Jugoslovenski gigant Goša iz Smederevske Palanke nekad je zapošljavala 11.700 radnika. Širom sveta pravili su konstrukcije za mostove, čak 3.000 tona mostova u Indiji i Burmi, izvozili vozove, gradili pruge, kao što je Beograd-Bar, proizvodili delove za brane… Danas je Goša na kolenima – 220 zaposlenih koji rade u Fabrici šinskih vozila Goša štrajkuje već treći mesec, a ostalih 800 iz druge dve ćerke kompanije prima platu na kašičicu. Istovremeno, proizvodnja stoji, mašine koje su nekada radile u tri smene danas skupljaju prašinu, a hale zvrje prazne.
Radnici Goše, koji štrajkuju od sredine marta, uoči uskršnjih praznika dobili su jednokratnu pomoć od Vlade Srbije od po 60.000 dinara i, posle tri godine, overu zdravstvenih knjižica do septembra. Oko 220 zaposlenih u ovoj fabrici nije se, međutim, dalo omesti, te je odučilo da štrajkuje i tokom maja, kad im je u posetu obećao doći predsednik Aleksandar Vučić. Upornost da istraju veća je tim pre što je radnik Goše D. M. izvršio samoubistvo na radnom mestu, a prema rečima predsednika Samostalnog sindikata te fabrike Milorada Miloradovića, to je učinio zbog izuzetno teške ekonomske situacije u porodici. Fabrika šinskih vozila, uz Fabriku opreme i mašina i Goša montažu, jedna je od tri firme Holding korporacije Goša. Sve do 2007. godine korporacija je bila u državnom vlasništvu. Fabrika šinskih vozila Goša privatizovana je te godine, a kupac je bio slovačka firma ŽOS Trnava. U drugom nadmetanju Goša je prodata po početnoj ceni od 140,44 miliona dinara.
Menjanju vlasnika tu nije bio kraj.