Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

SRBI VOLE LUKSUZ NA TOČKOVIMA

OSTOJA MIJAILOVIĆ, GENERALNI DIREKTOR BRITISH MOTORS SRBIJA
Piše: Tanja Janković
Prvi čovek prestižne britanske kompanije u Srbiji ističe da je i domaće tržište pokazalo da ima kupce za premijum automobilske brendove. Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila.

Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine, kaže u intervjuu za Srpsku eonomiju  generalni direktor British Motors Srbija Ostoja Mijailović. Prvi čovek ove prestižne britanske kompanije u Srbiji ističe da je i domaće tržište pokazalo da ima kupce za premijum automobilske brendove.

Voziti jaguar ulicama Beograda nekada je bio bum, jer se radilo o jednom vozilu na prostoru cele velike Jugoslavije. Ko su danas kupci ove jedinstvene svetske marke i kako je poslovati s Jaguarom u Srbiji?
Veliko nam je zadovoljstvo što je u septembru ove godine u Beogradu otvoren British Motors JLR centar, najmoderniji prodajno servisni centar za britanska premijum vozila – jaguar i lendrover, opremljen u skladu s najvišim svetskim standardima JLR grupe. Time su najnoviji modeli ovih brendova postali dostupni i ljubiteljima premijum automobila u Srbiji, koja je postala deo samog vrha evropske automobilske scene. Srbija svakako ima kupce za premijum automobilske brendove, o čemu govori podatak da se u godišnje u našoj zemlji proda oko 3.000 premijum vozila nekoliko brendova. Jaguar i lendrover predstavljaju sklop elegancije, stila, vrhunske tehnologije i kvaliteta, te čvrsto verujem da će u narednom periodu postati omiljeni premijum brendovi u Srbiji.

Sjajan je marketinški slogan “Pruža osećaj jaguara, vozi poput jaguara, jaguar je do srži”. Šta o tom jaguaru kaže prvi čovek ove prestižne britanske auto-kuće u Srbiji?
Jaguar je luksuz na točkovima. O njemu najbolje govore prestižna svetska priznanja, poput Zlatnog volana 2016, nedavno osvojenog u Berlinu, nagrade koju tradicionalno, od 1976, dodeljuje nemački nedeljnik Bild am Sonntag. Jaguarov model jaguar XF osvojio je ovogodišnju nagradu za najbolji sedan u svojoj kategoriji (Mid-Full-size), dok je u SUV kategoriji model jaguar F-PACE osvojio veliko drugo mesto.

Šta je opredelilo kompaniju British Motors da najmoderniji prodajno-servisni centar u istočnoj Evropi i jedini ovlašćeni servis u Srbiji za jaguar i lendrover vozila, na površini od 11.000 kvadratnih metara, bude izgrađen baš u Beogradu, na Zrenjaninskom putu?
Jaguar Land Rover je na globalnom nivou, u fiskalnoj 2016. godini, prodao oko 520.000 vozila, što je za 13 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu premijum automobila, JLR se najdinamičnije razvija, sa ciljem udvostručavanja globalne prodaje do 2020. na više od milion prodatih vozila. Tome će, nadamo se, doprineti lansiranje 12 novih modela u naredne četiri godine. S tim u vezi, JLR grupa ulaže mnogo u razvoj novih tehnologija i proizvoda, a samo prošle godine uložena je 3,1 milijarda dolara u kapitalne investicije. Srbija je odabrana za otvaranje najvećeg JLR centra u Evropi na osnovu dobrog strateškog položaja, a planira se otvaranje sličnih centara u celoj Adrija regiji u narednih godinu dana.

Kakav trening prolaze zaposleni da bi mogli da se pojave pred kupcem jaguara i po čemu se u ovom segmentu poslovanja izdvajate od ostalih auto-brendova?
Osim opremljenosti salona po najvišim standardima, British Motors JLR centar nudi i premijum servisnu i prodajnu uslugu po najsavremenijim standardima JLR grupe. Trenutno u našem centru radi 50 zaposlenih, koji su prošli strogu selekciju, a svoja znanja su dodatno usavršavali u Velikoj Britaniji i ostalim JLR trening centrima. To nas po kvalitetu izdvaja i svrstava u sam vrh automobilske industrije Srbije. Naš tim profesionalaca je na raspolaganju kako vlasnicima tako i kupcima premijum JLR brendova.

Kako ocenjujete aktuelnu situaciju u domaćoj automobilskoj industriji?
Srbija je kroz istoriju preživela velike oscilacije kad je u pitanju automobilska industrija. Što se tiče premijum vozila, tržište Srbije je stabilno od 2011. godine. Trenutno, otvaranje JLR centra za premijum britanska vozila daje vetar u leđa i dodatni pozitivni signal da se tržište automobilske industrije u Srbiji stabilizovalo. Najvažnije je da Srbija prati korak sa svetom, a verujem da će u narednom periodu automobilska industrija u Srbiji doživeti veliki uspeh.

