Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Šta je kupcu važno pri izboru i kupovini automobila?

Beograd
Srpska ekonomija

Pri kupovini vozila najznačajniju ulogu ima cena, najveća potražnja je za onima cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra, dok se automobil najčešće kupuje na svakih pet do deset godina. Sajt Polovni automobili sproveo je anketu među 4960 korisnika, odnosno potencijalnih kupaca, a rezultati su pokazali koliko često se automobili kupuju u našoj zemlji, koliko dugo se traga za četvorotočkašima, koliko novca se izdvaja za kupovinu, kako se ona finansira, kao i šta je najznačajnije kupcu pri izboru vozila.

Proces kupovine 

Najveći broj ispitanika, gotovo trećina njih (31,16%), navela je da automobil kupuje svakih pet do deset godina. Nešto manji broj kupaca (27,72%), automobil menja na tri do pet godina, a više od 17% njih to čini na svake dve do tri godine. Manji, ali značajan procenat anketiranih (8,95%) iznelo je da automobil kupuje svake godine, dok, sa druge strane, blizu 10% njih automobil menja na deset do petnaest godina.

Iako mnogi ljubitelji četvorotočkaša provode dosta vremena razgledajući različite modele, oglase i ponudu, kroz anketu smo ispitali koliko je zapravo kupcima potrebno vremena da izaberu svoj sledeći automobil, odnosno koliko traje sam proces od početka potrage do kupovine. Više od 30% ispitanika automobil pronađe za samo mesec dana. Na osnovu dobijenih podataka, možemo reći da čak 65% kupaca automobil izabere i kupi u prva tri meseca od početka potrage, dok za 20% njih ovaj proces traje između tri i šest meseci.

Zanimljivo je da je polovina anketiranih kupaca svoj automobil kupilo od fizičkog lica, gotovo 30% njih svog ljubimca pronašlo je na auto placu, oko 14% automobil je kupilo od poznanika, a svega 4% kroz proces zamene za drugi auto.

Šta je sve važno pri izboru

U okviru ankete istraženo je i koji faktori su kupcima važni pri izboru automobila, kao i koliko se svakom od njih pridaje značaja u ovom procesu. Anketirani kupci ocenjivali su različite faktore koji mogu igrati ulogu u kupovini automobila na skali od 1 do 5, a prema dobijenim rezultatima najznačajniji od njih jeste cena, sa prosečnom ocenom 4,24 od 5. Nakon cene, kao najvažnije stavke koja se uzima u obzir pri kupovini automobila, sa ocenom iznad 4, redom slede: istorija održavanja, vrsta karoserije i marka automobila. Na listi su i: godina proizvodnje, potrošnja i vrsta goriva, pređena kilometraža, troškovi održavanja, kao i nivo opreme.

Koliko novca se izdvaja za kupovinu 

Anketirani ispitanici koji planiraju kupovinu automobila u narednih godinu dana izneli su i koliko novca su spremni da odvoje. Najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 EUR (23,94%), zatim od 5.000 do 7.000 EUR (17,77%), 2.000 do 3.000 EUR (13,94%) i 7.000 do 10.000 EUR (13,84%).

Anketa sajta Polovni automobili otkriva i kakvi su planovi kupaca u pogledu načina finansiranja automobila. Većina anketiranih, čak 80%, navela je da će automobil platiti gotovinom. Za kupovinu na kredit opredeliće se oko 17% ispitanika, a svega 2% planira da automobil kupi putem lizinga.

