Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine, kaže u intervjuu za Srpsku eonomiju generalni direktor British Motors Srbija Ostoja Mijailović. Prvi čovek ove prestižne britanske kompanije u Srbiji ističe da je i domaće tržište pokazalo da ima kupce za premijum automobilske brendove.
Voziti jaguar ulicama Beograda nekada je bio bum, jer se radilo o jednom vozilu na prostoru cele velike Jugoslavije. Ko su danas kupci ove jedinstvene svetske marke i kako je poslovati s Jaguarom u Srbiji?
Veliko nam je zadovoljstvo što je u septembru ove godine u Beogradu otvoren British Motors JLR centar, najmoderniji prodajno servisni centar za britanska premijum vozila – jaguar i lendrover, opremljen u skladu s najvišim svetskim standardima JLR grupe. Time su najnoviji modeli ovih brendova postali dostupni i ljubiteljima premijum automobila u Srbiji, koja je postala deo samog vrha evropske automobilske scene. Srbija svakako ima kupce za premijum automobilske brendove, o čemu govori podatak da se u godišnje u našoj zemlji proda oko 3.000 premijum vozila nekoliko brendova. Jaguar i lendrover predstavljaju sklop elegancije, stila, vrhunske tehnologije i kvaliteta, te čvrsto verujem da će u narednom periodu postati omiljeni premijum brendovi u Srbiji.
Sjajan je marketinški slogan “Pruža osećaj jaguara, vozi poput jaguara, jaguar je do srži”. Šta o tom jaguaru kaže prvi čovek ove prestižne britanske auto-kuće u Srbiji?
Jaguar je luksuz na točkovima. O njemu najbolje govore prestižna svetska priznanja, poput Zlatnog volana 2016, nedavno osvojenog u Berlinu, nagrade koju tradicionalno, od 1976, dodeljuje nemački nedeljnik Bild am Sonntag. Jaguarov model jaguar XF osvojio je ovogodišnju nagradu za najbolji sedan u svojoj kategoriji (Mid-Full-size), dok je u SUV kategoriji model jaguar F-PACE osvojio veliko drugo mesto.
Šta je opredelilo kompaniju British Motors da najmoderniji prodajno-servisni centar u istočnoj Evropi i jedini ovlašćeni servis u Srbiji za jaguar i lendrover vozila, na površini od 11.000 kvadratnih metara, bude izgrađen baš u Beogradu, na Zrenjaninskom putu?
Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine. S tim u vezi, JLR grupa ulaže mnogo u razvoj novih tehnologija i proizvoda, a samo prošle godine uložena je 3,1 milijarda dolara u kapitalne investicije. Srbija je odabrana za otvaranje najvećeg JLR centra u Evropi na osnovu dobrog strateškog položaja, a planira se otvaranje sličnih centara u celoj Adrija regiji u narednih godinu dana.
Kakav trening prolaze zaposleni da bi mogli da se pojave pred kupcem jaguara i po čemu se u ovom segmentu poslovanja izdvajate od ostalih auto-brendova?
Osim opremljenosti salona po najvišim standardima, British Motors JLR centar nudi i premijum servisnu i prodajnu uslugu po najsavremenijim standardima JLR grupe. Trenutno u našem centru radi 50 zaposlenih, koji su prošli strogu selekciju, a svoja znanja su dodatno usavršavali u Velikoj Britaniji i ostalim JLR trening centrima. To nas po kvalitetu izdvaja i svrstava u sam vrh automobilske industrije Srbije. Naš tim profesionalaca je na raspolaganju kako vlasnicima tako i kupcima premijum JLR brendova.
Kako ocenjujete aktuelnu situaciju u domaćoj automobilskoj industriji?
Srbija je kroz istoriju preživela velike oscilacije kad je u pitanju automobilska industrija. Što se tiče premijum vozila, tržište Srbije je stabilno od 2011. godine. Trenutno, otvaranje JLR centra za premijum britanska vozila daje vetar u leđa i dodatni pozitivni signal da se tržište automobilske industrije u Srbiji stabilizovalo. Najvažnije je da Srbija prati korak sa svetom, a verujem da će u narednom periodu automobilska industrija u Srbiji doživeti veliki uspeh.
Koji su poslovni planovi za 2017. godinu i vozeći se kojim autom će ih realizovati direktor Jaguara?
Misija JLR centra u narednom periodu je da, pre svega, pruži vrhunsku uslugu svojim korisnicima. U skladu sa razvojem JLR na nivou grupe, JLR centar Srbija će pratiti aktuelne trendove. Mogu da najavim da će u narednom periodu u Beograd stići tri potpuno nova modela jaguara i lendrovera. Plan je da se u prvoj fiskalnoj godini, do 31. marta 2017, u Srbiji proda 150 modela oba brenda. Takođe, želeo bih da najavim da će od naredne godine JLR biti prisutan i na tržištu Crne Gore, te će premijum usluga i premijum britanski brendovi biti na raspolaganju i ljubiteljima automobila u nama susednoj državi. S obzirom na to da je u fokusu JLR grupe kontinuirani rad na inovacijama i unapređenju postojećih tehnologija, ukoliko bih morao da izdvojim jedan model kao omiljeni, to bi bilo nedavno lansirano premijum, električno vozilo jaguar I-PACE.