Dobro došli na web portal SRPSKA EKONOMIJA

Prodaja polovnih automobila u 2022. godini

Tržište automobila
Srpska ekonomija

Značajan pad prodaje polovnih automobila obeležio je godinu iza nas. Kupci polovnjaka i dalje preferiraju dizel motor, a većina kupljenih vozila je starija od 10 godina.

Prethodni period u automobilskoj industriji obeležio je poremećaj lanca snabdevanja i proizvodnje novih vozila, kao i deficit sirovina i komponenti. Usled toga, na tržištu se pojavio disbalans ponude i potražnje koji datira još od pojave pandemije virusa COVID-19, a dodatno je produbljen sukobima u Ukrajini i aktuelnim dešavanjima u svetu. Ovakva situacija odrazila se i na tržište polovnih automobila i rezultirala manjom ponudom, ali i rastom cena. Koliko je celokupna situacija uticala na samu prodaju polovnjaka, otkriva deo tradicionalne godišnje analize tržišta sajta Polovni automobili.

Ova analiza obuhvatila je prodajne rezultate u 2022. godini, kretanje cena polovnih automobila, kao i anketu sprovedenu među 11.400 korisnika, odnosno kupaca i 189 trgovaca automobilima, kojom su ispitani njihovi stavovi i prognoze za naredni period. Dalje u ovom tekstu biće više reči o samoj prodaji, najprodavanijim brendovima i vrsti goriva.

Prema pomenutoj analizi, koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa „CUBE Team“-om, prodaja polovnih automobila iz uvoza tokom 2022. godine manja je za 15% u odnosu na prodaju ostvarenu u tokom 2021. godine. Podatak koji je donekle iznenađujuć jeste da je prodaja polovnih automobila iz uvoza u 2022. godini manja za 8% od njihove prodaje u 2020. godini, kada je na snazi bilo vanredno stanje i lokdaun.

Značajno je da se osvrnemo i na ranije podatke, odnosno anketu sajta Polovni automobili realizovanu tokom maja prethodne godine, u okviru koje su prodavci automobila podelili svoja očekivanja od prodaje, a koja su već tada ukazivala na mogućnost ostvarivanja slabijih prodajnih rezultata u 2022. godini. Usled sukoba u Ukrajini, čak 74% tada anketiranih trgovaca navelo je da očekuje pad prodaje, 18% smatralo je da aktuelna situacija neće imati efekte na prodaju, dok je svega 7,5% očekivalo rast prodaje.

Ipak, s obzirom da se polako ponovo stabilizuju lanci proizvodnje, nije mala mogućnost da nam tekuća godina donese nešto bolje prodajne rezultate. Svakako, važno je istaći da se to neće dogoditi preko noći, već da je potrebno vreme da se uspostavi narušeni balans ponude i potražnje, koji dalje diktira i cene.

U skladu sa tim su i rezultati nove ankete koju je sproveo sajt Polovni automobili tokom januara ove godine. Oni se veoma razlikuju od njihovih prognoza za 2022. godinu. Naime, čak 46% prodavaca očekuje rast prodaje u narednom periodu. Oko 30% njih ipak veruje da će prodaja biti na istom nivou kao prethodne godine, a 24% navodi da očekuje pad prodaje.

Kao i ranijih godina, u 2022. godini najveći broj kupaca polovnih automobila odlučio se za kupovinu onih sa dizel motorom. Stoga, čak 65% prodatih polovnih automobila činila su vozila sa dizel motorom, a 31% na benzin.

Prvi na listi najprodavanijih polovnjaka je i ove godine Volkswagen, dok ga redom slede: Opel, Peugeot, Audi i Renault.

Kada je reč o godištu, interesantan je podatak da su se u prošloj godini najviše kupovali polovnjaci proizvedeni između 2007. i 2010. godine, a upravo ova godišta činila su gotovo 38% ukupne prodaje polovnih automobila u prethodnoj godini. Tako, nije začuđujuć ni podatak da je gotovo 80% svih prodatih polovnih automobila u 2022. godini starije od 10 godina.

