Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Prodaja polovnih automobila u 2022. godini

Tržište automobila
Srpska ekonomija

Značajan pad prodaje polovnih automobila obeležio je godinu iza nas. Kupci polovnjaka i dalje preferiraju dizel motor, a većina kupljenih vozila je starija od 10 godina.

Prethodni period u automobilskoj industriji obeležio je poremećaj lanca snabdevanja i proizvodnje novih vozila, kao i deficit sirovina i komponenti. Usled toga, na tržištu se pojavio disbalans ponude i potražnje koji datira još od pojave pandemije virusa COVID-19, a dodatno je produbljen sukobima u Ukrajini i aktuelnim dešavanjima u svetu. Ovakva situacija odrazila se i na tržište polovnih automobila i rezultirala manjom ponudom, ali i rastom cena. Koliko je celokupna situacija uticala na samu prodaju polovnjaka, otkriva deo tradicionalne godišnje analize tržišta sajta Polovni automobili.

Ova analiza obuhvatila je prodajne rezultate u 2022. godini, kretanje cena polovnih automobila, kao i anketu sprovedenu među 11.400 korisnika, odnosno kupaca i 189 trgovaca automobilima, kojom su ispitani njihovi stavovi i prognoze za naredni period. Dalje u ovom tekstu biće više reči o samoj prodaji, najprodavanijim brendovima i vrsti goriva.

Prema pomenutoj analizi, koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“-om, prodaja polovnih automobila iz uvoza tokom 2022. godine manja je za 15% u odnosu na prodaju ostvarenu u tokom 2021. godine. Podatak koji je donekle iznenađujuć jeste da je prodaja polovnih automobila iz uvoza u 2022. godini manja za 8% od njihove prodaje u 2020. godini, kada je na snazi bilo vanredno stanje i lokdaun.

Značajno je da se osvrnemo i na ranije podatke, odnosno anketu sajta Polovni automobili realizovanu tokom maja prethodne godine, u okviru koje su prodavci automobila podelili svoja očekivanja od prodaje, a koja su već tada ukazivala na mogućnost ostvarivanja slabijih prodajnih rezultata u 2022. godini. Usled sukoba u Ukrajini, čak 74% tada anketiranih trgovaca navelo je da očekuje pad prodaje, 18% smatralo je da aktuelna situacija neće imati efekte na prodaju, dok je svega 7,5% očekivalo rast prodaje.

Ipak, s obzirom da se polako ponovo stabilizuju lanci proizvodnje, nije mala mogućnost da nam tekuća godina donese nešto bolje prodajne rezultate. Svakako, važno je istaći da se to neće dogoditi preko noći, već da je potrebno vreme da se uspostavi narušeni balans ponude i potražnje, koji dalje diktira i cene.

U skladu sa tim su i rezultati nove ankete koju je sproveo sajt Polovni automobili tokom januara ove godine. Oni se veoma razlikuju od njihovih prognoza za 2022. godinu. Naime, čak 46% prodavaca očekuje rast prodaje u narednom periodu. Oko 30% njih ipak veruje da će prodaja biti na istom nivou kao prethodne godine, a 24% navodi da očekuje pad prodaje.

Kao i ranijih godina, u 2022. godini najveći broj kupaca polovnih automobila odlučio se za kupovinu onih sa dizel motorom. Stoga, čak 65% prodatih polovnih automobila činila su vozila sa dizel motorom, a 31% na benzin.

Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault.

Kada je reč o godištu, interesantan je podatak da su se u prošloj godini najviše kupovali polovnjaci proizvedeni između 2007. i 2010. godine, a upravo ova godišta činila su gotovo 38% ukupne prodaje polovnih automobila u prethodnoj godini. Tako, nije začuđujuć ni podatak da je gotovo 80% svih prodatih polovnih automobila u 2022. godini starije od 10 godina.

Ostali naslovi

Kako finansije oblikuju naše zadravlje
Srpska ekonomija
Zvuči kao floskula, ali je činjenica jasna: finansijski stres vremenom utiče i na naše fizičko zdravlje. Svetska zdravstvena organizacija (WHO) i Global Financial Health Initiative ukazuju na snažnu vezu između finansijskih briga i poremećaja poput anksioznosti, depresije, nesanice, hroničnih zapaljenja i povišenog krvnog pritiska
Leto je najbolje vreme za promenu posla
Srpska ekonomija
Kada pomislimo na leto, obično su nam odmor, plaže i kupanje prva asocijacija. Jednostavno, najtoplije godišnje doba povezujemo sa opuštanjem i razbibrigom, a ne još jednom stepenicom u karijeri. Ipak, razmislite još jednom. Dok drugi planiraju godišnje odmore ili su već na odsustvu, za vas se potencijalno stvaraju brojne prilike
Ko je odgovorniji? Gen Z vs Milenials
Srpska ekonomija
Šta je za vas odgovornost? Da na poslu obavljate sve zadatke revnosno, da ne kasnite kad se nalazite s prijateljima, ili kad platite sve račune čim stignu? Sve ovo ili ništa od navedenog je podložno tumačenju, ali postoji jedna kategorija oko koje nema pregovora – odgovornost u saobraćaju, zato što je to dužnost koju imamo prema ljudskim životima
Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta
Czechoslovak Group - Ključni igrač u globalnoj odbrambenoj industriji
Srpska ekonomija
Kompanija Czechoslovak Group (CSG), evropski industrijski lider u odbrambenom i tehnološkom sektoru, specijalizovana za proizvodnju malokalibarske municije, vazduhoplovnu i automobilsko-železničku industriju, osnovana je 1995. godine
Šta o finansijama možemo da naučimo od pčela?
Srpska ekonomija
Posmatranjem načina na koji pčele funkcionišu u svojoj zajednici, možemo prepoznati iznenađujuće paralele sa osnovnim principima finansijske pismenosti. Njihova posvećenost štednji, jasno definisane uloge i dugoročno planiranje su i dobar model za odgovorno upravljanje ličnim i porodičnim budžetom
Kako su se voleli Hercegovci i Savamala
Srpska ekonomija
Baš kao što se u Beogradu vekovima unazad susreću Sava i Dunav, tako su mu i brojne ličnosti dolazile u zagrljaj kako bi ostvarili svoje snove. Među njima se ističu dva ponosita Hercegovca koji su, svaki na svoj način, zadužili grad u koji su bili zagledani i zaljubljeni do kraja života: Moma Kapor i Luka Ćelović
Na koji način projekat EKOOPŠTINA oblikuje budućnost održivih rešenja na lokalne zajednice
Srpska ekonomija
Projekat EKOOPŠTINA pomaže lokalnim samoupravama da promovišu održiva rešenja u oblastima upravljanja otpadom, upravljanja vodama... O projektu govori Bojana Zeković, docent na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu