Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

SRBI VOLE LUKSUZ NA TOČKOVIMA

OSTOJA MIJAILOVIĆ, GENERALNI DIREKTOR BRITISH MOTORS SRBIJA
Piše: Tanja Janković
Prvi čovek prestižne britanske kompanije u Srbiji ističe da je i domaće tržište pokazalo da ima kupce za premijum automobilske brendove. Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila.

Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine, kaže u intervjuu za Srpsku eonomiju  generalni direktor British Motors Srbija Ostoja Mijailović. Prvi čovek ove prestižne britanske kompanije u Srbiji ističe da je i domaće tržište pokazalo da ima kupce za premijum automobilske brendove.

Voziti jaguar ulicama Beograda nekada je bio bum, jer se radilo o jednom vozilu na prostoru cele velike Jugoslavije. Ko su danas kupci ove jedinstvene svetske marke i kako je poslovati s Jaguarom u Srbiji?
Veliko nam je zadovoljstvo što je u septembru ove godine u Beogradu otvoren British Motors JLR centar, najmoderniji prodajno servisni centar za britanska premijum vozila – jaguar i lendrover, opremljen u skladu s najvišim svetskim standardima JLR grupe. Time su najnoviji modeli ovih brendova postali dostupni i ljubiteljima premijum automobila u Srbiji, koja je postala deo samog vrha evropske automobilske scene. Srbija svakako ima kupce za premijum automobilske brendove, o čemu govori podatak da se u godišnje u našoj zemlji proda oko 3.000 premijum vozila nekoliko brendova. Jaguar i lendrover predstavljaju sklop elegancije, stila, vrhunske tehnologije i kvaliteta, te čvrsto verujem da će u narednom periodu postati omiljeni premijum brendovi u Srbiji.

Sjajan je marketinški slogan “Pruža osećaj jaguara, vozi poput jaguara, jaguar je do srži”. Šta o tom jaguaru kaže prvi čovek ove prestižne britanske auto-kuće u Srbiji?
Jaguar je luksuz na točkovima. O njemu najbolje govore prestižna svetska priznanja, poput Zlatnog volana 2016, nedavno osvojenog u Berlinu, nagrade koju tradicionalno, od 1976, dodeljuje nemački nedeljnik Bild am Sonntag. Jaguarov model jaguar XF osvojio je ovogodišnju nagradu za najbolji sedan u svojoj kategoriji (Mid-Full-size), dok je u SUV kategoriji model jaguar F-PACE osvojio veliko drugo mesto.

Šta je opredelilo kompaniju British Motors da najmoderniji prodajno-servisni centar u istočnoj Evropi i jedini ovlašćeni servis u Srbiji za jaguar i lendrover vozila, na površini od 11.000 kvadratnih metara, bude izgrađen baš u Beogradu, na Zrenjaninskom putu?
Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine. S tim u vezi, JLR grupa ulaže mnogo u razvoj novih tehnologija i proizvoda, a samo prošle godine uložena je 3,1 milijarda dolara u kapitalne investicije. Srbija je odabrana za otvaranje najvećeg JLR centra u Evropi na osnovu dobrog strateškog položaja, a planira se otvaranje sličnih centara u celoj Adrija regiji u narednih godinu dana.

Kakav trening prolaze zaposleni da bi mogli da se pojave pred kupcem jaguara i po čemu se u ovom segmentu poslovanja izdvajate od ostalih auto-brendova?
Osim opremljenosti salona po najvišim standardima, British Motors JLR centar nudi i premijum servisnu i prodajnu uslugu po najsavremenijim standardima JLR grupe. Trenutno u našem centru radi 50 zaposlenih, koji su prošli strogu selekciju, a svoja znanja su dodatno usavršavali u Velikoj Britaniji i ostalim JLR trening centrima. To nas po kvalitetu izdvaja i svrstava u sam vrh automobilske industrije Srbije. Naš tim profesionalaca je na raspolaganju kako vlasnicima tako i kupcima premijum JLR brendova.

Kako ocenjujete aktuelnu situaciju u domaćoj automobilskoj industriji?
Srbija je kroz istoriju preživela velike oscilacije kad je u pitanju automobilska industrija. Što se tiče premijum vozila, tržište Srbije je stabilno od 2011. godine. Trenutno, otvaranje JLR centra za premijum britanska vozila daje vetar u leđa i dodatni pozitivni signal da se tržište automobilske industrije u Srbiji stabilizovalo. Najvažnije je da Srbija prati korak sa svetom, a verujem da će u narednom periodu automobilska industrija u Srbiji doživeti veliki uspeh.

Koji su poslovni planovi za 2017. godinu i vozeći se kojim autom će ih realizovati direktor Jaguara?
Misija JLR centra u narednom periodu je da, pre svega, pruži vrhunsku uslugu svojim korisnicima. U skladu sa razvojem JLR na nivou grupe, JLR centar Srbija će pratiti aktuelne trendove. Mogu da najavim da će u narednom periodu u Beograd stići tri potpuno nova modela jaguara i lendrovera. Plan je da se u prvoj fiskalnoj godini, do 31. marta 2017, u Srbiji proda 150 modela oba brenda. Takođe, želeo bih da najavim da će od naredne godine JLR biti prisutan i na tržištu Crne Gore, te će premijum usluga i premijum britanski brendovi biti na raspolaganju i ljubiteljima automobila u nama susednoj državi. S obzirom na to da je u fokusu JLR grupe kontinuirani rad na inovacijama i unapređenju postojećih tehnologija, ukoliko bih morao da izdvojim jedan model kao omiljeni, to bi bilo nedavno lansirano premijum, električno vozilo jaguar I-PACE.

Ostali naslovi

Deficit zanatlija
Srpska ekonomija
Po podacima sajta Poslovi Infostud, 2024. godinu obeležila je stabilnost na tržištu rada u Srbiji, sa ukupno objavljenih 73.732 oglasa za posao, što je za svega 0.7% više nego u 2023. godini. Ovaj blagi rast ukazuje na odsustvo velikih promena, ali i na kontinuitet u potražnji za radnicima
E-fakture kao alat modernizacije srpske privrede
Srpska ekonomija
Nove funkcionalnosti Sistema elektronskih faktura (SEF) imaju značajan potencijal da pomognu modernizaciju poreskog sistema u Srbiji. Razvoj SEF-a ne samo da pojednostavljuje poslovanje privrede, već i doprinosi transparentnijem i efikasnijem upravljanju fiskalnih tokova
Sve sofisticiranije praznične prevare
Srpska ekonomija
Kako se približavaju novogodišnji praznici, podsećamo vas da to nije vreme samo za magiju i slavlje, već i idealna prilika za prevarante da zloupotrebe prazničnu jurnjavu za poklonima i dobrim ponudama. Usred sjaja proslava kraja godine, identifikovano je nekoliko istaknutih prevara koje ciljaju potrošače u različitim regionima i na različitim jezicima
Društvo u Srbiji i dalje pretežno patrijarhalno
Srpska ekonomija
„Čak 48% svetske migrantske populacije čine žene. One imaju ograničen pristup zdravstvu, obrazovanju, zapošljavanju, socijalnoj pomoći, često su nezaštićene od nasilja i izložene riziku seksualne i radne eksploatacije, kao i trgovini ljudima“, navela je Jovana Stamenković iz GIZ na otvaranju događaja „Izazovi i prilike u migracijama: perspektiva rodne ravnopravnosti“
Radnicima prilikom odabira posla najvažnija visina plate
Srpska ekonomija
Visina plate ostaje najvažniji faktor za odabir posla u Srbiji,a za čak 66% ona je presudan kriterijum. Ipak, dobri međuljudski odnosi su i dalje izuzetno važni, jer ihkao predusne prilikom odabira poslodavaca navodi više od polovine ispitanika (61%). Na trećem mestu nalazi se mogućnost učenja i napredovanja, koja je važna za više od trećine ispitanika
Šta spaja Rokfelere, Milenu Dravić, Moma Kapora i Cuneta Gojkovića?
Srpska ekonomija
Od trenutka kada se u svom punom sjaju i raskoši predstavio Beogradu 1912. godine, hotel Bristol, arhitektonsko remek-delo ingenioznog Nikole Nestorovića, stekao je status centra mondenskog života u srpskoj prestonici. Podignut je u srcu Savamale
Zgradi Stare pošte vraća se originalni izgled
Srpska ekonomija
Zgrada Stare pošte na Savskom trgu, u okviru Beograda na vodi, uskoro će biti potpuno rekonstruisana, a nakon završetka radova, nekada monumentalnoj građevini biće vraćen originalni, raskošni izgled iz 1929. godine, kada je i podignuta u srpsko-vizantijskom stilu. U Korunovićevom zdanju biće smešteni Arheološki muzej i dve pozorišne scene
E-fakture kao osnova digitalne transformacije u Srbiji
Srpska ekonomija
Digitalizacija poreskog sistema u Srbiji zahteva prevazilaženje brojnih izazova kako bi digitalna rešenja postala temelj potpunih transformacija u privredi i državnim organima koji se bave porezima, o čemu smo razgovarali sa profesorkom finansija i kreativne ekonomije dr Hristinom Mikić sa Metropolitan Univerziteta u Beogradu
Šta mladi očekuju i kako poslodavci mogu da odgovore?
Srpska ekonomija
Tokom oktobra 2024. godine, Startuj Infostud je sproveo istraživanje među 1805 mladih u Srbiji kako bi stekao dublji uvid u njihove stavove i iskustva na tržištu rada. Rezultati ukazuju na značajne promene koje generacija Z donosi u poslovno okruženje, ali i na izazove sa kojima se suočava na početku karijere
Najbolji rezultati u oblasti društvene odgovornosti i brige o zaposlenima
Srpska ekonomija
Istraživanje koje je sprovela Američka privredna komora u Srbiji u saradnji sa konsultantskom kompanijom EY, pod nazivom „Uvidi o politikama i aktivnostima kompanija u oblasti ESG-a i održivosti“, otkriva ključne trendove i izazove s kojima se kompanije u Srbiji suočavaju