecologia Urbana" NVO su učestvovali u organizaciji događaja na kalemegdanskom platou ispred Beogradskog pobednika.
U junu 2001, izdaju ekološku brošuru koja sadrži Arhusku konvenciju, projekat zaštite životne sredine, poeziju i Tropikalistički horoskop. Letak je distribuiran na Svetski dan zaštite životne sredine u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu. Tropikalisti učestvuju u internacionalnom ekološkom seminaru u Berlinu, Parizu i Beogradu.
- Septembra 2001. održano je video učešće Tropikalista u prvoj međunarodnoj konferenciji o stanju životne sredine za oporavak Jugoslavije (ENRI 2001). Multimedijalna prezentacija Tropikalizma učesnicima konferencije, izložba fotografija "Problemi lokalne zajednice zagađenja" i, poslednje ali ne manje važno, uživo muzičko predavanje uz muziku "Đura i Mornari" - podseća Vladimir Djurić Djura.
“Tropikalizam šou” snimljen je 2001. godine na RTSu u režiji Miška Milivojevića. Tropikalistička telenovela "Zima u El Ranchu" snimljena za RTS. Snimljeno osam poslusatnih epizoda u režiji Petra Stanojlovića. Serija nikad nije emitovana. Na drugom programu RTSa kao deo novogodišnjeg programa (2002) prikazana je specijalna tropikalistička emisija "Zima u selu Zavlaka" u režiji Petra Stanojlovića.
Prvi deo razvoja Tropikalizma trajao je od 2000. godine do kraja 2017, odnosno 17 godina od dana njegovog osnivanja. U drugom periodu treba da traje večno. Tropikalisti veruju da je njihov program dobar za razvoj komunikacije i samosvesti ljudi na planeti Zemlji.
Tada je nastao i svojevrsni Tropikalistički manifest od 17 tačaka. - Oslanjajući se na ideje brazilskih tropikalista, srpski Tropikalisti objaviti su svoj manifest u 2000. Godini – objašnjava Vladimir Djurić koji je jedan od osnivača srpskog Tropikalizma.
Osim Djurića, osnivači srpskog Tropikalizma su i Nenad Surla Suki, Aleksandar Kisić Kisa i Mladen Arsenijević Arsa. Oni su istovremeno osnivači nevladine organizacije "Ecologia Urbana". Vladimir Đurić Đura i Mladen Arsenijević Arsa su iste godine snimili CD i audio kasetu "Tropikalizam" sa svojim bendom "Đura i Mornari". Oni su bili muzička pozadina svakog Tropikalističkog događaja izmedju 2000. i 2001. godine.
Sećajući se tih vremena, Vladimir Đurić za naše čitaoce komentariše ovaj skoro zabiravljeni manifest.
- Ideja je bila da se Tropikalizam odmah učini značajnim, već u startu. Svako ko bi pročitao ili čuo prvu tačku kja glasi Tropikalizam je Tropikalizam morao bi da se nasmeje. Pročitao sam na koncertima «Djure i mornara» par puta sve tačke manifesta. Uvek bi se svi najviše nasmejali prvoj tački. To je isto kao kada bi se reklo belo je belo ili jedan je jedan. Besmisleno i tačno istovremeno. Dok smo kreirali tropikalističke ideje, bilo nam je važno da budu prosvetljujuće u maniru zen budizma i njihovih koana. Posebno smo kasnije napravili i svoje Tropikoane.
Želeli smo da istaknemo da «plejboj životni stil» nove bogataške elite, koji je često samo obični raskalašni hedonizam, nema puno veze sa Tropikalizmom. Tropikalizam je više zabava za siromašne, ali bogate duhom.
Poigrali smo se sa osnovnim religijskim načelima, sa dualizmom manihejaca, judaista, jednog dela hrišćana, koji veruju u suprotnosti Boga i Satanu, dobro i zlo, lepo i ružno. Ideju troičnosti preuzeli smo od pravoslavnih religioznih filozofa. Ti i ja smo troje, zvuči nelogično tačno i poetski moćno. Da smo želeli da se ozbiljnije posvetimo Tropikalizmu kao nekoj vrsti vere, insistirali bi na ovoj tački.
Obožavanje žena i dobre kapljice je odlika zdravih vedrih muškaraca kakvi Tropikalisti žele da budu. Broj 17 je izabran kao broj veselja i sreće. Mnogo smo raspravljali o smislu tog broja. Numerološki je nebitan, izuzev što je zbir dve cifre jednak broju 8, broju koji označava beskonačnost i besmrtnost.
Važna tačka za sledbenike Tropikalizma. Sve duhovno što imamo u sebi podelili bi sa svima, od svakakvih znanja preko pozitivne energije do moći imaginacije. Novac i ostala materijalna dobra koja svaki biznismen tropikalista stekne, ne treba da deli sa drugima. Niko ga ne sprečava da deli i novac i materijalna dobra, ako sam želi. Ova tačka spada u konzervativnije u manifestu.
Dobar provod je zaista značajan Tropikalistima. Čovek se može dobro provesti na različite načine, nekom je za to potrebna žurka sa prijateljima, nekom koncert omiljenog benda, nekom dobra knjiga na plaži, nekom rajski orkestar u klubu Frenk Sinatre. Dobar provod više znači dobro raspoloženje, pozitivni duh, snažna vitalnost, jaka volja za životom, energija koja toliko prija da se materijalizuje. Veoma težak zadatak za obične ljude bačene na ovu surovu planetu.
Na primer: «Ne klepeći nanulama, zagonetni zumbule» bi se reklo «Ke klepeći kakulama, dagonetni dumbule». Ovo jeste pomalo glupava metoda, ali blago pijano društvo u kafani se primenjujući ovu metodu može sjajno zabaviti. Osim toga nije ni malo lako menjati slova u rečima koje imaju smisao. Da ili ke, Dašto – dato!
Temperatura je nešto o čemu sam često razmišljao u životu i o čemu sam čitao naučne studije. Ljudi retko razmišljaju zašto je njihova telesna temperatura izmedju 35,5 i 41,5 stepen. U ovom malom temperaturnom rasponu od pet ili šest stepeni opstaje naš život. Zbog čega ljudima najviše prija spoljna temperatura vazduha ili vode u rasponu od plus 17 do plus 30 stepeni. Takva temperatura je zaista najčešća u tropskim krajevima. Tropikalisti moraju prosto da misle o tome.
Tropikalisti ne žele da imaju Kjerkegorovsku dilemu pred sobom. Da li je lepša ova ili ona torta? Čokaladna ili voćna? Obe su lepe, dakle i ova i ona.
U tački 10 se objašnjava da je seksualnost u osnovi svake komunakacije. Svaki razgovor je neka vrsta seksa. Dobar razgovor je u kasnijoj životnoj dobi odlična zamena za seks. Seksualnost treba tumačiti kao zadovoljstvo koje se stvara kada se usaglase svi aspekati ljudskog bića. Tropikalizam samo uvidja tu prostu životnu istinu.
Tačka 11 je parafraza Marksove čuvene završne tačke iz «komunističkog manifesta», Tropikalizam želi poput komunizma da se širi kao jedna pozitivna utopija, ali ne želi da se pretvori u svoj surogat. Stoga izmena sveta ne treba ni da se desi.
Tačka 12 objašnjava još jedan apsurd koji je moguć. Neko može plesati sa devojkom koja nosi veo preko lica ili sa nekom koja ima probušen jezik. Bitna je zabava. Tropikalizam je u više u samom plesu, u pokretima.
Tačka 13 je prava hologramska paradigma. Tropikalisti misle da je sve povezano neverovatnim vezama, slično kao što su razmišljali Sumatraisti. Svim i svakom su jin i jan.
U Tropikalizmu se zaista nalazi po malo od svakog mogućeg umetničkog ili revolucionarnog pokreta. Nadjite bilo koji izam i naći ćemo mu prirodnu vezu sa Tropikalizmom.
U studiji španskog mislioca Ortege i Gaseta «Pobuna masa» na lep način se objašnjava smisao elitizma i njegova očajnička želja da preživi u svetu masovne produkcije. Ukus elitiste i ukus masovnog konzumenta jesu različiti, ali i jednima i drugima bi se lako mogao svideti Tropikalizam. Srećne sobe su lanci prostorija koji bi Tropikalisti otvarali u gradovima, koje služe samo da bi čovek ušao u njih i gledao se u krivim ogledalima, smejao se kao i ostali, te konačno bio srećan makar na par minuta.
Taj koji ne razume Tropikalizam ne može biti u potpunosti srećan.
Tropikalisti veruju da postoji moćna energija koja je jača od materijalnog sveta i zovu je ljubavna vatra. To može biti plamen Božiji, elektična struja ili erupcija sunca. Ljudi na žalost nisu sposobni da budu celokupni deo te energije. Deo koji je u ljudima svestan da negde blizu postoji moćna ljubana vatra, je božija čestica. Ne možemo dotaći, ali možemo osetiti ljubav, sreću, nostalgiju za drugim dimenzijama – objašnjava Vladimir Djurić Djura.
Spotovi
Heroji Macho tip
https://www.youtube.com/watch?v=vfO1FBdFGK0
Heroji Bilder
https://www.youtube.com/watch?v=xmOa5KZVyMU
Heroji Bejrut
https://www.youtube.com/watch?v=AaUw6obGoJc
Heroji Kiza rok
https://www.youtube.com/watch?v=toaHEfxgcnU
Vladimir Djurić Djura Zarobljenik srebra
https://www.youtube.com/watch?v=2Dga0ka1x24
Djura i mornari Tekila
https://www.youtube.com/watch?v=0eXjUFsST2I
Djura i mornari Andjeli i orkestri
https://www.youtube.com/watch?v=2wE7bExC4vU
Djura i mornari Zgromiću te ja
https://www.youtube.com/watch?v=BsY-L4Gq_X4
Djura I mornari pada kisa
https://www.youtube.com/watch?v=bfMEBoIjyGA
Djura mornar Kontesa
https://www.youtube.com/watch?v=frmYZYVLAi4
Djura i mornari romantika
https://www.youtube.com/watch?v=twDLsgmSt8c
Djura i mornari i Vojvodjanski san
https://www.youtube.com/watch?v=u7_RIhTIw4w&list=RDBsY-L4Gq_X4&index=5
Djura i mornari Akustik
https://www.youtube.com/watch?v=qDBl7KzKY54
Djura i mornari Beogradski pobednik