Ostali naslovi

Na koji način projekat EKOOPŠTINA oblikuje budućnost održivih rešenja na lokalne zajednice
Srpska ekonomija
Projekat EKOOPŠTINA pomaže lokalnim samoupravama da promovišu održiva rešenja u oblastima upravljanja otpadom, upravljanja vodama... O projektu govori Bojana Zeković, docent na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
Rast malvera u mobilnom bankarstvu i fišinga u kriptovalutama
Srpska ekonomija
Malver u mobilnom bankarstvu porastao 3,6 puta a fišing u kriptovalutama skočio za 83%. Zemqe napogođenije finansijskim malverom za računare bili su Turkmenistan, Tadžikistan, Kazahstan, Švajcarska, Kirgistan, Meksiko, Argentina, Paragvaji Urugvaj
CSG grupa Fondacijom podržava zaposlene i mlade
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ je primer uspešne integracije tradicije i inovacija u industrijskom sektoru. Kroz kontinuirana ulaganja u opremu, revitalizaciju proizvodnih kapaciteta i stručnu obuku radne snage, fabrika je postala jedno od ključnih mesta za proizvodnju visokokvalitetnih vojnih i industrijskih proizvoda u regionu
Inovativni fasadni sistem, jednostavan za primenu
Srpska ekonomija
Kompanija Saint-Gobain u svom portfoliju ima novi fasadni sistem EnveoTherm, koji je razvila koristeći najnovije tehnologije uz izuzetne performanse, sa visokom fleksibilnošću u dizajnu i kao adekvatno rešenje za sve vrste objekata koji je ETA (European Technical Assessment) sertifikovan
Informisanje u doba veštačke inteligencije
Srpska ekonomija
Gotovo 63 odsto predstavnika poslovne zajednice u Srbiji potvrdilo je da koristi AI alate u poslovnom okruženju. Ovaj procenat je možda i veći jer deo njih koristi alate koje ne prepoznaju kao veštačku inteligenciju. AI alati se već dosta koriste za efikasnije, brže i jednostavnije istraživanje i prikupljanje informacija, dobijanje inspiracije, kreiranje tekstualnog, foto i video sadržaja...
Veliki povratak elegancije i šarma starog Beograda
Srpska ekonomija
Hotel Bristol, delo čuvenog arhitekte Nikole Nestorovića izgrađen između 1910. i 1912. godine, nije bio samo arhitektonska ikona Beograda, već i dom brojnim istaknutim ličnostima, uključujući Džona i Dejvida Rokfelera, Josipa Broza Tita, šahovskog velemajstora Garija Kasparova i pisca Momu Kapora
Gospodski provod sa Vladom Georgijevim
Srpska ekonomija
Vlado Georgijev ponovo otkriva čari vrhunske muzike kroz jedinstvenu seriju koncerata pod nazivom „Gospodski provod“u Sava Centru. Nakon što je decembarska serija nastupa osvojila srca posetilaca, Vlado se vraća na scenu sa novim terminima – 8., 9. i 10. februara – kada će, u „plavoj dvorani“, ponovo dočarati magiju trenutaka koji se pamte
Zamenom javne rasvete za tri meseca Užice ima uštedu od 26,5 miliona dinara
Srpska ekonomija
Grad Užice je uspešno sproveo projekat rekonstrukcije, racionalizacije i održavanja javnog osvetljenja, primenjujući model javno-privatnog partnerstva (JPP). Pre realizacije, godišnji troškovi za javno osvetljenje, obuhvatali su potrošnju električne energije i troškove održavanja, oko 900 hiljada evra
Ulaganje od 25 miliona evra fabrike „14. oktobar“ i zadovoljstvo zaposlenih
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ planira ulaganja u modernizaciju proizvodnog parka, povećanje obima proizvodnje i uvođenje novih robotizovanih linija, kao i nova radna mesta. U naredne dve godine ulaganje od 25 miliona evra ima za cilj dupliranje proizvodnje i konkurentnost na tržištu
Novi arsenal sajberkriminalaca i rastuća pretnja po poslovanje
Srpska ekonomija
Veštačka inteligencija transformiše industrije širom sveta. Iako postavlja temelje za veću inovativnost i efikasnost, ona takođe pruža nove prilike za sajberkriminalce. Veštačka inteligencija je bez sumnje snažno oružje za hakere koje donosi neviđene pretnje za preduzeća