Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Sve je OK kada je neko tu za tebe

Mentalno zdravlje mladih
Srpska ekonomija

Mentalno zdravlje mladih je jedna od važnih društvenih tema kojoj se, usled svih izazova koje nosi naša užurbana svakodnevica, ukazuje isuviše malo pažnje, pa je ona, i pored očiglednih pomaka, još uvek u domenu tabua. Štaviše, podaci pokazuju da u Srbiji čak 1/3 mladih ne zna kako može dobiti psihološku pomoć, dok gotovo 40 odsto njih kaže da bi stigma u vezi sa mentalnim zdravljem morala da se smanji kako bi se ohrabrili da zatraže neophodnu pomoć.

Upravo kako bi se skinula stigma sa tema kao što su anksioznost ili depresija kod mladih i kako bi se omogućilo da besplatna pomoć bude dostupna svima, Maybelline New York je u okviru svoje globalne kampanje Brave Together (Hrabri zajedno) prošle godine dao podršku UNICEF-u da se dalje unapredi savetodavna i edukativna veb platforma „Sve je OK“, koja mlade u Srbiji ohrabruje da potpuno besplatno i anonimno potraže podršku stručnjaka putem četa. Ovaj vid podrške je dostupan svim mladim osobama između 15 i 30 godina koji osećaju potrebu da o problemima i emocijama koje ih muče popričaju sa profesionalcima ili osobom od poverenja. Kroz samo nekoliko klikova, na vrlo jednostavan način, dolazi se do čet prozora u donjem desnom uglu početne stranice, u okviru kog su svakog dana od 18 do 22 časa na raspolaganju besplatni saveti stručnjaka koji pružaju podršku svima kojima je pomoć neophodna.

Platformu su osmislili psiholozi, psihoterapeuti, omladinski radnici i mladi uz veliku podršku partnera: UNICEF-a, OPENS saveza, Instituta za mentalno zdravlje i NADEL-a. Na njoj se, osim čet podrške i dostupnih telefonskih linija SOS centara u slučaju da je pomoć hitno potrebna, nalazi mnoštvo korisnih tekstova u kojima mladi mogu da saznaju šta karakteriše anksioznost, a šta depresiju, kako da odagnaju neprijatne i opsesivne misli, kako da se izbore sa emocijama ili dodatno upoznaju sebe. Platforma je prilagođena i roditeljima kojima je na stručan način predočeno kako mogu pomoći svom adolescentu da prebrodi brojne teškoće koje sa sobom nosi postpandemijsko doba.

U okviru ovogodišnje Brave Together kampanje u Srbiji pokreće se i novi program uzajamne vršnjačke podrške BRAVE Talk, u okviru kog će se, prevashodno na fakultetima, raditi na osposobljavanju mladih da pruže pomoć svim osobama u svom okruženju za koje primete da se suočavaju sa poteškoćama. Kroz usvajanje BRAVE komunikacije, oni će naučiti kako da prepoznaju znake kada je nekome teško, kako da pronađu siguran prostor za poverljiv razgovor, kako da aktivno postavljaju pitanja, vode računa o njihovim osećanjima i ohrabre ih da potraže stručnu pomoć.

„Svesni smo da biti mlad u 2023. godini nije lako i da se adolescenti suočavaju sa brojnim poteškoćama koje narušavaju njihovo mentalno zdravlje. Iako živimo u doba sa nikad većom povezanošću ljudi putem društvenih mreža, usamljenost i otuđenost sve su češća pojava. Upravo zato smo, kao brend koji brine o dobrobiti zajednice u kojoj posluje, podržali UNICEF da proširi i unapredi platformu ’Sve je OK’ da bi mladima bila data mogućnost da i putem četa izraze svoje bojazni i potraže besplatnu pomoć od stručnjaka. Uz to, kroz BRAVE Talk kampanju, želimo i da ih ohrabrimo da razgovaraju i saslušaju jedni druge i tako hrabri zajedno pronalaze rešenja“, istakla je Jelena Aleksić, koordinatorka projekta Brave Together.