Koji su poslovni planovi za 2017. godinu i vozeći se kojim autom će ih realizovati direktor Jaguara?
Misija JLR centra u narednom periodu je da, pre svega, pruži vrhunsku uslugu svojim korisnicima. U skladu sa razvojem JLR na nivou grupe, JLR centar Srbija će pratiti aktuelne trendove. Mogu da najavim da će u narednom periodu u Beograd stići tri potpuno nova modela jaguara i lendrovera. Plan je da se u prvoj fiskalnoj godini, do 31. marta 2017, u Srbiji proda 150 modela oba brenda. Takođe, želeo bih da najavim da će od naredne godine JLR biti prisutan i na tržištu Crne Gore, te će premijum usluga i premijum britanski brendovi biti na raspolaganju i ljubiteljima automobila u nama susednoj državi. S obzirom na to da je u fokusu JLR grupe kontinuirani rad na inovacijama i unapređenju postojećih tehnologija, ukoliko bih morao da izdvojim jedan model kao omiljeni, to bi bilo nedavno lansirano premijum, električno vozilo jaguar I-PACE.

Ostali naslovi

Srbija među liderima u digitalnim rešenjima poreskog sistema
Srpska ekonomija
Digitalizacija poreskog sistema u Srbiji donosi mnogobrojne prednosti u komunikaciji između poreskih obveznika i državnih organa. Taj proces sa sobom nosi određene izazove, a Srbija je postala pionir u automatizaciji poreskih prijava, u poređenju sa zemljama Evropske unije
Saznajte kako solarna energija štedi novac i energiju
Srpska ekonomija
​​​​​​​Porodična solarna elektrana, ukoliko je napravljena u skladu sa potrošnjom domaćinstva može smanjiti račune za struju i do 70%, pokazuju podaci studije slučaja domaćinstva u Vojvodini, koju je objavio Centar za unapređenje životne sredine
Pet veština koje su mladima potrebne na tržištu rada
Srpska ekonomija
Ulazak na tržište rada često predstavlja izazov za mlade ljude. U današnjem poslovnom okruženju, koje se neprekidno menja i razvija, uspeh više ne zavisi samo od formalnog obrazovanja. Veštine koje mladi stiču kroz akademske studije i prakse postaju presudne za njihovu sposobnost da se istaknu i uspešno integrišu u tržište rada
Kako zadržati talente
Srpska ekonomija
Stavovi o generaciji Z na tržištu rada su podeljeni – neki ih vide kao izazovne, dok drugi prepoznaju njihov potencijal. Bez obzira na mišljenja, jasno je da ova generacija unosi nove zahteve i dinamiku u radno okruženje. Poznati po svojoj saradljivosti, pragmatičnosti i snalažljivosti, pripadnici generacije Z ubrzano postaju ključni deo radne snage, sa projekcijama da će uskoro činiti 30% zaposlenih
Centar za obuku pilota
Srpska ekonomija
Pre tačno jednog veka, 22. septembra 1924. godine, počela je nastava u Državnoj srednjoj tehničkoj školi u Beogradu. Vazduhoplovna akademija kao Nacionalni vazduhoplovni trening centar u svom sastavu ima srednju stručnu vazduhoplovnu školu, visoku školu strukovnih studija i eksternu nastavnu bazu u Vršcu
Pristup informacijama u Srbiji
Autor: Damjan Mileusnić, projektni koordinator i istraživač u organizaciji Partneri Srbija
Uprkos činjenici da se ove godine navršava 20 godina od donošenja Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, primećen je trend netransparentnog i zatvorenog postupanja organja organa vlasti, direktno prouzrokovan nedostatkom političke volje da se ovo pitanje reši na odgovarajući način
Borba za očuvanje dostignutih standarda
Autorka teksta: Kristina Obrenović, istraživačica u organizaciji Partneri Srbija
Transparentnost i otvorenost su ključni faktori za razvoj demokratskog društva, jer omogućavaju građanima da budu informisani o radu Vlade i drugih institucija, i da aktivno učestvuju u političkim procesima. Takođe, povećana transparentnost može poboljšati efikasnost i integritet institucija, smanjiti rizik od korupcije
Evo zašto možemo uživati u domaćoj kafi bez brige
Srpska ekonomija
Kada popijemo šoljicu kafe, kofein brzo počinje da deluje blokirajući centre koji opuštaju mozak i stvaraju osećaj umora. Ovaj proces nas čini budnijima, fokusiranijima i podiže našu energiju. Kofein, takođe, stimuliše oslobađanje dopamina i norepinefrina, koji poboljšavaju naše raspoloženje i mentalne funkcije
Kako se finansijski pripremiti  za novu školsku godinu?
Srpska ekonomija
Početak nove školske godine je na pomolu, što znači da je uveliko došlo vreme za kupovinu udžbenika, školskog pribora, odeće i mnogih drugih potrepština koje će školarcima omogućiti uspešan septembar. Kako bi ovo, a i svako naredno polugodište prošlo bez stresa i neočekivanih troškova, predstavljamo vam nekoliko korisnih saveta kako da mudro upravljate svojim finansijama
Šest saveta za bezbedne transakcije
Srpska ekonomija
Plaćanje u inostranstvu može nositi sa sobom određene rizike, ali uz par jednostavnih saveta, možete osigurati bezbedne i jednostavne transakcije gde god da se nalazite