Ostali naslovi

CSG grupa Fondacijom podržava zaposlene i mlade
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ je primer uspešne integracije tradicije i inovacija u industrijskom sektoru. Kroz kontinuirana ulaganja u opremu, revitalizaciju proizvodnih kapaciteta i stručnu obuku radne snage, fabrika je postala jedno od ključnih mesta za proizvodnju visokokvalitetnih vojnih i industrijskih proizvoda u regionu
Inovativni fasadni sistem, jednostavan za primenu
Srpska ekonomija
Kompanija Saint-Gobain u svom portfoliju ima novi fasadni sistem EnveoTherm, koji je razvila koristeći najnovije tehnologije uz izuzetne performanse, sa visokom fleksibilnošću u dizajnu i kao adekvatno rešenje za sve vrste objekata koji je ETA (European Technical Assessment) sertifikovan
Informisanje u doba veštačke inteligencije
Srpska ekonomija
Gotovo 63 odsto predstavnika poslovne zajednice u Srbiji potvrdilo je da koristi AI alate u poslovnom okruženju. Ovaj procenat je možda i veći jer deo njih koristi alate koje ne prepoznaju kao veštačku inteligenciju. AI alati se već dosta koriste za efikasnije, brže i jednostavnije istraživanje i prikupljanje informacija, dobijanje inspiracije, kreiranje tekstualnog, foto i video sadržaja...
Veliki povratak elegancije i šarma starog Beograda
Srpska ekonomija
Hotel Bristol, delo čuvenog arhitekte Nikole Nestorovića izgrađen između 1910. i 1912. godine, nije bio samo arhitektonska ikona Beograda, već i dom brojnim istaknutim ličnostima, uključujući Džona i Dejvida Rokfelera, Josipa Broza Tita, šahovskog velemajstora Garija Kasparova i pisca Momu Kapora
Gospodski provod sa Vladom Georgijevim
Srpska ekonomija
Vlado Georgijev ponovo otkriva čari vrhunske muzike kroz jedinstvenu seriju koncerata pod nazivom „Gospodski provod“u Sava Centru. Nakon što je decembarska serija nastupa osvojila srca posetilaca, Vlado se vraća na scenu sa novim terminima – 8., 9. i 10. februara – kada će, u „plavoj dvorani“, ponovo dočarati magiju trenutaka koji se pamte
Zamenom javne rasvete za tri meseca Užice ima uštedu od 26,5 miliona dinara
Srpska ekonomija
Grad Užice je uspešno sproveo projekat rekonstrukcije, racionalizacije i održavanja javnog osvetljenja, primenjujući model javno-privatnog partnerstva (JPP). Pre realizacije, godišnji troškovi za javno osvetljenje, obuhvatali su potrošnju električne energije i troškove održavanja, oko 900 hiljada evra
Ulaganje od 25 miliona evra fabrike „14. oktobar“ i zadovoljstvo zaposlenih
Srpska ekonomija
Fabrika „14. oktobar“ planira ulaganja u modernizaciju proizvodnog parka, povećanje obima proizvodnje i uvođenje novih robotizovanih linija, kao i nova radna mesta. U naredne dve godine ulaganje od 25 miliona evra ima za cilj dupliranje proizvodnje i konkurentnost na tržištu
Novi arsenal sajberkriminalaca i rastuća pretnja po poslovanje
Srpska ekonomija
Veštačka inteligencija transformiše industrije širom sveta. Iako postavlja temelje za veću inovativnost i efikasnost, ona takođe pruža nove prilike za sajberkriminalce. Veštačka inteligencija je bez sumnje snažno oružje za hakere koje donosi neviđene pretnje za preduzeća
Deficit zanatlija
Srpska ekonomija
Po podacima sajta Poslovi Infostud, 2024. godinu obeležila je stabilnost na tržištu rada u Srbiji, sa ukupno objavljenih 73.732 oglasa za posao, što je za svega 0.7% više nego u 2023. godini. Ovaj blagi rast ukazuje na odsustvo velikih promena, ali i na kontinuitet u potražnji za radnicima
E-fakture kao alat modernizacije srpske privrede
Srpska ekonomija
Nove funkcionalnosti Sistema elektronskih faktura (SEF) imaju značajan potencijal da pomognu modernizaciju poreskog sistema u Srbiji. Razvoj SEF-a ne samo da pojednostavljuje poslovanje privrede, već i doprinosi transparentnijem i efikasnijem upravljanju fiskalnih tokova