Ostali naslovi

Kako mladi vide svoju budućnost?
Srpska ekonomija
Većina srednjoškolaca planira da nastavi obrazovanje i upiše željeni fakultet ili višu školu (67%), dok mali procenat razmišlja o zapošljavanju, razvoju privatnog posla ili dodatnim kursevima. Ovo ukazuje na snažnu orijentaciju ka visokom obrazovanju kao osnovi za buduću karijeru
Koliko smo (ne)zadovoljni svojim izgledom
Srpska ekonomija
Novo istraživanje o fizičkoj formi i zdravlju u Srbiji, koje je sprovela farmaceutska kompanija Galenika, otkriva jasne razlike u percepciji žena i muškaraca, ali i zabrinjavajuće podatke – preko 40 odsto ispitanika smatra da ima prekomernu težinu ili da je gojazno
Globalni izazov za studente
Srpska ekonomija
Posle više od dve decenije, jedno od najvažnijih međunarodnih studentskih takmičenja iz oblasti arhitekture, Saint-Gobain Architecture Student Contest, po projektnom zadatku vraća se tamo gde je i prvi put održano – u srpsku prestonicu. Ovo danas prestižno takmičenje okuplja više od 1.300 studenata iz oko 30 zemalja širom sveta
Czechoslovak Group - Ključni igrač u globalnoj odbrambenoj industriji
Srpska ekonomija
Kompanija Czechoslovak Group (CSG), evropski industrijski lider u odbrambenom i tehnološkom sektoru, specijalizovana za proizvodnju malokalibarske municije, vazduhoplovnu i automobilsko-železničku industriju, osnovana je 1995. godine
Šta o finansijama možemo da naučimo od pčela?
Srpska ekonomija
Posmatranjem načina na koji pčele funkcionišu u svojoj zajednici, možemo prepoznati iznenađujuće paralele sa osnovnim principima finansijske pismenosti. Njihova posvećenost štednji, jasno definisane uloge i dugoročno planiranje su i dobar model za odgovorno upravljanje ličnim i porodičnim budžetom
Kako su se voleli Hercegovci i Savamala
Srpska ekonomija
Baš kao što se u Beogradu vekovima unazad susreću Sava i Dunav, tako su mu i brojne ličnosti dolazile u zagrljaj kako bi ostvarili svoje snove. Među njima se ističu dva ponosita Hercegovca koji su, svaki na svoj način, zadužili grad u koji su bili zagledani i zaljubljeni do kraja života: Moma Kapor i Luka Ćelović
Na koji način projekat EKOOPŠTINA oblikuje budućnost održivih rešenja na lokalne zajednice
Srpska ekonomija
Projekat EKOOPŠTINA pomaže lokalnim samoupravama da promovišu održiva rešenja u oblastima upravljanja otpadom, upravljanja vodama... O projektu govori Bojana Zeković, docent na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu
Rast malvera u mobilnom bankarstvu i fišinga u kriptovalutama
Srpska ekonomija
Malver u mobilnom bankarstvu porastao 3,6 puta a fišing u kriptovalutama skočio za 83%. Zemqe napogođenije finansijskim malverom za računare bili su Turkmenistan, Tadžikistan, Kazahstan, Švajcarska, Kirgistan, Meksiko, Argentina, Paragvaji Urugvaj
CSG grupa Fondacijom podržava zaposlene i mlade
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ je primer uspešne integracije tradicije i inovacija u industrijskom sektoru. Kroz kontinuirana ulaganja u opremu, revitalizaciju proizvodnih kapaciteta i stručnu obuku radne snage, fabrika je postala jedno od ključnih mesta za proizvodnju visokokvalitetnih vojnih i industrijskih proizvoda u regionu
Inovativni fasadni sistem, jednostavan za primenu
Srpska ekonomija
Kompanija Saint-Gobain u svom portfoliju ima novi fasadni sistem EnveoTherm, koji je razvila koristeći najnovije tehnologije uz izuzetne performanse, sa visokom fleksibilnošću u dizajnu i kao adekvatno rešenje za sve vrste objekata koji je ETA (European Technical Assessment) sertifikovan