Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

SRBI VOLE LUKSUZ NA TOČKOVIMA

OSTOJA MIJAILOVIĆ, GENERALNI DIREKTOR BRITISH MOTORS SRBIJA
Piše: Tanja Janković
Prvi čovek prestižne britanske kompanije u Srbiji ističe da je i domaće tržište pokazalo da ima kupce za premijum automobilske brendove. Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila.

Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine, kaže u intervjuu za Srpsku eonomiju  generalni direktor British Motors Srbija Ostoja Mijailović. Prvi čovek ove prestižne britanske kompanije u Srbiji ističe da je i domaće tržište pokazalo da ima kupce za premijum automobilske brendove.

Voziti jaguar ulicama Beograda nekada je bio bum, jer se radilo o jednom vozilu na prostoru cele velike Jugoslavije. Ko su danas kupci ove jedinstvene svetske marke i kako je poslovati s Jaguarom u Srbiji?
Veliko nam je zadovoljstvo što je u septembru ove godine u Beogradu otvoren British Motors JLR centar, najmoderniji prodajno servisni centar za britanska premijum vozila – jaguar i lendrover, opremljen u skladu s najvišim svetskim standardima JLR grupe. Time su najnoviji modeli ovih brendova postali dostupni i ljubiteljima premijum automobila u Srbiji, koja je postala deo samog vrha evropske automobilske scene. Srbija svakako ima kupce za premijum automobilske brendove, o čemu govori podatak da se u godišnje u našoj zemlji proda oko 3.000 premijum vozila nekoliko brendova. Jaguar i lendrover predstavljaju sklop elegancije, stila, vrhunske tehnologije i kvaliteta, te čvrsto verujem da će u narednom periodu postati omiljeni premijum brendovi u Srbiji.

Sjajan je marketinški slogan “Pruža osećaj jaguara, vozi poput jaguara, jaguar je do srži”. Šta o tom jaguaru kaže prvi čovek ove prestižne britanske auto-kuće u Srbiji?
Jaguar je luksuz na točkovima. O njemu najbolje govore prestižna svetska priznanja, poput Zlatnog volana 2016, nedavno osvojenog u Berlinu, nagrade koju tradicionalno, od 1976, dodeljuje nemački nedeljnik Bild am Sonntag. Jaguarov model jaguar XF osvojio je ovogodišnju nagradu za najbolji sedan u svojoj kategoriji (Mid-Full-size), dok je u SUV kategoriji model jaguar F-PACE osvojio veliko drugo mesto.

Šta je opredelilo kompaniju British Motors da najmoderniji prodajno-servisni centar u istočnoj Evropi i jedini ovlašćeni servis u Srbiji za jaguar i lendrover vozila, na površini od 11.000 kvadratnih metara, bude izgrađen baš u Beogradu, na Zrenjaninskom putu?
Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine. S tim u vezi, JLR grupa ulaže mnogo u razvoj novih tehnologija i proizvoda, a samo prošle godine uložena je 3,1 milijarda dolara u kapitalne investicije. Srbija je odabrana za otvaranje najvećeg JLR centra u Evropi na osnovu dobrog strateškog položaja, a planira se otvaranje sličnih centara u celoj Adrija regiji u narednih godinu dana.

Kakav trening prolaze zaposleni da bi mogli da se pojave pred kupcem jaguara i po čemu se u ovom segmentu poslovanja izdvajate od ostalih auto-brendova?
Osim opremljenosti salona po najvišim standardima, British Motors JLR centar nudi i premijum servisnu i prodajnu uslugu po najsavremenijim standardima JLR grupe. Trenutno u našem centru radi 50 zaposlenih, koji su prošli strogu selekciju, a svoja znanja su dodatno usavršavali u Velikoj Britaniji i ostalim JLR trening centrima. To nas po kvalitetu izdvaja i svrstava u sam vrh automobilske industrije Srbije. Naš tim profesionalaca je na raspolaganju kako vlasnicima tako i kupcima premijum JLR brendova.

Kako ocenjujete aktuelnu situaciju u domaćoj automobilskoj industriji?
Srbija je kroz istoriju preživela velike oscilacije kad je u pitanju automobilska industrija. Što se tiče premijum vozila, tržište Srbije je stabilno od 2011. godine. Trenutno, otvaranje JLR centra za premijum britanska vozila daje vetar u leđa i dodatni pozitivni signal da se tržište automobilske industrije u Srbiji stabilizovalo. Najvažnije je da Srbija prati korak sa svetom, a verujem da će u narednom periodu automobilska industrija u Srbiji doživeti veliki uspeh.

Koji su poslovni planovi za 2017. godinu i vozeći se kojim autom će ih realizovati direktor Jaguara?
Misija JLR centra u narednom periodu je da, pre svega, pruži vrhunsku uslugu svojim korisnicima. U skladu sa razvojem JLR na nivou grupe, JLR centar Srbija će pratiti aktuelne trendove. Mogu da najavim da će u narednom periodu u Beograd stići tri potpuno nova modela jaguara i lendrovera. Plan je da se u prvoj fiskalnoj godini, do 31. marta 2017, u Srbiji proda 150 modela oba brenda. Takođe, želeo bih da najavim da će od naredne godine JLR biti prisutan i na tržištu Crne Gore, te će premijum usluga i premijum britanski brendovi biti na raspolaganju i ljubiteljima automobila u nama susednoj državi. S obzirom na to da je u fokusu JLR grupe kontinuirani rad na inovacijama i unapređenju postojećih tehnologija, ukoliko bih morao da izdvojim jedan model kao omiljeni, to bi bilo nedavno lansirano premijum, električno vozilo jaguar I-PACE.

Ostali naslovi

Gospodski provod sa Vladom Georgijevim
Srpska ekonomija
Vlado Georgijev ponovo otkriva čari vrhunske muzike kroz jedinstvenu seriju koncerata pod nazivom „Gospodski provod“u Sava Centru. Nakon što je decembarska serija nastupa osvojila srca posetilaca, Vlado se vraća na scenu sa novim terminima – 8., 9. i 10. februara – kada će, u „plavoj dvorani“, ponovo dočarati magiju trenutaka koji se pamte
Zamenom javne rasvete za tri meseca Užice ima uštedu od 26,5 miliona dinara
Srpska ekonomija
Grad Užice je uspešno sproveo projekat rekonstrukcije, racionalizacije i održavanja javnog osvetljenja, primenjujući model javno-privatnog partnerstva (JPP). Pre realizacije, godišnji troškovi za javno osvetljenje, obuhvatali su potrošnju električne energije i troškove održavanja, oko 900 hiljada evra
Ulaganje od 25 miliona evra fabrike „14. oktobar“ i zadovoljstvo zaposlenih
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ planira ulaganja u modernizaciju proizvodnog parka, povećanje obima proizvodnje i uvođenje novih robotizovanih linija, kao i nova radna mesta. U naredne dve godine ulaganje od 25 miliona evra ima za cilj dupliranje proizvodnje i konkurentnost na tržištu
Novi arsenal sajberkriminalaca i rastuća pretnja po poslovanje
Srpska ekonomija
Veštačka inteligencija transformiše industrije širom sveta. Iako postavlja temelje za veću inovativnost i efikasnost, ona takođe pruža nove prilike za sajberkriminalce. Veštačka inteligencija je bez sumnje snažno oružje za hakere koje donosi neviđene pretnje za preduzeća
Deficit zanatlija
Srpska ekonomija
Po podacima sajta Poslovi Infostud, 2024. godinu obeležila je stabilnost na tržištu rada u Srbiji, sa ukupno objavljenih 73.732 oglasa za posao, što je za svega 0.7% više nego u 2023. godini. Ovaj blagi rast ukazuje na odsustvo velikih promena, ali i na kontinuitet u potražnji za radnicima
E-fakture kao alat modernizacije srpske privrede
Srpska ekonomija
Nove funkcionalnosti Sistema elektronskih faktura (SEF) imaju značajan potencijal da pomognu modernizaciju poreskog sistema u Srbiji. Razvoj SEF-a ne samo da pojednostavljuje poslovanje privrede, već i doprinosi transparentnijem i efikasnijem upravljanju fiskalnih tokova
Sve sofisticiranije praznične prevare
Srpska ekonomija
Kako se približavaju novogodišnji praznici, podsećamo vas da to nije vreme samo za magiju i slavlje, već i idealna prilika za prevarante da zloupotrebe prazničnu jurnjavu za poklonima i dobrim ponudama. Usred sjaja proslava kraja godine, identifikovano je nekoliko istaknutih prevara koje ciljaju potrošače u različitim regionima i na različitim jezicima
Društvo u Srbiji i dalje pretežno patrijarhalno
Srpska ekonomija
„Čak 48% svetske migrantske populacije čine žene. One imaju ograničen pristup zdravstvu, obrazovanju, zapošljavanju, socijalnoj pomoći, često su nezaštićene od nasilja i izložene riziku seksualne i radne eksploatacije, kao i trgovini ljudima“, navela je Jovana Stamenković iz GIZ na otvaranju događaja „Izazovi i prilike u migracijama: perspektiva rodne ravnopravnosti“
Radnicima prilikom odabira posla najvažnija visina plate
Srpska ekonomija
Visina plate ostaje najvažniji faktor za odabir posla u Srbiji,a za čak 66% ona je presudan kriterijum. Ipak, dobri međuljudski odnosi su i dalje izuzetno važni, jer ihkao predusne prilikom odabira poslodavaca navodi više od polovine ispitanika (61%). Na trećem mestu nalazi se mogućnost učenja i napredovanja, koja je važna za više od trećine ispitanika
Šta spaja Rokfelere, Milenu Dravić, Moma Kapora i Cuneta Gojkovića?
Srpska ekonomija
Od trenutka kada se u svom punom sjaju i raskoši predstavio Beogradu 1912. godine, hotel Bristol, arhitektonsko remek-delo ingenioznog Nikole Nestorovića, stekao je status centra mondenskog života u srpskoj prestonici. Podignut je u srcu Savamale